Garmin Forerunner 255 eller Pixel Watch 2?

Permalänk
Medlem

Garmin Forerunner 255 eller Pixel Watch 2?

Vill komma ner i vikt och gillar att vara ute ocvh främst cykla. Tycker att det skulle vara lite kul att se hur långt jag cyklar varje dag och funderar på en smartwatch med bra gps för att kunna logga.
Har en Pixel-telefon så Pixel Watch ligger kanske närmast. Men såg att man kan få Garmin Forerunner 255 för 2600 nu. Den har ett par år på nacken, men verkar få bra omdömmen och användare verkar gilla gps:en.

Så, är den fortfarande "värd" 2600kr eller är Pixel watch ett bättre val eller finns det något bättre för runt 2500?

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag köpte en Garmin 255 music i slutet på förra sommaren och är grymt nöjd, skulle absolut ha köpt den igen. Men man ska väl ha med sig att Garmin i främsta hand är en träningsklocka med viss smartwatch funktionalitet och inte en renodlad smartwatch.
Jag skulle tro att det flesta klockor kan göra ett bra jobb att tracka vanlig träning.

Permalänk
Medlem

En sak att tänka på är även att batteritiden på garmins mindre smarta träningsklockor är mycket längre än en smartare klocka. Tillexempel hade jag min Garmin venue 2 som bankkort via Garmin pay under hela min Skottlandsresa på 8 dagar utan att ladda.

Med det sagt så låter ditt use-case som något de flesta klockor klarar.

Visa signatur

Every time I see some piece of medical research saying that caffeine is good for you, I high-five myself. Because I'm going to live forever.
~ Linus Torvalds (2010-08-03)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Vill komma ner i vikt och gillar att vara ute ocvh främst cykla. Tycker att det skulle vara lite kul att se hur långt jag cyklar varje dag och funderar på en smartwatch med bra gps för att kunna logga.
Har en Pixel-telefon så Pixel Watch ligger kanske närmast. Men såg att man kan få Garmin Forerunner 255 för 2600 nu. Den har ett par år på nacken, men verkar få bra omdömmen och användare verkar gilla gps:en.

Så, är den fortfarande "värd" 2600kr eller är Pixel watch ett bättre val eller finns det något bättre för runt 2500?

Att bara logga lite sträcka klarar alla smartklockor, så om det är kravet så kan du välja vad du vill.

Garmins stöd för äldre enheter är bra och 255an är väldigt kompetent. Nyare klockor har alltid nya funktioner, men det handlar inte om livsnödvändiga grejer. Jag kör en Forerunner 745 som ändå är 4 år gammal och den gör allt jag kan behöver. Förutom Youtube Music, men det visste jag redan när jag köpte den.

Kolla att banken din har stöd för Garmin Pay om du är intresserad av det.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Skulle säga Garmin, välkänt namn inom fitness.

Haft en 735XT några år.

Permalänk
Medlem

Jag har en Garmin Vivoactive 5 sedan några månader tillbaka, måste säga att jag är mycket nöjd med den. Den är helt klart i den billigare änden av Garmins utbud av klockor med touch-skärm, men för knappt 3 000 kr som den kostar nu är den riktigt prisvärd imo.

Det går att synka Spotify-spellistor och den klarar minst 3-4 dagar på en laddning beroende på mycket man tränar.