Snart stoppar Viaplay kontodelning

Permalänk
Medlem
Skrivet av GauntMan:

Som jag fattar så om man har två "TV" och de befinner sig på samma plats så kommer det att gå. Den TV som är typ huvudenhet är den som låser platsen (som vad jag fattar enbart låses med IP-adress).

I svaret står bland annat: "Från och med den 20:e augusti kommer du inte att kunna se på två TV-apparater samtidigt på olika platser och det kommer inte att vara möjligt att se samma sportsändning samtidigt på två enheter. " (där TV då är SmartTV med Viaplay-appen, Android box, Xbox, PlayStation 4 & 5, Apple TV och Chromecast (gen 4) med Google TV)

Så just "olika platser" kan ju indikera att det funkar på samma plats även om det inte uttryckligen står så.

Borde man ju kunna testa lätt med att köra internetdelning från telefonen och se vad som händer

I mitt fall är ju alla mina anslutningar via mobilnätet, så hur ska de se skillnad vart jag är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GauntMan:

Jag mailade kundtjänst för att få lite klarheter, t ex hur man kan göra om man t ex åker på resa med halva familjen men någon är kvar hemma för att de sommarjobbar och hur det nu funkar om man har dynamisk IP hemma eftersom de låser på IP som jag fattar.

Svaret är att man måste endera "flytta sin TV" till den nya platsen och sedan får den som är kvar hemma t ex titta direkt på en dator, surfplatta eller telefon eller Casta dessa till hemma-TV:n alternativt tvärt om.
Som TV räknas Smart-TV, Xbox, PlayStation 4 & 5, Apple TV och Chromecast (gen 4) med Google TV.

Hur de ska göra med de som har dynamiska IP-adresser kunde de inte svara på utan de "löser det på individuell basis vartefter problem uppstår".

Det känns sådär genomtänkt.

Låter helt fantastiskt ogenomtänkt och mycket dåligt kravat av dom.
Bara svaret de ger med något flummigt ”Vi löser det på individuell basis” signalerar att de vet inte alls vad de pratar om och vilka konsekvenser det ger.
Otroligt oseriöst.

Permalänk
Medlem

Verkar som att det ska funka så länge man inte kollar via app på SmartTV x 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PastorZ:

Verkar som att det ska funka så länge man inte kollar via app på SmartTV x 2.

https://i.ibb.co/gr92c1W/Screenshot-20240726-185138-Messenger.jpg

Har man en chromecast/box eller liknande kan man ju bara ta med sig den

Sen att han säger ’samma wifi’ betyder nog bara att de kollar SSID, så man kan ju döpa om sitt wifi på landet/kompisen så det blir samma som hemma