Permalänk
Medlem

ingen internet anslutning bredband

Hej!

Jag har nyligen bytt internetleverantör från Bredband2 till Comviq, men nu har jag ingen internetanslutning och deras support har inte öppet under helgen. Jag tänkte kolla om någon här kanske vet vad problemet kan bero på.

På min dator står det att jag har "internet", men när jag öppnar webbläsaren hamnar jag på en sida från iTUX. Det verkar som om de har blockerat mitt internet. På iTUX-sidan finns det ingen funktion för att "aktivera internet", utan bara en beställningssida där man kan välja olika internetleverantörer. Jag har inte gjort någon ny beställning eftersom jag redan har Comviq.

Är det någon som har varit med om något liknande? Jag har för mig att ISP är Tele2.

Permalänk
Medlem

De har inte aktiverat det än. De skickar oftast ut ett SMS när de har aktiverat om du skrivit in ett mobilnummer.

Visa signatur

Surface Laptop 4 13.5 - 4680U - 16 GB DDR4 - Touch

Permalänk
Medlem

Fast jag har inte fått något varken på sms eller Mail.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Detta är vanligt förekommande fenomen i svenska stadsnät, det är mer eller mindre standard att man får räkna med glapp på en dag eller en helg om man har lite otur med uppsägningsdatumet från den föregående tjänsteleverantören. Men imorgon är det vardag, så vore jag dig så skulle jag hänga på låset hos Comviq och kontrollera att din beställning hos dem inte har fallit mellan stolarna.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem

Så sjukt irriterande.. man är mer eller mindre beroende av internet.. tack för svaret! Ringer dom imorgon hoppas de löser sig.