Bästa kontorsarbetsplatsen.

Permalänk

Bästa kontorsarbetsplatsen.

Många här arbetar på kontor, dessa kontor kan se lite olika ut och jag undrar vad ni föredrar?
Är det jobba hemifrån, eller sitta i ett eget tyst rum? Kanske mindre grupprum eller öppet kontorslandskap där man hör och ser många som ni föredrar?

Hur viktigt är det att kontoret är på den bästa och ofta dyraste platsen i staden? Behöver kontoret vara över 100m över backen med sjöutsikt och allt?

Permalänk
Medlem

Jag har suttit i eget kontor, mindre grupprum samt öppet landskap och kan säga att jag föredrar mindre grupprum mest. Att sitta med människor jag arbetar närmst med tillsammans gör att man är engagerad i varandras uppgifter på ett bättre sätt, man interagerar med människor och det leder till högre effektivitet, iaf för mig.

Sitter jag själv är det större risk att jag grottar ner mig i nån rabbit hole och slösar tid, eller att jag börjar tänka på annat och slösar tid.

Öppet landskap är för rörigt tycker jag och det blir svårt att koncentrera sig ibland.

Så mindre grupprum tycker jag är bäst.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Jag har suttit i alla former av kontor och de enda jag faktiskt kan arbeta effekt i är hemifrån och långt bakom på andraplats eget rum. Sitta med andra är dock bra för sammanhållningen och man har mer snabba möten på plats mm. Men det är som när man varit på kontoret en hel dag med möten osv, “nu måste jag gå hem så jag får någonting gjort idag”.

Permalänk
Medlem

Beror på vad man ska göra. När det gäller arbetsuppgifter som kräver ihållande koncentration från min sida (typ knåpa ihop ett business case, skriva rapport eller göra något Exceldokument med kluriga formler och innehåll) så arbetar jag nog ~500% bättre hemifrån än på kontoret (där det är omöjligt att vistas utan att bli avbruten då och då, även när man sitter i enskilt rum).

Om det däremot är arbetsuppgifter som involverar andra (brainstorming/workshops; möten av olika slag...) så tas dessa med fördel på plats. Instämmer också i vad tidigare person skrev, om hur viktigt det är för sammanhållning och innovation att man träffas.

Visa signatur

---