Går inte att installera spel från Epic store i Heroic Games launcher [Refunded]

Permalänk
Medlem

Går inte att installera spel från Epic store i Heroic Games launcher [Refunded]

Jag spelar windowsspelen på Linux. Detta tack vare Heroic Games launcher. Jag har köpt 4 spel från GOG och installerat dem med Heroic launcher och det fungerar klockrent. Spelen är Divinity Original sin 2, Witcher 3, Fallout 4 och Baldurs Gate 3. Inga problem alls.

Men så beslöt jag mig för att köpa ett spel från Epic store - Dragon Age inqusition, då den var på rea.
Problemet är att den går inte att installera. Bifogar en skärmdump på hur det ser ut när jag ska installera den.
Klickar jag på installera så installeras den på en knapp sekund och jag får en popup i linux om att den är installerad. Vilket inte är förvånande när man betänker att installationsfilen är 1,08Kib och utrymmet den tar är 4 B. I själva Heroic står den som oinstallerad förstås.

Jag får alltså nån slags skräpinstallationsfil typ?

Har kontaktat Epics support men fick nåt goddag yxskaftssvar med länk till vilka PC-specs som krävs för spelet. Som man kan se på min signatur så har jag grejer som borde klara spela spelet.
Vad är problemet tro?

*edit*
Mailade Epic igen och fick återigen snabbt svar som hade kontentan att de inte hade något intresse av att hjälpa då det handlar om Linux. Och jag förstår det i och för sig, det är nog så att det är Heroic launcher som är problemet, fast bara med Epics spel då eftersom GOG fungerar perfekt. Gick inte i Lutris heller för den delen.

Hursomhelst så valde jag att begära återbetalning, kanske köper den via Steam istället vid nästa rea. Epic store ska ha en eloge för att de inom tio minuter efter begäran om återbetalning åtgärdade detta.

Visa signatur

MSI X670E Gaming Plus, AMD Ryzen 7 7800X3D
AMD XFX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
32GB Corsair vengeance 6000MHz CL30, Arctic Freezer III 280
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. OpenSuse Tumbleweed Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Jag spelar windowsspelen på Linux. Detta tack vare Heroic Games launcher. Jag har köpt 4 spel från GOG och installerat dem med Heroic launcher och det fungerar klockrent. Spelen är Divinity Original sin 2, Witcher 3, Fallout 4 och Baldurs Gate 3. Inga problem alls.

Men så beslöt jag mig för att köpa ett spel från Epic store - Dragon Age inqusition, då den var på rea.
Problemet är att den går inte att installera. Bifogar en skärmdump på hur det ser ut när jag ska installera den.
Klickar jag på installera så installeras den på en knapp sekund och jag får en popup i linux om att den är installerad. Vilket inte är förvånande när man betänker att installationsfilen är 1,08Kib och utrymmet den tar är 4 B. I själva Heroic står den som oinstallerad förstås.

Jag får alltså nån slags skräpinstallationsfil typ?

Har kontaktat Epics support men fick nåt goddag yxskaftssvar med länk till vilka PC-specs som krävs för spelet. Som man kan se på min signatur så har jag grejer som borde klara spela spelet.
Vad är problemet tro?<Uppladdad bildlänk>

*edit*
Mailade Epic igen och fick återigen snabbt svar som hade kontentan att de inte hade något intresse av att hjälpa då det handlar om Linux. Och jag förstår det i och för sig, det är nog så att det är Heroic launcher som är problemet, fast bara med Epics spel då eftersom GOG fungerar perfekt. Gick inte i Lutris heller för den delen.

Hursomhelst så valde jag att begära återbetalning, kanske köper den via Steam istället vid nästa rea. Epic store ska ha en eloge för att de inom tio minuter efter begäran om återbetalning åtgärdade detta.

Haft en del titlar som inte vill installeras genom Heroic, där kör jag istället med Legendary istället. Kan vara värt ett försök nästa gång du har en titel som inte vill sig.

https://github.com/derrod/legendary

Visa signatur

chraist fell into the Void

Permalänk
Medlem
Skrivet av chraist:

Haft en del titlar som inte vill installeras genom Heroic, där kör jag istället med Legendary istället. Kan vara värt ett försök nästa gång du har en titel som inte vill sig.

https://github.com/derrod/legendary

Tack för tipset!

Visa signatur

MSI X670E Gaming Plus, AMD Ryzen 7 7800X3D
AMD XFX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
32GB Corsair vengeance 6000MHz CL30, Arctic Freezer III 280
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. OpenSuse Tumbleweed Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Ge "Bottles" ett försök, jag har inte provat så många titlar men Epic Games Store med Deus Ex Mankind Divided funkar ypperligt. Är bara GOG Galaxxy som jävlas med mig.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

@chraist : Tack för tipset.
Du fick mig att kolla över detta lite snabbt faktiskt.
Legendary uppdaterades för åtta månader sedan enligt github och när jag kikade igenom https://search.nixos.org/packages så såg jag att det finns ett alternativ till.
Rare heter projektet och fick en uppdatering för ett par veckor sedan : https://github.com/RareDevs/Rare

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX