Missa inte kvällens Pixel 9-event

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Missa inte kvällens Pixel 9-event

Det är dags för Google att visa upp nya Pixel-telefonerna. Klockan 19:00 startar strömmen ovan och då kommer företaget visa upp en rad nya prylar. Det ryktas att det blir en riktig Pixel-fest med flera olika varianter av Pixel 9 samt Pixel 9 Pro Fold, som äntligen kommer till Sverige. Utöver det väntas det bli en skvätt snack om Googles AI Gemini.

Vad hoppas du dyker upp under kvällens gång?

Permalänk
Snusfri

4 nya lurar kommer visas, Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL och Pixel 9 Pro Fold.
Får hoppas att min operatör kommer ha några trevliga deals, är lite smått sugen på att uppgradera från nuvarande Pixel 7 Pro till antingen 9 Pro XL eller 9 Pro Fold.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Hoppas på en renodlad genomgång av Google TV Streamer.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Testpilot

Hoppas att de visar upp Android 15 i sin helhet, gärna med det nya desktop-läget! Vore även läckert att se mer av nya Google TV och vad den kommer kunna göra i praktiken (enligt läckor ska den utöver Chromecast även kunna fungera som en Matter Thread Border Router).

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Pixel 8 | WF-1000XM4 | XB900N >

Permalänk

Spännande. Dock förväntar jag mig inget speciellt. För mig är Pixel mer en kvalitestelefon, de vill göra saker som är bra, vältestat och mobilerna kostar därefter. Detta leder till att man knappast får se så mycket Wow vilken cool funktion som de har lagt in. Eller att man överraskas av det låga priset.

*edit*
Mycket prat om Ai lär det bli på Google event. Det finns en artikeln om AI förändrar våra smartphones – och det rejält https://computersweden.se/article/3484615/ai-forandrar-vara-s...
Men om jag känner medlemmarna här rätt så håller de ej med. Framtiden får utvisa vad som händer.

Permalänk
Medlem

Jag testade gemini I två dagar sen bytte jag tillbaks till Google assistent. Kunde inte ens göra två super simpla saker.

"hur gammal är Joe Biden?"
Kan du ställa en timer på 20min

Klarade inte ens av det. Förstår inte varför Google trycker på en sån dålig produkt.

Permalänk
Medlem

Kommer bli ett spännande event. Tråkig och relativt ointressant hårdvara på nya Google TV Streamer, men mjukvarumässigt kanske den blir svårslagen ändå, med inte för saftig prislapp.

Nya Pixeltelefonerna däremot... hoppas på något som inte läckt ut tidigare, som kanske är banbrytande. Länge sedan det har hänt.

Permalänk
Medlem

Då kanske priserna på Pixel 8 sjuknker inom kort!? Köpfingret laddas...

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Fail

Haha Gemini. Började bra funkade inte på första enheten haha Google sucks

Visa signatur

I9 14900KF
MSI MEG Z790 ACE MAX
Asus Rog Strix 4080 Super OC,GSKILL DDR5 6000 MHZ 64 GB,EK 360 AIO,Lian Li Sl inf 120 7x,WD SN850x 4x 1tb,Lian Li Dynamic Evo
Acer Predator 34GS Ultrawide

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som tar sig en liten hutt så fort de nämner Gemini?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD

Permalänk
Medlem

3060:- per år för att fråga en AI om hur man skämtar på bröllop känns inte tok-lockande. Redan ap-less på Gemeni...

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit är inte längre bra, alls. Undvik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NcLr:

Då kanske priserna på Pixel 8 sjuknker inom kort!? Köpfingret laddas...

Du kan köpa en ny på Tradera för ungefär 4200kr.

Permalänk
Medlem

Trött på detta AI tramsande för alla produkter, men det kanske kan bli nått om 2-3 år för vissa saker.
Men idag är det inget lockande eller nått jag efterfrågar, eller ens vill ha.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

16k för Pro XL med 512 GB allså. Som hittat!

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Medlem

Ingen nyheter om Pixel Tablet 2?

Visa signatur

7900 XTX + 7800X3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasa1:

Ingen nyheter om Pixel Tablet 2?

Ingen trodde en sådan skulle komma. Allt läcker i förväg hos Google.

Permalänk
Medlem

Inte ett dugg intresserad av att ha AI i min lur, använder inte ens Google Assistent

Permalänk
Medlem

Ingenting Google TV Streamer, vilken dynga!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Ingenting Google TV Streamer, vilken dynga!

Den är ju redan lanserad och recenserad, läs/titta på dem.

Permalänk
Skrivet av MegaMuztek:

Inte ett dugg intresserad av att ha AI i min lur, använder inte ens Google Assistent

Google assistent suger.. Och du är knappast ensam.

Jag känner déjà vu emot kritiken emot Ai i mobilen sedan så många gånger som den stora skaran sa att de ej vill ha något i mobilen. Vi pratar 3G, smartfunktioner, touchscreen osv.

Problemet med Ai är att den måste upplevas som bra innan folk vill använda den, jag tror dock många kommer använda i bildredigering etc som visades. Jag funderade för 15år sedan på vem tusan skulle vilja redigera en bild på mobilen, men jag insåg inte hur "bekväm" folk är och de orkar inte ta bilden till datorn, för att redigera den där och sedan föra bilden tillbaka till mobilen för att sända den.

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om Halebop, de kör kampanj i 48h på Pixel 9 Pro XL.

Jag beställde nyss en svart XL 256gb med 60gb surf för 504 SEK / 24 månader.

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem

Blir till att uppgradera från 6 Pro till 9 Pro. Finns väll ingen anledning egentligen förutom att det är kul med nytt.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

AI AI AI..
Inget alls som lockade. Är nöjd med min OnePlus.

Permalänk
Musikälskare

AI !!!111 gäsp

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Pixel 9 ser bra ut. Känns som skillnaden till 9 Pro är marginell då det egentligen bara är telelensen som fattas. Föredrar också kameraön framför visiret som var innan.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x, 6700 XT

Permalänk

Pixel serien har ju tidigare varit väldigt lockande då de haft konkurrenskraftiga priser, känns som de gör en miss i att gå bort från det och sätta sina modeller i samma prisklass som Samsung och Iphone. AI känns ju inte som något så pass lockande att det ska berättiga priset. Pixel har ju "bara" toppkamera men ligger efter i flera saker.

Halebops erbjudande är rätt värt, tycker 8 PRO tar jävligt snygga bilder och kan leva med sämre batteritid/rå prestanda då jag ändå inte gör mer än att ta bilder och streama. Får bli en funderade imorgon. Annara kanske man kan hitta en 8pro billigt på black friday

Permalänk
Medlem

AI säljer inte, tvärt om. När ska storföretagen vakna?

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

AI säljer inte, tvärt om. När ska storföretagen vakna?

Set är ju trots allt "Kill everything twice"-Google vi pratar om...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Google assistent suger.. Och du är knappast ensam.

Jag känner déjà vu emot kritiken emot Ai i mobilen sedan så många gånger som den stora skaran sa att de ej vill ha något i mobilen. Vi pratar 3G, smartfunktioner, touchscreen osv.

Problemet med Ai är att den måste upplevas som bra innan folk vill använda den, jag tror dock många kommer använda i bildredigering etc som visades. Jag funderade för 15år sedan på vem tusan skulle vilja redigera en bild på mobilen, men jag insåg inte hur "bekväm" folk är och de orkar inte ta bilden till datorn, för att redigera den där och sedan föra bilden tillbaka till mobilen för att sända den.

Jag tror också många kommer använda det för som du säger bildredigering och alla bilder kommer bli mer och mer lika, folk använder ju färdiga filter på Instagram så förvånar mig inte, tyvärr så tar det bort allt personligt ur bikden också.
vi är många år från att ha bra AI utom för vissa ganska begränsade uppgifter,
Jag är inte emot AI men jag tycker det behövs lagar och regler för hur information används för att bygga språkmodellerna.

Permalänk
Medlem

Den dagen man kan be en AI att bara skriva en patch till ett problem man har så kanske jag vill ha det.
"Hey google: write a patch to compile the latest firefox on BeOS 5,04 in gcc 2.95." då vore det värt det.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.