Permalänk
Medlem

Datorn startar men ingen bild

Hej kära ni. Behöver er hjälp.

Skulle starta ett spel på min dator ( Tom clays ghost recon wildlands ) som är väldigt grafik krävande. Satte alla inställningar på max, datorn började då lagga och sedan frös sig hela skärmen och allt blev svart. Fick tvångs stänga av datorn ( höll in power knappen i fem sek ).
När jag sedan skulle starta upp datorn igen så får jag ingen bild. Datorn går igång, allting snurrar, med får ingen signal till skärmen ( helt svart ).
Har testat ett annat helt fungerande grafikkort, men blev ingen skillnad.

DATOR SPEC:
- GeForce RTX Dual 12g oc edition.
- AMD Ryzen 5
- Corsair vengeance ddr4 16g 2933mhz
- Asus prime A5 20M-A II
- Focus GX-650 watt

Vad kan detta vara?
Tacksam för alla tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minröj:

Hej kära ni. Behöver er hjälp.

Skulle starta ett spel på min dator ( Tom clays ghost recon wildlands ) som är väldigt grafik krävande. Satte alla inställningar på max, datorn började då lagga och sedan frös sig hela skärmen och allt blev svart. Fick tvångs stänga av datorn ( höll in power knappen i fem sek ).
När jag sedan skulle starta upp datorn igen så får jag ingen bild. Datorn går igång, allting snurrar, med får ingen signal till skärmen ( helt svart ).
Har testat ett annat helt fungerande grafikkort, men blev ingen skillnad.

DATOR SPEC:
- GeForce RTX Dual 12g oc edition.
- AMD Ryzen 5
- Corsair vengeance ddr4 16g 2933mhz
- Asus prime A5 20M-A II
- Focus GX-650 watt

Vad kan detta vara?
Tacksam för alla tips.

Svårt att hjälpa på distans men det första jag skulle gjort är att köra clearcmos och se om något ändras.

Glad midsommar

Permalänk
Medlem

Vad menas med att "köra clearcmos" ? Är det ett program eller dylikt?
Tacksam för hjälpen!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Minröj:

Vad menas med att "köra clearcmos" ? Är det ett program eller dylikt?
Tacksam för hjälpen!

Man ser till att moderkortet har fabriksinställningar, det brukar finnas en bygel på det eller så tar man bort batteriet eller båda metoderna, se manualen för var bygel och batteri sitter och tänk på att också dra ur elkabeln innan du försöker med reset.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.