Hobby/Färg-butiker i centrala Stockholm

Permalänk
Medlem

Hobby/Färg-butiker i centrala Stockholm

Hejsan,

Det är så att jag ska måla om mini-z (RC-bil)och letar efter en ganska speciell färg, Marlboro-McLaren-röd ( bild typ så fast mer lysande och lite ljusare i verkligheten). Jag har letat runt i varenda butik på Åland men de blandningar dom klarar av är lite för långt ifrån den rätta nyansen för att jag ska vara nöjd. Mitt näst sista hopp nu är att hitta den i Stockholm så om ni kunde tippsa om möjliga butiker vore det snällt. Hobbybutiker med byggsatser och sånt tror jag mest på, möjligtvis om det skulle finnas något ställe med prett sortiment av sprayfärger.

Jag känner bara till ett mål, Wentzels men det måste ju finnas andra butiker nära centrum. Tipps tack.

Ska till storstan på lördag, hoppas någon kommer med ett guldkorn

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk

Tradition i gallerian kanske?
De har massa warhammer-grejer så nog borde de ha färg också tycker man.

Jag föreslår att du tar en titt på www.aos.se och söker där.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

http://www.sodersrchobby.se ska vara bra dom har mycket...ligger svinnöra nära ålandsbåtarna vilka jag antar att du ska med till stockholm?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

i gallerian på hamngatan så har du en hobbybutik som säljer typ byggsatser till radiostyrda bilar/båtar/etc.. de har säket den färgen

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtrem
i gallerian på hamngatan så har du en hobbybutik som säljer typ byggsatser till radiostyrda bilar/båtar/etc.. de har säket den färgen

Du syfter på den välkända Wentzelts? Eller vad de nu heter

Där gick man nog få ggr som liten och suktade efter alla modeller och RC bilar

Permalänk
Medlem

jäpp precis. köpte min första RC byggsats där

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

Du kan ju kanske hitta nån butik som blandar färgen åt dig?

Lite överdrivet kanske, men färgbutiker för t ex husfärg brukar göra detta åt en... de mixtrar lite så blir man glader

Annars kanske signalrött är vad du söker?

Visa signatur

"... ååh ja lättar ja flyger ja svävar fram..."

Permalänk
Medlem

Jag har redan hört med färgbutiker och letat i mängder av färgkartor för en någolunda bra nyans utan tillfredsställande resultat.

Jag vet vad jag söker och det är inte signalrött. Jag tror jag vet var jag kan hitta den nu iaf, eller inte var men åtminstone av vem vilket alltid är en början. Tamiya har en som låter lik, TS36, fluorescent red, dessutom vet jag att dom ska ha den färg jag söker. Återstår bara att få tag på den, ska ringa runt till Stockholmsbutiker och fråga men jag är inte så hoppfull. Får bli köp från Tyskland eller Japan annars, måste ju ändå köpa dekaler från Australien.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

www.highlights.nu visserligen graffitiaffär men dem har ett jävla stort sortement, finns på söder

Visa signatur

ASUS P4G8X Deluxe, P4B 2.66GHz @3020MHz (151*20)
2*512MB Twinmos winbond pc3200 CL 2-2-2-5. Sapphire Radeon 9700 128MB Enermax 430W PSU 2*80GB WD

Permalänk
Medlem

om har färgen kan man väl göra en sådan där spektrumanalys för att sedan blanda en exakt ny färg. så gör väl proffsen?

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

Om du bara ska måla en färg eller så finns ju alltid Highlight, graffiti affären på södermalm-stockholm, Ca 40kr en 500ml burk tror jag det e.

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk
Medlem

Jag ska nog försöka få tag på Tamiyas färg. Som sagt, jag söker en speciell färg, inte något som bara ser snyggt ut.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare