lagerstatus hos datorbutiken

Permalänk

lagerstatus hos datorbutiken

skall inhandla ny dator. precis när man skall beställa har minnet tagit slut, corsair xms3200 512mb. jaha tänkte jag, beställer väl twinmos pc3700 då. men det var också slut!! på lagerstatus står det "på väg" på båda minnena. någon som vet hur länge det brukar ta innan db får in grejor som det står "på väg" på?

Visa signatur

"talk to the hand"

Permalänk
Medlem

det står på väg för dom inte vet.
blir så jävla trött på dom här trådarna....

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
det står på väg för dom inte vet.
blir så jävla trött på dom här trådarna....

jag blir så jävla trött på DB jag, alltid så står det på väg, beställde Barton kitet på DB, men så är barton processorerna slut, då står det PÅ VÄG,

Permalänk
Medlem

Det är priset man får betala för att spara några kronor, det vet väl alla vid det här laget.

Permalänk

Japp, DB´s lagerstatus bjuder jag inte mycket för. När jag beställde mitt system så valde jag att beställa grafikkortet från DB för att dom hade det inne, enligt lagerstatus. 4 dagar senare står det att det kommer in långt efter att komplett får in sina herculeskort. Kul tänkte jag, betalar gärna extra frakt för att få saker när man vill och inte för att få det 2 veckor efter konkurenterna. När jag upplyste DB om situationen och undrade om dom kunde göra något på priset blev svaret kort "du måste betala för frakten". Sen skickade jag 2 mail och frågade om det gick att avbeställa. Inte ett svar fick jag, så jag avbeställde och väljer aldrig mer DB. Första och sista gången.

:-[

Visa signatur

ABIT IC7-G v2.7 - 2.8@3.3 - Zalman 7000CU - 2x1024 GEIL@ CL 2.5-4-4-8, 1:1- HIS X800XT PE - Lian Li 65B

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guess?who
Japp, DB´s lagerstatus bjuder jag inte mycket för. När jag beställde mitt system så valde jag att beställa grafikkortet från DB för att dom hade det inne, enligt lagerstatus. 4 dagar senare står det att det kommer in långt efter att komplett får in sina herculeskort. Kul tänkte jag, betalar gärna extra frakt för att få saker när man vill och inte för att få det 2 veckor efter konkurenterna. När jag upplyste DB om situationen och undrade om dom kunde göra något på priset blev svaret kort "du måste betala för frakten". Sen skickade jag 2 mail och frågade om det gick att avbeställa. Inte ett svar fick jag, så jag avbeställde och väljer aldrig mer DB. Första och sista gången.

:-[

Du är något oklar.

Du skickar e-post till db.com och undrar över någonting som finns i db.coms lager, men du vill inte betala frakten? Hur tänker du då?

Själv beställde jag en Seagate 7200.7 160 GB på torsdagen och fick disken på fredagen med posten.

Jag blir så jävla trött på människor som skriver negativa inlägg om nätbutiker, där det är dem själva som gjort fel, men som får det till att det är nätbutiken som gjort fel. Hur vore det om man rensade detta forum från inlägg skrivna av personer med en IQ under 70?

Jag har handlat av db.com MÅNGA gånger, med både varor i lager och lager som är på ingående, och det har alltid fungerat. Det finns liksom en anledning till att jag fortsätter att handla av db.com. Jag slänger inte ut 50k-kronor bara på skit, det kanske ni förstår. Fy fan vad jag blir förbannad!

Jag menar, dissa en butik som är dålig, men dissa fan inte en butik som sköter sina åtaganden! Vi, köpare, behöver butiker som är seriösa och sköter sina åtaganden.

Det skulle f-n behövas en IQ-spärr på detta forum.

Permalänk

Ok, lite förtydligande då. Jag beställde från 4 butiker och plockade in datorbutiken som det femte för att dom hade Hercules 9800Pro enligt lagerstatus, och är villig att betala den extra fraktkostnaden som det innebär för att få alla saker samtidigt. När jag senare kollar min order hos DB så visar det sig att lagerstatusen som gällde vid beställandet inte gäller utan kortet kommer 2 veckor efter det att komplett skulle få hem sina kort. Det förklarade jag för DB men utan gehör så jag avbeställde hos DB och fick lägga en till order hos komplett och eftersom den första hade gått så kostade det mig ytterligare en fraktkostnad. Min önksan hade varit att DB kunnat göra något åt min situation då den uppstod p.g.a att deras lagerstatus inte stämde vid ordertillfället, t.ex att bjuda på frakten eller nåt, men icke. Hoppas du förstår vad jag menar, annars får jag försöka igen då.

Finns säkert hinkvis med dom som är nöjda med vissa butiker och märken men bränner man sig första gången så är det svårt att återvinna ett förtroende. Säkerligen är det inget DB gjort med flit. PC-butiken, som jag också beställde ifrån, ställde också till det för sig men dom kompenserade därefter, så jag blev nöjd.

:-]

Visa signatur

ABIT IC7-G v2.7 - 2.8@3.3 - Zalman 7000CU - 2x1024 GEIL@ CL 2.5-4-4-8, 1:1- HIS X800XT PE - Lian Li 65B