Helt ärligt så är båda bra utbildningar, beroende på vad du är mest intresserad av så välj där efter.
Om du enbart är intresserad av pengar och har ett brinnande intresse skulle jag säga system utvecklare, det kan du tjäna pengar på med egen utvecklade system osv (inklusive jag själv) dock inget jag planerade att göra, det bara blev så iomed att jag utvecklade system hemma som företaget kunde dra nytta av som sedan firman ville köpa av mig för att kunna göra saker snabbare/effektivare.
Helt upp till dig själv hur du vill göra helt enkelt.
Jag har även erfarenhet av både Azure och VmWare (dock inget som kommer att utytjas i framtiden) förutom Azure, men VmWare kommer förmodligen att dö nu, ProxMox verkar vara alternativet som jag kört i mitt hemmalabb i typ 5 år nu, kan varmt rekommenderas om du vill gå cloud biten också eftersom det är sjukt enkelt med samma tänk. Nu hållar jag på en del med AI (python) som även det kommer aatt ta firman frammåt, men det är en väldigt lång process för min ddel eftersom pyton inte är mitt primär språk att skriva/förså/för dynamiskt för min smak)
PHP, HTML, XML, JAVA och LUA i bakgrunden för min del