Hårda krav för Star Wars Outlaws

Permalänk
Melding Plague

Hårda krav för Star Wars Outlaws

Planerar du att spela Star Wars Outlaws i 4K bör du se till att uppgradera grafikkortet och köra uppskalning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Blir med andra ord att vänta och se vad olika tech reviews säger om systemkraven och hur det rullar på konsol (PS5 i mitt fall). Är ingen jättefan av att behöva använda uppskalning då FSR ofta har problem med flimmer och liknande. På konsol kommer det ju i.of.s. med största sannolikhet att köra med uppskalning vare sig man vill eller inte. Siktar själv på 1440p (helst native) och minst 60fps på min burk (5800X3D och 6800XT), men det känns som att det kan vara på gränsen att det funkar om man går efter systemkraven här. Med uppskalning går det troligen, men frågan är ju om man får stå ut med flimmerfestival då istället.

Permalänk
Medlem

Jösses vilken låg nivå på spelet.

Men det var väntat, varit så dom senaste 10 åren.

Permalänk
Medlem

Spelet verkar skala från 5-6 år gammal hårdvara upp till modern med olika settings. Ser inget som sticker ut mer än andra liknande spel. Avatar är samma motor och liknande requirements.

Är inte detta NV sponsrat? Dom kanske trycker på lite extra på RT settingsen på max då, men det är ju inget krav för att spela.

Permalänk
Medlem

Så ett 4070 räcker inte ens för att kunna köra 1440p 60fps native? Det låter riktigt uselt.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x, 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av SLINKY95:

Va? Vad är det som är "låg nivå"? Hårdvarukraven, som faktiskt är rätt höga kan du ju inte mena...

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit är inte längre bra, alls. Undvik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SLINKY95:

ubisoft...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Siktar själv på 1440p (helst native) och minst 60fps på min burk (5800X3D och 6800XT), men det känns som att det kan vara på gränsen att det funkar om man går efter systemkraven här.

Tar man Avatar som exempel (samma motor, liknande PC reqs som jag skrev ovan). När jag sätter det på mitt 4090 5120x1440 native (exakt två 1440p skärmar) med low settings i spelet får jag över 100 fps. Och det låter ju tråkigt med low settings, men spelet ser ju fortfarande riktigt bra ut, sen att jag tycker det är ett skitspel är ju en annan sak.

Min gissning baserat på ovanstående är att det kommer gå att hitta spelbara nativesettings för 6800XT som inte ser ut som skit.

Kollade upp specen för Avatar, recommended är mer eller mindre exakt samma, så det är nog en bra utgångspunkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Tar man Avatar som exempel (samma motor, liknande PC reqs som jag skrev ovan). När jag sätter det på mitt 4090 5120px1440 native (exakt två 1440p skärmar) med low settings i spelet får jag över 100 fps. Och det låter ju tråkigt med low settings, men spelet ser ju fortfarande riktigt bra ut, sen att jag tycker det är ett skitspel är ju en annan sak.

Min gissning baserat på ovanstående är att det kommer gå att hitta spelbara nativesettings för 6800XT som inte ser ut som skit.

Kollade upp specen för Avatar, recommended är mer eller mindre exakt samma, så det är nog en bra utgångspunkt.

<Uppladdad bildlänk>

Hah där ser man vad olika man tycker, själv tycker jag Avatar tävlar om GOTY för mig, får hur det ser ut i slutet av året

Hoppas man kan köra 100fps+ med 7800X3D och rtx4080super i 1440p i starwars

Permalänk
Medlem

Blä Ubisoft, bara Bethesda gör värre storspel.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem

Spel nuförtiden.
5.3 % märkbara förbättringar i grafiken.
146,4 % ökade krav på hårdvara.

Alla ser ju att den ekvationen är så jävla värd det.

Permalänk

Trisst att spel fortfarande mörkar de faktiska kraven, dvs köra native i minst 1080p 60 FPS.
Jag gissar att en 7800X3D inte ens orkar med det för att spelet är så dåligt optimerat och att det skulle duga med ett GTX1650/RX6400/A380 om det vore optimerat.

Visa signatur

*5600|B550M|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB.
AMD Ryzen 5 @4891|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2750MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Låter som ett väldigt dåligt optimerat spel om det krävs så mycket ens för minsta inställningar...

Permalänk
Medlem

Äh, sänker någon inställning så kommer det rulla på som det ska.
Så har det varit med alla dom senaste "jättetunga" lanseringarna jag har spelat.
det här med att alla inställningar ska vara på max är mest en grej som sitter i huvudet. Många inställningar gör enormt liten skillnad och suger ändå massa fps.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

De vill inte sälja många kopior är vad jag läser ut av hårdvarukraven.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Så har det varit med alla dom senaste "jättetunga" lanseringarna jag har spelat.
det här med att alla inställningar ska vara på max är mest en grej som sitter i huvudet. Många inställningar gör enormt liten skillnad och suger ändå massa fps.

Den moderna inställningen är att man måste kunna spela 1440p ultra för 300$, vad är det för vits med att köpa en monster-GPU då? Om inga spel kan utnyttja kraften. Dom bäst optimerade spelen är de som skalar från riktigt låg hårdvara, men ändå kan mörda dom senaste GPU:erna på max settings.

Cyberpunk 2077 comes to mind. Ett spel många skulle säga är värdelöst dåligt optimerat för att det går i sju fps på max settings med ett 6700XT, när det med rimliga settings som fortfarande ser bra ut lätt klarar 1440p/60.

En annan grej är ju att PC gaming är inte en homogen marknad, det finns utrymme för en jäkla massa olika spel med olika krav, och är det så att man bara spelar 1440p/ultra av någon anledning så har man tusen spel att välja på ändå.

Permalänk
Medlem

Säger inget om faktisk gameplay, men med tanke på hur spelet ser ut är dessa hårdvarukrav ett (dåligt) skämt: Grafik från 2015 som behöver hårdvara från 2025...

Å andra sidan förväntar jag mig inget annat från Ubisoft längre.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Spelet verkar skala från 5-6 år gammal hårdvara upp till modern med olika settings. Ser inget som sticker ut mer än andra liknande spel. Avatar är samma motor och liknande requirements.

Är inte detta NV sponsrat? Dom kanske trycker på lite extra på RT settingsen på max då, men det är ju inget krav för att spela.

Avatar har RT "inbakat" i alla prestandainställningar, från low till ultra/unobtanium. Så med samma motor och hårdvarukrav mm. känns det som det blir likadan historia. Inga värsting RT saker som mördar prestanda som Path Tracing utan en liten men mätbar fördel för Nvidias kort på hela brädet.

Skrivet av Lussarn:

Tar man Avatar som exempel (samma motor, liknande PC reqs som jag skrev ovan). När jag sätter det på mitt 4090 5120px1440 native (exakt två 1440p skärmar) med low settings i spelet får jag över 100 fps. Och det låter ju tråkigt med low settings, men spelet ser ju fortfarande riktigt bra ut, sen att jag tycker det är ett skitspel är ju en annan sak.

Har du provat Unobtanium hur 4090t klarar sig där med så hög upplösning? (högsta grafikpreset)

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Hej
Känns som spelmaskinerna sätter nivån på spel. Grafiskt. Sedan finns det inställningar till Pc som sänker fps nivån men gör nästan 0 skillnad i ögongodis.

Jag lovar att det går att få filmnivå på spelen som +3090 grafikkort kan driva med minst 16gb grafikmine som skulle maxas. Känns som dagens spel fortfarande kör med 256färger för att de ska funka på spelstationer.

Gamla hedliga levererar tyvärr fortfarande
https://youtu.be/_rQUZmDlT6c?feature=shared

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Har du provat Unobtanium hur 4090t klarar sig där med så hög upplösning? (högsta grafikpreset)

Runt 25 FPS Tyvärr verkar spelet blivit ett offer i uppskalningskriget och för att få det någorlunda spelbart får man ta till FSR2-balanced plus framegen, och det ser inte jättebra ut. Spelet har DLSS men ingen framegen om man kör det.

Dock ser unobtanium bra ut, det måste erkännas, och det är bra att man kan plocka fram det om två år när man har något nytt grafikkort och det ser bättre ut än nu. Ser inget negativt alls med det.

Löjligt att det skall behöva gömmas bakom en parameter, men det är skillnaden mellan optimerat och ooptimerat i dagens klimat, det får man förstå. Spelet hade blivit totalsågat om dom inte gjort så.

Permalänk
Medlem

Skulle klara av utltra settings men gissar att spelet lär se ut som skit ändå.
Gissar att de lär försöka laga spelet och det ser bättre ut om något år.

Permalänk
Medlem

Ubisoft, något att undvika med andra ord.

Permalänk
Medlem

Framtiden ser inte ljus ut för er som vägrar uppskalning.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.

Permalänk
Medlem

Finns inget mer jag hatar än att man kastar in uppskalningsteknik i systemkrav. Vill se samma bild med rekommenderade systemkrav där man INTE använder uppskalning som ett krav för att nå de önskade nivåerna (1080@60, 1440@60, 2160@60). De måste på riktigt lära sig att separera dessa alternativ.

Såhär bör det se ut:
Spalt 1:
Upscaling - None
1080@30, low - CPU, GPU, RAM
1080@60, high - CPU, GPU, RAM
1440@60, high - CPU, GPU, RAM
2160@60, high - CPU, GPU, RAM

Spalt 2:
Upscaling - Quality

Spalt 3:
Upscaling - Performance

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Testpilot
Skrivet av SCORPIUS:

Nej nej, du förstår inte... Om man inte kan dra alla reglagen hela vägen till höger på sitt gamla xx60-serie kort, då är spelet dåligt optimerat

Skämt åsido;
Många spel har varit krasst optimerade, går inte att hymla med det. Men det är oftast inte så illa som många ändå verkar tro. Kolla t.ex. RDR2, som ändå får anses vara riktigt väloptimerat. Det är otroligt tungdrivet om man faktiskt börjar maxa ut reglagen, även idag sex år senare.

Vissa funktioner är bara hungriga, och detta är redan innan vi pratar om 4K UHD och strålspårning. Grafik har kommit till en punkt där man jagar små förbättringar till stora beräkningskostnader. Det är bara ett faktum. Och ett till faktum är att många spel idag på låga nivåer av inställningar, de ser bättre ut än vad spel gjorde med sina absolut högsta inställningar för en generation sedan.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Pixel 8 | WF-1000XM4 | XB900N >

Permalänk
Medlem

Svettigt men det kommer förhoppningsvis patchas lite som sänker kraven med några % iaf

Permalänk
Medlem

Kul att se riktigt tunga spel. Är dock inte intresserad av Star Wars efter Disney tog över ägandet.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte, gameplay ser ut som grafik från 2012, men hårdvaran som krävs är rtx4080 ?? eller högre??

Permalänk
Skrivet av Ryzer:

Framtiden ser inte ljus ut för er som vägrar uppskalning.

Allt är inte svart eller vitt.
Uppskalning för att nå 30FPS i 1080p är inte rimligt, för att nå 60FPS går nog att stryka också.

Men kanske kan vi extrapolera fram vad det egentligen skulle vara från detta:
"The caveat here is that Ubisoft lists each setting as being upscaled (Quality settings), which is 1080p upscaled from 720p, 1440p upscaled from 960p, and 4K upscaled from 1440p."

saxat härifrån: https://www.techspot.com/news/104076-ubisoft-reveals-star-war...

Visa signatur

*5600|B550M|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB.
AMD Ryzen 5 @4891|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2750MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur fult och föråldrat spelet ser ut så bör systemkraven bero på hur dåligt portat spelet är inte hur krävande det är. Eller har jag fel?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver