Bra och helst gratis ordbehandlare som stöder Dark mode?

Permalänk
Medlem

Bra och helst gratis ordbehandlare som stöder Dark mode?

Hej! Kort och gott söker jag en ordbehandlare som bör funka i både Win 10 och 11. Den behöver stödja Dark mode och behöver i alla fall liknande funktionalitet som WordPad. Och som kan laddas hem från en säker sida såklart.

Finns det? Tacksam för hjälp!

Mvh Mattias

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem

Libreoffice har ett mörkt tema såvitt jag vet.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

@Alphahanne: Tackar! Var laddar jag säkrast hem det?

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Skrivet av waverider:

@Alphahanne: Tackar! Var laddar jag säkrast hem det?

Från deras hemsida libreoffice.org

Finns även länkar till källkoden där om du är en code monkey och vill gå igenom koden själv och kolla vad den gör bakom skalet.

Alternativt kan du ju kolla google docs tror de har ett dark mode men inte säker.

Finns väl även microsoft 365 som körs i webläsaren som är gratis för personal use tror jag dock aldrig använt det.

Annars om du har en gammal licens för typ office 2003 eller office xp så funkar även dessa under win 10/11 utan problem.
Rekommenderas väl att blockeras från internetåtkomst dock då de troligen har ett och annat vidöppet säkerhetshål vid detta laget och hälst köra det i en sandlåda.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness Tack! Jag testar LibreOffice.

Visa signatur

Permalänk

Libreoffice är ju suveränt att använda.