Premier League säsong 2024/2025

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Premier League säsong 2024/2025

Nu när sommaren börjar gå mot sitt slut har en ny Premier League-säsong också börjat. Liksom förra säsongen skapar jag en tråd som vi fans kan nyttja för att diskutera matcher, spåningar och tankar om denna säsong.

Som jag brukar göra med mina fotbollstrådar tänker jag inleda med lite frågeställningar. Så vi kör!

Vilken klubb kommer att överraska oss?
Vilka spelare kommer att briljera?
Kan vi förvänta oss några skrällar?
Och såklart, vem tror vi vinner denna säsong?

Låt oss diskutera!

Permalänk
Medlem

Håller på United, men det blir väl som troligast tidigare säsonger. Mängder med dalar.
Tycker mest om att se på engelsk fotboll, men hela Premier League och Allsvenskan känns dom sista åren som helt dötråkiga. Samma vinnare i Premier League sista vad 4 åren? All cred till city, inget illa menat. Men spänningen saknas stundtals.
Allsvenskan ska vi inte ens tala om, varenda jävla gång DIF får chansen att ta in mark på Malmö som dom antingen torskat eller kvittat, så brakar dom totalt samman. Hela Allsvenskan är som ett enmannarace stundtals känns det som.
Skiljer 9 poäng till 2:an och 3:an med 10 omgångar kvar.
Urbota tråkigt har det blivit när ett lag totalt dominerar i respektive serie. Ser tyvärr inget som tyder på att denna säsong i PL ska bli nåt annorlunda. United? Hoppas men tror inte det. Arsenal som varit nära 2-3 gånger senaste åren? Kanske....men slutar väl som vanligt med city på topp. Jippie....

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Håller på United, men det blir väl som troligast tidigare säsonger. Mängder med dalar.
Tycker mest om att se på engelsk fotboll, men hela Premier League och Allsvenskan känns dom sista åren som helt dötråkiga. Samma vinnare i Premier League sista vad 4 åren? All cred till city, inget illa menat. Men spänningen saknas stundtals.
Allsvenskan ska vi inte ens tala om, varenda jävla gång DIF får chansen att ta in mark på Malmö som dom antingen torskat eller kvittat, så brakar dom totalt samman. Hela Allsvenskan är som ett enmannarace stundtals känns det som.
Skiljer 9 poäng till 2:an och 3:an med 10 omgångar kvar.
Urbota tråkigt har det blivit när ett lag totalt dominerar i respektive serie. Ser tyvärr inget som tyder på att denna säsong i PL ska bli nåt annorlunda. United? Hoppas men tror inte det. Arsenal som varit nära 2-3 gånger senaste åren? Kanske....men slutar väl som vanligt med city på topp. Jippie....

Premier League har väl iofs inte varit ensidigt senaste 2 säsongerna? Skiljde väl 2 och 4 poängen senaste 2 åren, avgjordes sista omgången.

Arsenal vinner i år, city får någon form av straff för sina sjuhundraelva överträdelser. Kör man FM är det - 115 poäng 😀

Jag tror Isak kommer tag nästa steg, jag tror lucas bergström kommer göra några fina matcher, men som alla rookies kommer kurvan vara som en berg o dalbana.

Skräll tror jag nog Aston villa igen. Chelsea och Liverpool tror jag kan floppa lite mot var de borde vara.

Ipswich kan skrälla med att klara sig kvar

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ja, i princip bara tyska ligan som är intressant... även om Bayern dominerat. Jämn liga rakt över i alla fall.

Också tröttnat på fotbollen just pga detta.

Permalänk
Skrivet av Ibymafayhas:

Ja, i princip bara tyska ligan som är intressant... även om Bayern dominerat. Jämn liga rakt över i alla fall.

Också tröttnat på fotbollen just pga detta.

Ja den icke ensidiga bundesliga som Bayern vunnit 15/20 senaste.
Bundesliga är väl den ensidigaste ligan i värden?

https://bundesliga.se/mastarnas-mastare/

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Premier League har väl iofs inte varit ensidigt senaste 2 säsongerna? Skiljde väl 2 och 4 poängen senaste 2 åren, avgjordes sista omgången.

Arsenal vinner i år, city får någon form av straff för sina sjuhundraelva överträdelser. Kör man FM är det - 115 poäng 😀

Jag tror Isak kommer tag nästa steg, jag tror lucas bergström kommer göra några fina matcher, men som alla rookies kommer kurvan vara som en berg o dalbana.

Skräll tror jag nog Aston villa igen. Chelsea och Liverpool tror jag kan floppa lite mot var de borde vara.

Ipswich kan skrälla med att klara sig kvar

Hoppas på att ett lag skräller, Arsenal har varit nära 2-3 gånger eller nåt men lyckas inte hela vägen. Spänningen i engelska ligan har det inte varit ont om sista säsongerna, vore bara roligt om nåt annat lag stod som segrare för en gångs skull. (Kom igen United 💪) Inte tråkigt över lag, jämt har det varit. Men tråkigt med samma vinnare 🙂
Fast det finns ju exempel på mer ensidiga ligor, 🇩🇪 ex som påpekats

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Inte tråkigt över lag, jämt har det varit. Men tråkigt med samma vinnare 🙂

Det håller jag med om, vet inte vad man skall säga om VAR heller i england? Som någon ritar med paint på offside linjer

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det håller jag med om, vet inte vad man skall säga om VAR heller i england? Som någon ritar med paint på offside linjer

Är för dåligt insatt i hur pass bra eller dåligt VAR har fungerat, så kan inte uttala mig där.
Är positiv till det överlag dock ska sägas.

Visa signatur

Permalänk
Snusfri

Som Liverpool-fan känns det väldigt hopplöst.
Tappat många spelare och fler är på väg bort, inga nyförvärv alls.

Vi kanske köper en ny målvakt som för €40m+ som kommer lånas ut till klubben vi köper honom ifrån direkt.

Har nog aldrig varit så besviken på ett transfer-fönster och vilken riktning vi verkar vara på väg, och då räknar jag med perioden under Hicks och Gillett och med Woy vid rodret.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Skrivet av RVX:

Är för dåligt insatt i hur pass bra eller dåligt VAR har fungerat, så kan inte uttala mig där.
Är positiv till det överlag dock ska sägas.

Jag är positiv också men England tar 10min för offside och sedan på reprisen är inte offside linjen korrekt... Så målet godkänts men spelaren är 2m offside.
Hände ett par gånger... För olika lag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är positiv också men England tar 10min för offside och sedan på reprisen är inte offside linjen korrekt... Så målet godkänts men spelaren är 2m offside.

Ja då är det ju riktigt risigt. Ska ju liksom inte få hända om man har den tekniken tillgänglig.
Of topic, skulle vilja se Premier League och föredrar svenska kommentatorer. Men med Viaplay priser? Då blir det tyvärr att skippa det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja, Tennis använder samma system och där avgörs det av en dator på ~5 sekunder med återspelning på skärmarna så alla ser domslutet och varför. I England kan man gå och laga mat efter varje mål pga var.

Bra ide, urusel implementering än så länge.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av THB:

Som Liverpool-fan känns det väldigt hopplöst.
Tappat många spelare och fler är på väg bort, inga nyförvärv alls.

Vi kanske köper en ny målvakt som för €40m+ som kommer lånas ut till klubben vi köper honom ifrån direkt.

Har nog aldrig varit så besviken på ett transfer-fönster och vilken riktning vi verkar vara på väg, och då räknar jag med perioden under Hicks och Gillett och med Woy vid rodret.

Också Liverpool-fan. Skulle inte säga att det är hopplöst men känns definitivt inte toppen. Enda nytillskottet är ju Arne som jag har höga förhoppningar för, men samtidigt inga nya spelare som får en att gå "WOW!". Vore glad om vi kan få en Topp 4-plats mot slutet av säsongen. Men jag är kanske lite för optimistisk hahah

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Premier League rullar på! Nu har alla klubbar spelat sin tredje match och tabellen ser ungefär likadan ut nu som den gjorde under slutet av förra säsongen. Liverpool och Man City är på topp, följt av Brighton på tredje plats. Något som jag inte helt räknade med när jag (arrogant av mig) klassade dem som ett one season wonder efter förra säsongen. Men samtidigt är det fortfarande väldigt tidigt in på säsongen och allting hinner förändras. Då blir min stora fråga om Brighton har förmågan att hålla sig åtminstone i topp 4? Är dessvärre lite obekant med deras trupp och tränare.

Sedan ska det bli spännande att se hur det går på söndag när Tottenham och Arsenal möts. Vem tror ni på?

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Nu har matchdag 5 spelats av vissa somliga lag, bland annat av mitt kära Liverpool som nu är i ledningen, men detta lär bli temporärt i och med att City har lika mycket poäng och inte spelat sin femte match ännu. Chelsea ser ut att vara tillbaka i god form då de är tillbaka i topp fyra, efter vad som känns som typ en evighet. Aston Villa fortsätter att hålla upp sitt momentum från förra säsongen, och har vunnit alla sina matcher utom en.

Imorgon kör City mot Arsenal vilket lär bli en tuff match. Ser fram emot det!

Permalänk
Snusfri

Everton får nya ägare.

Hoppas läget stabiliserar sig för lillebror nudå när de får nya ägare och inte bluffen Farhad Moshiri.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av THB:

Everton får nya ägare.

Hoppas läget stabiliserar sig för lillebror nudå när de får nya ägare och inte bluffen Farhad Moshiri.

Det kan endast tiden avgöra.

Men vilka veckor vi har haft i ligan! Matchdag 7 är förbi och käraste Liverpool leder, men med väldigt knappa marginaler. City och Arsenal har båda ett poäng mindre, vilket påminner väldigt mycket om hur saker såg ut under förra säsongen.

Och Chelsea har börjat få momentum igen och ligger på fjärde plats. Vilket ändå är lite kul att se efter ett par tuffa säsonger. Chelsea-fans på SweC hur känns det? Ska bli intressant att mötas på söndag!