Installera brother skanner/skrivare

Permalänk

Installera brother skanner/skrivare

Jag har installerat min Brother skrivare men har inte lyckats få skannern att fungera.
Jag har försökt att få hjälp av Brothers support men de verkar inte förstå att skrivaren funkar men inte skannern.
Jag såg i samband med att jag installerade grsync att vissa beroenden var felaktiga och lyckades rätta till det så att jag kunde installera grsync.
Skrivaren fungerar men jag vet fortfarande inte hur jag ska göra för att använda skannern.

j-rgen-knuth-nielsen@j-rgen-knuth-nielsen-HP-Pavilion-Gaming-Desktop-TG01-1xxx:~$ sudo apt install grsync
[sudo] lösenord för j-rgen-knuth-nielsen:
Läser paketlistor… Färdig
Bygger beroendeträd… Färdig
Läser tillståndsinformation… Färdig
Du bör köra ”apt --fix-broken install” för att korrigera dessa.
Följande paket har beroenden som inte kan tillfredsställas:
brscan-skey : Beroende av: curl men det kommer inte att installeras
Beroende av: libsane (>= 1.0.11-3) men det kan inte installeras
E: Otillfredsställda beroenden. Prova med ”apt --fix-broken install” utan paket (eller ange en lösning).
j-rgen-knuth-nielsen@j-rgen-knuth-nielsen-HP-Pavilion-Gaming-Desktop-TG01-1xxx:~$ apt --fix-broken install
E: Kunde inte öppna låsfilen /var/lib/dpkg/lock-frontend - open (13: Åtkomst nekas)
E: Unable to acquire the dpkg frontend lock (/var/lib/dpkg/lock-frontend), are you root?
j-rgen-knuth-nielsen@j-rgen-knuth-nielsen-HP-Pavilion-Gaming-Desktop-TG01-1xxx:~$

Jörgen

Visa signatur

Född -55 grått hår och begynnande flint men fortfarande barnsligt teknikintresserad.

Permalänk
Medlem

Åtkomst nekas för du gav inte root-rättigheter med "apt --fix-broken install"
Kör "sudo apt --fix-broken install"

Visa signatur

Core i9 9900K | Noctua NH-D15 | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Z390 Pro | Corsair RM750 | Sapphire Radeon RX 6800 | Seagate Firecuda 510 1TB M.2 | Fractal Design Define R4 svart | Kubuntu 23.04