Problem med gruppmeddelande Android

Permalänk

Problem med gruppmeddelande Android

Hej, jag tänkte skriva grupp sms till några vänner som jag alltid gjort i 20 år, nu kommer det då upp en dialogruta som krävde att jag matar in mitt egna telefonnummer, varför?
Tyvärr matade jag inte fel telefonnummer och det är nu fäst efter namnet på operatören, jag vet inte om det gör något mer än på min egen telefon, men jag vill ju inte hålla på att posta en massa gruppsms som jag inte vet hur de packas ihop av Google innan de skickas, hade gärna lagt upp bilder på det men vill inte doxxa mina telefonnummer.
Någon som haft ett liknande bekymmer och löst det?
Så orkade trots allt få fram en bild genom att hoppa över 3 åar:

Det står mitt Fello nummer på bägge platserna, men helst skulle jag inte vilja ha något nummer där alls som det var innan jag råkade mata in, för att kunna få tillgång till att skicka gruppmeddelande igen.

Tråden har flyttat till bättre forumdel - MOD
Visa signatur

*5600|B550M|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB.
AMD Ryzen 5 @4891|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2750MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Det ser ut som att du har två SIM-kort i din telefon, ett Fello och ett Telenor, därav att du får upp dialogen som undrar med vilket SIM-kort du vill skicka ut med. Jag har nämligen samma upplägg på min telefon då jag har både mitt privata Vimla/Telenor- samt jobbets InfraCom/Telia-SIM-kort. Det går att ställa in standard SIM-kort under inställningarna. Men om det är så att du har bytt operatör från den ena till den andra, så bör du helt enkelt bara ta ur det gamla SIM-kortet så är det löst.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
vSphere Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD