Rör och anslutningar för vattenkylning ifrån Aliexpress

Permalänk
Medlem

Rör och anslutningar för vattenkylning ifrån Aliexpress

Hejsan, nån här som byggt vattenkylning med hardpipe delar ifrån Aliexpress? Ska bygga ny vattenkylning i en ny låda och tänkte köra rör istället för slang och såg att det var mycket bättre priser på Ali istället för tex aqua tunning, rören kan jag tänka mig är samma sak men hur är det med anslutningarna, jag tänker på märken som barrow / bykski, är dom okey för priserna är väldigt mycket bättre än dom som finns på aqua tunning

Permalänk
Skrivet av MwaTech:

Hejsan, nån här som byggt vattenkylning med hardpipe delar ifrån Aliexpress? Ska bygga ny vattenkylning i en ny låda och tänkte köra rör istället för slang och såg att det var mycket bättre priser på Ali istället för tex aqua tunning, rören kan jag tänka mig är samma sak men hur är det med anslutningarna, jag tänker på märken som barrow / bykski, är dom okey för priserna är väldigt mycket bättre än dom som finns på aqua tunning

inte säkert rören är samma. kan mycket väl va rör gjorda på gamla petflaskor som säljs som akrylrör.

kinesium är ökänt att salta sina specar med typ ett par lastbilar salt så köper du där ifrån räkna med att det du köper är skit och troligen inte gå att använda och är det faktiskt ok så är det bra.

typ aliexpress eller annat kinesium är saker man kan leka med om man har extra pengar som bränner i fickorna typ.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

inte säkert rören är samma. kan mycket väl va rör gjorda på gamla petflaskor som säljs som akrylrör.

kinesium är ökänt att salta sina specar med typ ett par lastbilar salt så köper du där ifrån räkna med att det du köper är skit och troligen inte gå att använda och är det faktiskt ok så är det bra.

typ aliexpress eller annat kinesium är saker man kan leka med om man har extra pengar som bränner i fickorna typ.

handlar mycket annat ifrån Ali så har koll på vad man kan förvänta sig, tänkte att märken som barrow / bykski är ju typ riktiga märken och jag har läst att folk kör grejer ifrån dom så de borde ju inte vara helt förkastliga, vet väl inte om jag skulle köra block eller radiatorer ifrån dom men rör och anslutningar borde ju vara skapliga, det är ju inte så värst mycket mekanik i dom

Permalänk
Medlem

Både Bykski och Barrows är ju välkända märken och säljs även i Eu, bland annat på Highflow.nl

Kopplingar osv är ju allt annat än raketforskning och kommer funka precis lika bra som Ek/Corsair osv men du slipper deras pålägg på priset.

Jag har själv ett set fittings och slang på väg hem, borde landa denna veckan och sen skall jag ha ihop mitt bygge

Permalänk
Medlem

Bygger enbart med anslutningar från Bykski... toppkvalitet rakt igenom, Barrow är minst lika bra så du får verkligen bra gedigna grejjer, handlar enbart från Ali!
Vet också att allt är ju inte bra från kinesen men just Bykski/Barrow "blew my mind..." ibland kan även en kines glänsa med kvalitet som slår det mesta i EU! Rören kan du nog lita på också ska du se... rekommenderas starkt

Permalänk
Medlem

Låter toppen, har sett reklam att bykski även öppnat butik med webbshop i Tyskland så då e de ju smidigt att beställa saker, nån som även testat deras radiatorer om dom är nåt att ha? Kommer nog ha 3x 420 mm då jag bygger om och det är ju trevligt att hålla ner kostnaden lite

Permalänk

Med 3x 420mm kan nog kylarna ändå va rätt sopiga och ändå klara jobbet galant så känns som ett ganska litet problem när man kör element med totalyta som en halv bilkylare typ.

Och de bör inte va så sopiga att de är totalt odugliga och vårt att tro de presterar otroligt långt under random mer känt märke om de inte är totalt fejkprodukter.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Med 3x 420mm kan nog kylarna ändå va rätt sopiga och ändå klara jobbet galant så känns som ett ganska litet problem när man kör element med totalyta som en halv bilkylare typ.

Och de bör inte va så sopiga att de är totalt odugliga och vårt att tro de presterar otroligt långt under random mer känt märke om de inte är totalt fejkprodukter.

Nej de va lite så jag tänkte också, va väl mer om de e så kassa så de läcker men då tycker jag man borde ha sett folk som sagt så