Skärmen blir pixlig och beter sig väldigt konstigt

Permalänk
Medlem

Skärmen blir pixlig och beter sig väldigt konstigt

Hejsan min laptop började bete sig väldigt konstigt för ett tag sedan och det har bara börjat bli värre och värre

https://streamable.com/rxzct2

filmen har 2 olika tillfällen tillsammans. Jag köpte den i vintras och nu vet jag inte vad jag ska göra. Det började med kanske 1 gång i månaden men nu blir det flera gånger om dagen ibland löser det sig med CTRL ALT DEL men börjar oftas direkt inom kort tid igen. om det spelar någon roll är det en asus tuf gaming f17

Mindre skrikig rubrik - MOD
Permalänk
Medlem

Det är väl inte bara tilltäppt i ventilationskanalerna?
Är det ok där och du har testat med grundläggande felsökning t.ex uppdaterade drivrutiner mm, så kan det vara bäst att skicka in den på garantin. Kolla med säljaren hur du går tillväga.

Permalänk
Medlem

ja jag har varit noga med att uppdatera drivrutinerna. men du antar det kan vara ett värmeproblem? det kommer bara ibland som sagt.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror inte på överhettning som orsak till detta. Datorn ska ju stanna istället för att bete sig på det sättet om det blir för varmt, gör den inte det så är det enligt mig fel på datorn oavsett.

Men det skadar ju inte att blåsa rent ventilationen och se om problemet kvarstår.