Tummen upp för datorbutikens returservice!

Permalänk
Medlem

Tummen upp för datorbutikens returservice!

Mitt Abit NF7-s pajjade för några veckor sen och idag är det exakt 2 veckor sedan jag skickade in det till datorbutiken för att få ett nytt på garantin. På deras sida stod det att returservicen var överbelastad pga hög försäljning så hanteringstiden var 3-4 veckor och vad får jag idag till min förvåning se när jag kollar min mail. Ett sprillans nytt moderkort skickades idag på förmiddagen.

Så att få tillbaks moderkortet efter 2 veckor istället för 3-4 ser jag som ett stort plus. Var lite sne inför tanken på att skicka tillbaks det när det stod på deras sida hur lång tid det kunde ta att få tillbaks det. Men förtroendet för dom sjönk ju knappast

för datorbutiken som vanligt

Permalänk
Medlem

Härligt att höra, har själv just ett NF7-S på retur hos datorbutiken. Får se om de är lika snabba i mitt fall.

Visa signatur

[size="1"]Abit NF7-S 2.0, Barton XP2800+ @ XP3200+ (200x11), Spire WhisperRock IV, 2x512 TwinMos Original 3200, Hercules 3D Prophet 9800Pro, Maxtor 120 GB, Antec LANBOY.[/size]

Permalänk
Medlem

TUMMEN UPP FÖR DATORBUTIKENS RETURSERVICE! Jag skickade in mitt trasiga NF7-S till Datorbutiken i måndags, och det kom fram i tisdags. Idag fick jag ett mail om att returen är klar och ett nytt kort har gått till packning!

HÄRLIGA SIFFROR DATORBUTIKEN! Två dagar för att hantera en retur kallar jag bra.

Visa signatur

[size="1"]Abit NF7-S 2.0, Barton XP2800+ @ XP3200+ (200x11), Spire WhisperRock IV, 2x512 TwinMos Original 3200, Hercules 3D Prophet 9800Pro, Maxtor 120 GB, Antec LANBOY.[/size]

Permalänk
Medlem

*host* ... 6 veckor för att byta en HD som lät som fan ... *host*

Duedate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Craftman
TUMMEN UPP FÖR DATORBUTIKENS RETURSERVICE! Jag skickade in mitt trasiga NF7-S till Datorbutiken i måndags, och det kom fram i tisdags. Idag fick jag ett mail om att returen är klar och ett nytt kort har gått till packning!

HÄRLIGA SIFFROR DATORBUTIKEN! Två dagar för att hantera en retur kallar jag bra.

Håller med! Returnerade mitt NF7-S för drygt en vecka sedan. Detta hände:

2003-07-29 13:21, Anteckning:
Returförsändelse mottagen

2003-08-05 10:42, Anteckning:
Defekt, bytes på garantin

2003-08-05 10:42, Anteckning:
Retur behandlad - order lagd

Tummen upp!

Permalänk
Medlem

det tog över 4veckor innan dom kollade mina defekta högtalare som jag skickade.

2003-04-09 13:52, Anteckning:
Returförsändelse mottagen

2003-05-13 17:46, Anteckning:
Defekt - bytes på garanti

2003-05-13 17:46, Anteckning:
Retur behandlad - order lagd

Tummen ner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
det tog över 4veckor innan dom kollade mina defekta högtalare som jag skickade.

2003-04-09 13:52, Anteckning:
Returförsändelse mottagen

2003-05-13 17:46, Anteckning:
Defekt - bytes på garanti

2003-05-13 17:46, Anteckning:
Retur behandlad - order lagd

Tummen ner

Hehe, ja, en STOR tumme ner för det.

Antar de får in en lastpall om dagen med NF7-S kort
De bryr sig inte om att kolla korten, bara skickar ett nytt direkt så fort de ser skymten av en Abit-låda.

Abit lär gråta blod över prestigeförlusten.

Permalänk
Medlem

ibland måste sakerna vidare till deras leverantörer för vidare felsökning vet jag.. då tar det extra tid. Nån som har fler trevliga returloggar att bidra med?

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem

2003-07-25 13:29, Anteckning:
Returförsändelse mottagen

2003-08-05 11:20, Anteckning:
Retur under behandling

2003-08-05 11:20, Anteckning:
Processor testad.
Defekt. Ingen POST.
Processor bytes.

2003-08-05 11:20, Anteckning:
Ersättningsprocessor skickas till kund.

Verkar som de tog ett ryck och gick igenom returer den dagen...

Visa signatur

i73770K@4500MHz 24/7- Asus P8Z77-V Pro- 4x4096MB Corsair - EVGA 760 GTX - 3xSamsung 2 TB - Samsung 240gb SSD – Corsair 650w - Antec P180