Permalänk

Ny TV max 15k, vilken?

Hej!

Min gamla Panasonic plasma 50" GT50 har sagt adjö efter 13 år..

Nu behöver en ny tv handlas och jag har gjort en del efterforskningar, bla har jag läst igenom laxpuddings tv guide.

Jag har en budget på max 15.000:- och avståndet mellan vägg och soffa är 2m.

Elgiganten kör nu på deras sommarrea LG oled c3 55" för 13990:- gillar den skarpt.

Har fått tipset om b3 65" men hdmi portarna sitter bak på skärmen och jag vill ha den monterad på väggen...

Sen har jag funderat på tcl c845 65" 11990:- på Elgiganten.

Nått mer tips eller vad ska jag välja? Älskar ju svärtan i lg oled. Men det som gör mig osäker är storleken.

Trevlig midsommar på er!

Rubrik justerad enl §3.1 // MOD
Permalänk
Medlem

Kunde du inte ha skrivit i TV-guidens tråd? Eller tycker du att du har en så unik situation så att det krävdes en ny tråd?

55" tycker jag är alldeles för litet med ett avstånd på 2m. TCL C845 har inte en chans i jämförelse med C3 eller B3.

Det kan eventuellt gå jättebra att använda HDMI-portarna på baksidan men det beror på vilket väggfäste du väljer. Portarna är ju "insjunkna" en bit på baksidan också. Man kan också välja vinklade HDMI-kablar. Portarna på sidan funkar i värsta fall men inte för eARM eller 120Hz bl.a.

För mig funkar det bra att använda portarna på baksidan, men jag har något fäste från Netonnet sedan många år tillbaka. Bör inte vara några problem.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

spara lite mer och köp en LG. 65"

Jag har en samsung 65" och har cirka 2 meter till tvn och mindre än 65 vore nog inte samma känsla.

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Kunde du inte ha skrivit i TV-guidens tråd? Eller tycker du att du har en så unik situation så att det krävdes en ny tråd?

55" tycker jag är alldeles för litet med ett avstånd på 2m. TCL C845 har inte en chans i jämförelse med C3 eller B3.

Det kan eventuellt gå jättebra att använda HDMI-portarna på baksidan men det beror på vilket väggfäste du väljer. Portarna är ju "insjunkna" en bit på baksidan också. Man kan också välja vinklade HDMI-kablar. Portarna på sidan funkar i värsta fall men inte för eARM eller 120Hz bl.a.

För mig funkar det bra att använda portarna på baksidan, men jag har något fäste från Netonnet sedan många år tillbaka. Bör inte vara några problem.

Tack för svar! 🙂 Skrev även där för lite input, men ville att fler skulle se min fråga.

Okej, Jo jag kände mig tveksam på om 55" skulle kännas för liten..

Samma här, har något gammalt väggfäste från Elgiganten som jag tänkte återanvända. Då kanske det funkar ändå!

Förstår det som att du har en B3 idag? Är du nöjd? Både med bild och deras WebOS, funkar bra med de vanligaste streaming apparna? Kanske inte är sånn stor skillnad på B3 och C3?

Bästa hälsningar!

Permalänk
Skrivet av ATRmayo:

spara lite mer och köp en LG. 65"

Jag har en samsung 65" och har cirka 2 meter till tvn och mindre än 65 vore nog inte samma känsla.

Okej, tack för input! Jo även fast jag har 50" idag så känns det dumt att köra på en 55".

Permalänk
Medlem

Att du ens överväger andra alternativ i denna prisklass får mig att fundera på hur starkt du hade i glaset igår

Skämt åsido, som nämnt i tråden har du fortfarande 2 HDMI-portar på sidan (Förvisso inte 4K/120 eller eARC) men går säkerligen att lösa på andra sätt för de två andra, Nördic har en del produkter som kan vara värt att ta en kik på:

Gällande WebOS så bör inte det styra ditt val av TV. Går lätt att ersätta med något annat om man inte är nöjd med det, till exempel Chromecast / Shield för Google eller Apple TV för tvOS.

Permalänk
Medlem

Lägg på en tusenlapp och köp OLED65B3.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=9736983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alastor Moody:

Lägg på en tusenlapp och köp OLED65B3.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=9736983

En 65" B3 alla dagar i veckan framför en 55" C3

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE | Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical

Permalänk
Skrivet av edson:

Att du ens överväger andra alternativ i denna prisklass får mig att fundera på hur starkt du hade i glaset igår

Skämt åsido, som nämnt i tråden har du fortfarande 2 HDMI-portar på sidan (Förvisso inte 4K/120 eller eARC) men går säkerligen att lösa på andra sätt för de två andra, Nördic har en del produkter som kan vara värt att ta en kik på:

Gällande WebOS så bör inte det styra ditt val av TV. Går lätt att ersätta med något annat om man inte är nöjd med det, till exempel Chromecast / Shield för Google eller Apple TV för tvOS.

Hehe, ja men kan ju undra!! 🤣

Nej, jag skulle nog lyssnat på dig från början! Nu var jag mest osäker på storleken.. för hittade en LG c3 55" till bra pris. Men det landar ändå i som din rekommendation från början på att beställa en B3 65" från webhallen 😀

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

En 65" B3 alla dagar i veckan framför en 55" C3

Tack, det blir att beställa en sådan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr-knox3000:

Tack, det blir att beställa en sådan!

14399:- till 23/6

https://www.lg.com/se/tv-soundbars/oled/oled65b36la/buy/

Permalänk
Medlem

Som det konstaterats i ett antal trådar så kostar 65" B3 via Webhallen med koden LG20 12 792 kr:
https://www.webhallen.com/se/campaign/9755-LG-TV-Sparkling-de...

Gäller till och med 23/6, dvs i morgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Som det konstaterats i ett antal trådar så kostar 65" B3 via Webhallen med koden LG20 12 792 kr:
https://www.webhallen.com/se/campaign/9755-LG-TV-Sparkling-de...

Gäller till och med 23/6, dvs i morgon.

Jamen det var ju bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Jamen det var ju bra!

Kanondeal!

Permalänk
Medlem

C845 kan även fås för 8k från webhallen om man är inloggad (heter där C849)

Permalänk
Medlem

Har kört LG 65" CX ett par år nu. 65 börjar kännas för litet, en liten tanke bara

Ett tips är att vänta till black friday vid TV-köp, om det går vill säga.

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 11600k - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 990 PRO 2TB, Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpur:

Har kört LG 65" CX ett par år nu. 65 börjar kännas för litet, en liten tanke bara

Ett tips är att vänta till black friday vid TV-köp, om det går vill säga.

Eller köpa förra årets modell för utförsäljningspris... vilket är precis vad som sker.

Gäller bara att inte vela för länge vid denna tid på året då produkterna kan sälja slut.