Vi som har Samsung Flip 5, 6 vad tycker du? Vad gick du ifrån?
Fick hem min Samsung Flip 6 i måndags och haft den en vecka nu. Köpte den med Comviq så jag får med ett par Buds 3 pro och ett fodral, men det tar över 30 dagar att få hem.
Jag beställde skärmskydd och fodral från Amazon men det kommer på måndag så just nu kör jag den naken.
Jag gick ifrån en Samsung S22 ultra och jag tänkte att jag kommer sakna den stora skärmen och den roliga kameran men nu känner jag tvärt om, hur kunde jag ens vilja ha sådan stor telefon?
Jag gör allt ifrån den lilla skärmen
Använder bankID
Använder Revolut
Använder Maps
Använder Swish
Använder Swedbank
Använder alla typer av chatprgram, WeChat, Messenger, SmS
Använder kameran
Allt förutom webbläsaren,
Nu mina + Och -
Plus
+ Mindre skärmtid
+ Tar ingen plats i fickan
+ Lätt 1,5 dagars batteritid när man bara använder lilla skärmen
+ Går använda härliga egna filmklipp på lilla skärmens som bakgrundsbild
+ Vecket i mitten är väldigt lite! Syns knappt längre. Jag fick låna en Flip3 när min s22 var på reperation. Vecket gjorde mig tokig.
+ Gör allt som en vanlig telefon
Minus
- Går inte använda Google assistancen på lilla skärmen, samsung vill att man ska använda Bixby men Bixby är riktigt dålig för folk utanför usa, dels så kan den inte svenska och ska man köra bil och fråga "Show me the way to Göteborg" Så blir det ofta något med "Here is the best way to Vancover" Samt att den inte fattar enkla saker som fråga tid, datum, osv osv.
- Det går inte ändra snabbknappar i dropdown menyn! Det är satta som "Wifi, mute, bluetooth, airplane, ficklampa, mobildata, screenrecord och rotation" Jag vill verkligen kunna starta Mobil Hotspot utan att behöva öppna telefon. Men det går inte ändra denna menyn! Hoppas verkligen de löser detta problem i nästa oneUI
- Detta är ett minus i min personliga förmåga! Samsung skröt om starkare skärmyta så jag blev lite besviken när jag såg JerryrigEverything visade att inneskärmen repas lika lätt som Flip 1,2,3,4,5.
Vad tycker ni?