Köpråd mobiltelefon kamera

Permalänk
Medlem

Köpråd mobiltelefon kamera

Då min Samsung börjar ge upp så tänkte jag kolla om någon har tips på liknande telefon som en Samsung s20 ultra ny eller begagnad spelar ingen roll. Mest ute efter kamera och vattentålig är ett plus.

Ensdast android

Budget under 6 K

Permalänk
Medlem

För de pengarna borde du kunna hitta i vart fall en s22 ultra (om du nu vill ha en ultravariant). Kanske till och med en s23 ultra. Begagnat då. Håll koll på marknaden!

Annars svämmar ju internet över för tillfället med nya oöppnade Pixel 8:or som du kan hitta för 3-4000 kr. Men dessa är ju då mindre i storlek än ultratelefonerna, men har kanonkamera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svintooo:

För de pengarna borde du kunna hitta i vart fall en s22 ultra (om du nu vill ha en ultravariant). Kanske till och med en s23 ultra. Begagnat då. Håll koll på marknaden!

Annars svämmar ju internet över för tillfället med nya oöppnade Pixel 8:or som du kan hitta för 3-4000 kr. Men dessa är ju då mindre i storlek än ultratelefonerna, men har kanonkamera.

Okej låter intressant. Tackar för svar 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av EJ_89:

Då min Samsung börjar ge upp så tänkte jag kolla om någon har tips på liknande telefon som en Samsung s20 ultra ny eller begagnad spelar ingen roll. Mest ute efter kamera och vattentålig är ett plus.

Ensdast android

Budget under 6 K

Vad har du för abonnemang? Comviq har en riktigt bra deal för pixel 8 och 8 pro.

Så betalar du idag
200kr för 10gb
Eller 300kr för mer (80gb)
Så får du en 8 pro för 6000kr eller en 8 för runt 4500kr.

Även Telia verkar köra samma deal fast med mycket dyrare abonnemang.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Vad har du för abonnemang? Comviq har en riktigt bra deal för pixel 8 och 8 pro.

Så betalar du idag
200kr för 10gb
Eller 300kr för mer (80gb)
Så får du en 8 pro för 6000kr eller en 8 för runt 4500kr.

Även Telia verkar köra samma deal fast med mycket dyrare abonnemang.

Okej jag kör telenor kontantkort passar mig bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EJ_89:

Ensdast android

Budget under 6 K

Refurbed https://www.refurbed.se/p/samsung-galaxy-s22-ultra-5g/21321c/

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av EJ_89:

Okej jag kör telenor kontantkort passar mig bäst.

Aah ja kör du kontantkort så är de kört tyvärr, då är de nog begagnat som gäller!

Eller så dök denna precis upp

https://www.sweclockers.com/marknad/241956-google-pixel-8-sva...

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Jag kan tipsa om både Google Pixel 8a och Google Pixel 8 Pro liksom OnePlus 12 som jag tycker alla tre producerar bra bilder. Även om jag personligen föredrar riktiga systemkameror och högkvalitativa kompaktkameror typ Nikon/Nikon Coolpix.

Ovanstående brukar finnas på begagnatmarknaden till hyfsat bra priser.

Visa signatur

Öland är faktiskt ett ganska coolt landskap att bo i. Vanligtvis svala vårar och milda höstar, varma somrar och milda vintrar. Öland kallas ju allmänt för "solen och vindarnas ö" och visst kan det blåsa och förvandla Kalmarsund och Östersjön till ett rytande inferno. Men vanligtvis blåser det betydligt MINDRE än 30 dagar per år.
Cheers... Oland4ever.com