Hårda krav för Star Wars Outlaws

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

Jag fattar inte, gameplay ser ut som grafik från 2012, men hårdvaran som krävs är rtx4080 ?? eller högre??

Vilka open world spel från 2012 har du i tanke då? Far Cry 3 är från 2012. Black Flag är från 2013. Du är helt ute och cyklar här.

Permalänk
Medlem

Det ska bli kul att testa detta! Har sett fram emot detta spel sedan jag såg den första trailern! Jag är inte oroad över prestanda kraven, visst verkar höga men ligger jag mellan high och ultra så är jag nöjd då jag ändå spelar på en 1440P monitor

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Det viktigaste är att det inte har massa stutters som många spel har numera.

Verkar väldigt kontroversiellt spel redan. Gman lives skrev att han tog ner sin video bara för han var lite positiv och folk hatade det men verkar uppe nu.

Folk verkar väldigt upprörda för att ”woke” förstört och gjort kvinnan man spelar som ”ful”. Men vad jag kan se försöker de bara passa in i tidsperioden detta är från. Returnera of the Jedi är ju från 80-talet. Det räcker med en snabb sökning på internet på 1980s hair för att se att det inte direkt var snyggaste årtiondet för hår.

Jag tror jag väntar till det är 75% rea på det innan jag spelar. 799kr för PS5 versionen på skiva. Kostar säkert 899kr för PSN store eller 80 euro på steam. Spel är för dyra nu. Betalar inte mer än runt 500kr för ett spel och helst väntar jag till det är 200kr om det inte är något jag verkligen ser fram emot som typ FF7 Rebirth.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Är väll rätt känt att spelföretag gör framförallt kvinnliga karaktärer "fulare" nuförtiden.
Disney är väldigt DEI, på gott och ont.
Deras filmer och tv serier har bombat ganska hårt pga det, som Acolyte, Star Wars 7-9, MCU efter endgame etc.
Karaktären i Outlaws tex ser inte alls ut som kvinnan man använde som ansiktsmodell utan de har givit karaktären mer manliga drag, grovare käke, "chad" haka, krokig näsa och buskiga ögonbryn.

Dessutom så säger många som testat spelet att det är ganska klunkigt.

Har det kommit ut några reviews på spelet ännu?

Visa signatur

PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.

Permalänk
Medlem

Får se om man kör PC eller PS5. Med dessa kraven så blir det nog ganska jobbigt för min 8700k och 3070 att driva, speciellt om man ska köra på sin TV där man helst kör 4k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Har det kommit ut några reviews på spelet ännu?

De tog in några "reviewers" på ett specialevent.
Men hade inte litat på journalister som blir i stort sett betalda för deras reviews.
Gamesradar är en av de sidorna som försvarade Alyssa Mercante från Kotaku när hon attackerade och försökte doxxa personer som klagade på dagens spelutveckling och de jämför Outlaw med Red Dead Redemption (RDR in space) vilket är absurpt.

Är bättre att kolla på Youtubers eller liknande för reviews i dagens läge, journalister skriver i stort sett samma artiklar och har samma åsikter nuförtiden och ingen vågar gå utanför ramen i rädsla för att på blacklistade.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Men hade inte litat på journalister som blir i stort sett betalda för deras reviews.
Gamesradar är en av de sidorna som försvarade Alyssa Mercante när hon attackerade och försökte doxxa personer som klagade på dagens spelutveckling och de jämför Outlaw med Red Dead Redemption (RDR in space) vilket är absurpt.

Är bättre att kolla på Youtubers eller liknande för reviews i dagens läge, journalister skriver i stort sett samma artiklar och har samma åsikter nuförtiden och ingen vågar gå utanför ramen i rädsla för att på blacklistade.

Exakt vad jag menar, jag väntar på mina gamla vanliga gamers på youtube att göra reviews så får vi se vad det blir av med spelet. Jag brukar ändå ta alla reviews med en nypa salt och skapa mig en egen uppfattning, många gånger har reviews bashat ner på ett spel men jag har ändå gillat spelet och inte haft samma upplevelse eller uppfattning som andra.

Visa signatur

PC:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Tar man Avatar som exempel (samma motor, liknande PC reqs som jag skrev ovan). När jag sätter det på mitt 4090 5120px1440 native (exakt två 1440p skärmar) med low settings i spelet får jag över 100 fps. Och det låter ju tråkigt med low settings, men spelet ser ju fortfarande riktigt bra ut, sen att jag tycker det är ett skitspel är ju en annan sak.

Min gissning baserat på ovanstående är att det kommer gå att hitta spelbara nativesettings för 6800XT som inte ser ut som skit.

Kollade upp specen för Avatar, recommended är mer eller mindre exakt samma, så det är nog en bra utgångspunkt.

<Uppladdad bildlänk>

Ja, vi får väl se hur illa det kommer att vara. Är inte direkt pepp på att behöva köra med låga inställningar på det mesta. Vissa inställningar funkar på lågt, då det inte påverkar nämnvärt, men andra gör att spelen ser betydligt sämre ut. Annars kan man ju hoppas att FSR implementationen är bra, att det inte är såna stora problem med flimmer m.m.

Permalänk
Medlem

Hoppas att mitt 7900XTX klarar av minst 60 fps i 4k utan uppskalningsteknik

Visa signatur

Dator 1: AMD Ryzen 9 7950X3D, 64 GB Kingston Fury DDR5 5600 MHz CL36 , Asus Radeon 7900XTX TUF OC, Be Quiet Dark Base Pro 900 rev.2 Black Case, Asus ROG Crosshair X670E Hero Mobo , Be Quiet 1500W PSU, Win10 Pro 64-bit, Creative Soundblaster AE7

Dator 2: Intel Core i7 9700k, 32GB DDR4 Corsair 3000 MHz, Asus TUF Z390 Mobo, Asus Radeon 6800 XT TUF, Be Quiet 850 PSU, Win10 Pro 64-bit, Asus TUF GT502 Case

Permalänk
Medlem

Känns som att rätt många i denna tråden har lite för rosenskimrande minnen av hur spel såg ut 2012-2016...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nyhet:

Planerar du att spela Star Wars Outlaws i 4K bör du se till att uppgradera grafikkortet och köra uppskalning.

Läs hela artikeln här

Höga krav för ett skitfult spel.

Permalänk
Medlem

Trevlig grafik 😊

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Novdid:

Känns som att rätt många i denna tråden har lite för rosenskimrande minnen av hur spel såg ut 2012-2016...

Jämför battlefront 2 med detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leiri:

Jämför battlefront 2 med detta.

Det är absolut ett snyggt spel, men går inte riktigt att jämföra med ett open world spel. Horizon Zero Dawn är från samma år och kanske en mer rättvis jämförelse. Där kan man dock inte åka snabba fordon och ut i rymden, så man kan absolut gör spelet snyggare om man inte behöver ladda in saker så snabbt.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Samsung G80SD / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Gamesradar är en av de sidorna som försvarade Alyssa Mercante från Kotaku när hon attackerade och försökte doxxa personer som klagade på dagens spelutveckling och de jämför Outlaw med Red Dead Redemption (RDR in space) vilket är absurpt.

Tycker du ska ta en lika stor nypa salt när du kollar på YT, för de tjänar pengar på clicks, views och kommentarer de också. Kan de göra folk upprörda i kommentarerna får videon skjuts av algoritmen och högre chans till views. Vet inte hur ofta jag ser YT-kanaler hoppa på upprördhetståget när det finns något nytt kontroversiellt att klaga på.

OBS Jag hatar inte på YT-kritiker generellt. Några av de recensenter och journalister jag respekterar mest är Youtubers. Men finns det pengar att tjäna dyker opportunister upp som gamar över ett lik.

Jag skulle också vara den sista att försvara "gammelmedia" med alla problem de skapar i dagens samhälle. Och ja, cancel culture är en riktig sak att vara orolig för. Men snälla, försök hålla en nyanserad syn på "journalism" (vad det nu betyder nu för tiden).

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Samsung G80SD / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vlademil:

Det är absolut ett snyggt spel, men går inte riktigt att jämföra med ett open world spel. Horizon Zero Dawn är från samma år och kanske en mer rättvis jämförelse. Där kan man dock inte åka snabba fordon och ut i rymden, så man kan absolut gör spelet snyggare om man inte behöver ladda in saker så snabbt.

Rymdsekvensen är ju en laddningsskärm. Oavsett är explosionerna 2d och saknar partiklar. Animationerna förjävliga också. Sedan har de tagit en snygg modell och gjort henne ful i typisk gamedev anda.

Permalänk
Medlem

Det är bara att vänta på Digital Foundrys genomgång.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Vilka open world spel från 2012 har du i tanke då? Far Cry 3 är från 2012. Black Flag är från 2013. Du är helt ute och cyklar här.

https://www.youtube.com/watch?v=XFybUIO-f_w
enough said

Permalänk
Medlem

Pratar vi grafik eller fysik?

Jag är dock helt med på att spel från 10-15 år sedan var mer ambitiösa med fysiksimulation än idag. Det vill jag se mer av. Men det är en separat grej från grafik och animationer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Novdid:

Pratar vi grafik eller fysik?

Jag är dock helt med på att spel från 10-15 år sedan var mer ambitiösa med fysiksimulation än idag. Det vill jag se mer av. Men det är en separat grej från grafik och animationer.

Animationer beror på spel.

I Outlaws har vi tre olika spelstudior som gör olika saker. Är ju Bioware som gör animationerna. Och de ser förjävliga ut i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leiri:

Animationer beror på spel.

I Outlaws har vi tre olika spelstudior som gör olika saker. Är ju Bioware som gör animationerna. Och de ser förjävliga ut i spelet.

Detta har jag missat. Har du källa på vilka studios som gör vad?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Novdid:

Detta har jag missat. Har du källa på vilka studios som gör vad?

Har inte källan på bioware, men vet att naughtydog är med också.

Det är elva studios som arbetar på spelet.
https://en.wikipedia.org/wiki/Star_Wars_Outlaws

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leiri:

Inte en chans att varken Bioware eller Nauhtydog skulle vara med och utveckla ett spel åt Ubisoft. Den första ägs av EA och den andra av Sony. Vart har du hört dessa galna rykten?

Spelet utvecklas främst av Svenska Massive Entertainment. Sen har såklart Ubisoft massa supportstudios.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING - AMD Ryzen 7 5800X3D - Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C - PNY GeForce RTX 4080 - LG 34'' UltraGear 34GN850P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leiri:

Står inget där om det. Jag tror nog att Ubisoft står för hela utvecklingen. De har kapaciteten och folket på Massive vet vad de sysslar med. Men som sagt, jag har inte hört något om det där och ser gärna en bra källa på påståendet innan jag tror att 11 olika studios varav Naughty Dog är en ska vara inblandade...

Permalänk
Medlem

Har en känsla att det här kommer ha en massa prestanda problem som Jedi Survivor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Parasol:

Har en känsla att det här kommer ha en massa prestanda problem som Jedi Survivor.

Tveksamt. Jedi Survivor kör Unreal och har en jäkla massa PSO-stutter som alla andra spel med den motorn. Denna är baserad på Snowdrop, samma som Avatar som kom förra året. Och det lär prestera snarlikt. Tungt men inga direkta problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Tveksamt. Jedi Survivor kör Unreal och har en jäkla massa PSO-stutter som alla andra spel med den motorn. Denna är baserad på Snowdrop, samma som Avatar som kom förra året. Och det lär prestera snarlikt. Tungt men inga direkta problem.

Hoppas det flyter bra men blir lite orolig när man hör spel som baserar runt uppskalnings teknik nästan helt och hållet.

Permalänk
Medlem

Hoppas att det kommer funka på en steamdeck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

Tycker du ska ta en lika stor nypa salt när du kollar på YT, för de tjänar pengar på clicks, views och kommentarer de också. Kan de göra folk upprörda i kommentarerna får videon skjuts av algoritmen och högre chans till views. Vet inte hur ofta jag ser YT-kanaler hoppa på upprördhetståget när det finns något nytt kontroversiellt att klaga på.

OBS Jag hatar inte på YT-kritiker generellt. Några av de recensenter och journalister jag respekterar mest är Youtubers. Men finns det pengar att tjäna dyker opportunister upp som gamar över ett lik.

Jag skulle också vara den sista att försvara "gammelmedia" med alla problem de skapar i dagens samhälle. Och ja, cancel culture är en riktig sak att vara orolig för. Men snälla, försök hålla en nyanserad syn på "journalism" (vad det nu betyder nu för tiden).

Absolut, man skall alltid vara kritisk.
Men till skillnad från journalister så visar de oftast iallafall gameplay.
brukar inte kolla på reviews alls tbh utan mest gameplay videor.
De flesta youtubers idag är "sensations" tubers där de med mest kontroversiella åsikter vinner.
Finns ingen Total Biscuit eller liknande längre.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Känner mig väldigt fundersam över hur väl dessa systemkrav stämmer med verkligheten eftersom en i7-8700k och en i5-10400 är likvärdiga vad gäller spelprestanda men enligt tabellen räcker ena bara för 30 fps och den andra för 60 fps. Om en i5-10400 kan handskas med spelet i 60 fps bör en i7-6700 inte ha några bekymmer att handskas med det i 30 fps trots 2 färre kärnor.