Grafikkort + Chassi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Dec 2001

Grafikkort + Chassi

Hejsan
Det är så att jag har 2000-2400 (inte ett öre till) att köpa chassi och ett grafikkort, vad ska man köpa för nåt ? Jag vill ha ett snyggt chassi som stödjer mATX och ett grafikkort som är någorlunda så bra. Chassiet ska innehålla nätagg eftersom jag inte har budget att köpa ett till.

Tack på förhand
/Carl Vernersson

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Dec 2002

antec lanboy chassit e snyggt... (bl.a. med plexiglas i sidan) kostar 1190 på www.tjcomputer.com ... skulle nog köpa nåt av geforce 3 titanium korten om jag va du... dom kostar nog mellan 1000 å 2000... annars har du dom tidiga geforce 4 korten... (har själv ett geforce 4 mx420, å de e inte så värst bra) dom senare varianterna av budgetkorten borde vara helt okej...
komplett har ett intresant kort (enligt mig) se nedan... de kostar 686kr...
Gainward GeForce4 MX440-SE 128MB SDR
AGP, "MX/600TV,Mini Jumbo"TV-Out, Retail

annars kan du ju köpa nåt av hercules prophet korten... dom ska tydligen vara bra... (vet inte själv dock)... men kolla på www.komplett.se ... dom har stort utbud till rimliga priser...

SirX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landet där borta
Registrerad
Jul 2003

om jag var du skulle jag skulle köpt

Connect 3D Radeon 9600 128Mb DDR TV-Out DVI AGP8X Retail 1299:-
Chieftec DX-01SL-D Dragon Super MidiTower Silver + fan 360W ATX (AMD&P4 OK) 1049:-

summa: 2348:- på datorbutiken.com

bra graffekort för pengarna å låda som e snygg, lätt att jobba i med 360w nätagg.

"talk to the hand"