svårigheter med att öppna websidor i google

Permalänk
Medlem

svårigheter med att öppna websidor i google

Jag kan enbart öppna den första websidan normalt .När jag sedan ska vidare till nästa så får jag fram namnlös därefter måste jag tillbaks till skrivbordet för att öppna webben i google på stationär dator.

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om - MOD
Permalänk
Skrivet av Tiure:

Jag undrar om någon kan hjälpa mig med att öppna sidor.När jag öppnat en sida och sedan fortsätta så måste jag gå tillbaks till skrivbordet för att öppna sidan

En smula oklar problembeskrivning. Vad är en ”sida” i det här fallet, exempelvis? Får du några felmeddelanden? Kan du dela med dig av skärmklipp som visar vad du menar?

Relevant:
https://m.youtube.com/watch?v=elu6TeVEwyY

Permalänk
Medlem

Jag menar att när jag öppnar en websida så kan jag inte fortsätt till nästa utan får då medelandet namnlös måste sedan gå tilbaks till skrivbordet för att sedan öppna den detta gäller på stationär dator

Permalänk
Skrivet av Tiure:

Jag menar att när jag öppnar en websida så kan jag inte fortsätt till nästa utan får då medelandet namnlös måste sedan gå tilbaks till skrivbordet för att sedan öppna den detta gäller på stationär dator

Vilken webbläsare använder du? Vad händer om du använder en annan? Exempelvis om du använder Edge, vad händer om du provar att installera Firefox och använda den istället?

Permalänk
Medlem

Jag använder google

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiure:

Väldigt dålig beskrivning på vad du verkligen gör och vill göra.

Hur öppnas första websidan?
Fortsätta till nästa, hur gör du?
Hur öppnas den via skrivbordet?

Permalänk
Medlem

första websidan öppnas normalt i google men vid nästa måste jag gå tillbaks till skrivbordet för att sedan gå till google igen och skriva in websidan på nytt som då öppnas normalt sedan så får jag fortsätta på detta vis när jag surfar

Permalänk
Medlem

Tror ingen hänger med dig vad du menar och vad själva problemet är.
1: Du öppnar Chrome, och knappar in den websida du önskar besöka. Låt sig www.aftonbladet.se
2: Nu skriver att du öppna nästa websida. Vad menar du då? Skriver du in ny hemsida du vill besöka? Varför måste du gå tillbaka till skrivbordet?

Permalänk
Medlem

om jag knappar in tex Aftonbladet i chrome så får jag fram den direkt men om jag sedan vill besöka tex. dr.dk i en ny flik så får jag inte fram den utan får då svaret namnlös i den nya fliken med tom websida och får då gå tillbaks till skrivbordet för att sedan knappa in Aftonbladet på nytt och då öppnas den direkt eller om jag tex knappar in dr.dk över Aftonbladet i chrome så händer ingenting

Permalänk
Medlem

Eftersom du antagligen kör Windows, är inte den enklaste och bästa workarounden att använda Edge för att ladda ner Firefox på engelska (så att du kan surfa fram lösningar på framtida problem lättare)?

uBlock Origin och eventuellt Privacy Badger på det så blir surfning uthärdligt.

Att reda ut problemet verkar svårt med given beskrivning. Det finns ett gäng lösningsförslag om man googlar efter felet på engelska, men det verkar du ju inte kunna göra, med Chrome i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiure:

om jag knappar in tex Aftonbladet i chrome så får jag fram den direkt men om jag sedan vill besöka tex. dr.dk i en ny flik så får jag inte fram den utan får då svaret namnlös i den nya fliken med tom websida och får då gå tillbaks till skrivbordet för att sedan knappa in Aftonbladet på nytt och då öppnas den direkt eller om jag tex knappar in dr.dk över Aftonbladet i chrome så händer ingenting

Okej, har du provat installera om Chrome, nolla inställningar, kakor mm? Provat annan webläsare? Samma problem? Ta gärna och bifoga en skärmdump.

Permalänk
Medlem

Jag har provat detta tidigare utan framgång och problemet kvarstår

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiure:

Jag använder google

Google är en egentligen sökfunktionen som du kan använda i vilken web-läsare som helst. Kan du förtydliga vilken specifik web-läsare du använder? Chrome eller Edge? Ange gärna revisionsnummret som du får fram genom tre-prickar menyn "Om Chrome" (About Chrome). (Kolla gärna även Edge direkt genom att starta den specifikt och ta fram samma uppgifter.)

Under tre-prickar menyn "Inställningar": Vad har du under "Standardläsare" (Default Browser) och "Vid startup" (On startup). (Motsvarande i Edge?)

Den enklaste felsökningen borde vara att prova en annan webläsare:
a) Problemet kvarstår: Något är fishy i maskinen och vi behöver kanske grotta ner oss i Windows. (DNS, nätverk..?)
b) Fungerar: Problem med Chrome. Då kan vi koncentrera oss på den mjukvaran.

Har du provat tre-prickar menyn "Inställningar" -> "Återställ inställningar"?

Permalänk
Medlem

problem med att öppna fler än en flik i google chrome

Jag kan enbart öppna en flik när jag ska öppna nästa flik får jag fram en tom sida med fliken namnlös eller så får jag inte upp någon sida allas men får fliken namnlös sedan behöver jag gå tillbaks till skrivbordet igen för att öppna en flik. Detta gäller på stationär dator i google.

problem med öppning av flikar i chrome på dator
Permalänk
Medlem

menar du google chrome OS eller google chrome webbläsaren?

Permalänk
Medlem

Jag menar webbläsaren google chrome

Permalänk

Då får du sätta en startsida då i inställningarna

Permalänk
Medlem

jag förstår inte vad du menar?

Permalänk
Medlem

menar du att du inte får en address-rad du kan skriva vilken adress du vill till på nya fliken?
vad är problemet?

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiure:

Jag kan enbart öppna en flik när jag ska öppna nästa flik får jag fram en tom sida med fliken namnlös eller så får jag inte upp någon sida allas men får fliken namnlös sedan behöver jag gå tillbaks till skrivbordet igen för att öppna en flik. Detta gäller på stationär dator i google.

Kan du inte skriva in en adress eller öppna ett bokmärke i den flik du öppnar?
det är lite oklart vad som felar för dig därav frågan.

Permalänk
Medlem

jag använder google chrome som webbläsare

Permalänk
Medlem

om jag besöker tex sweclockers och jag vill fortsätta tex Aftonbladet så får jag inte fram den sidan utan får då fliken namnlös och jag måste då gå tillbaks till skrivbordet för att skriva in Aftonbladet på nytt i chrome och får då fram den sidan medan sweclockers finns inte kvar.Jag kan inte ha båda flikarna tillgängliga samtidigt

Permalänk

Kan du lägga upp print screen på vad du menar?

Permalänk
Medlem

när jag nu har swelockers och försöker med print screen så får jag fram fliken namnlös jag kan inte ha mer än en flik vid flera så får jag fliken namnlös

Permalänk
Moderator
Moderator

Eftersom TS skapat två trådar om samma ämne har dessa sammanfogats (§ 3.3 av våra forumregler). Det blir inte enklare för de som försöker hjälpa till när frågan sprids ut över flera ställen.

- MOD

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiure:

när jag nu har swelockers och försöker med print screen så får jag fram fliken namnlös jag kan inte ha mer än en flik vid flera så får jag fliken namnlös

Var står det namnlös? Har du ingen adressrad i den nya fliken där du kan skriva in en ny url?

Visa signatur

Windows 11 Pro | Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | MSI RTX 4060 8GB Ventus OC (temporärt) | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Medlem

jag vet inte varför det står namnlös fliken och jag kan inte skriva någonting i den nya fliken.Efter jag öppnat en flik så måste jag gå tillbaks till skrivbordet och sedan tillbaks till chrome fylla i en ny webbadress

Permalänk
Rekordmedlem

Posta en skärmdump eller flera som visar problemet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiure:

jag vet inte varför det står namnlös fliken och jag kan inte skriva någonting i den nya fliken.Efter jag öppnat en flik så måste jag gå tillbaks till skrivbordet och sedan tillbaks till chrome fylla i en ny webbadress

Vad händer när du använder Ctrl+N (nytt fönster) respl. Ctrl+T (ny flik) i Chrome?

Du kan även testa chrome://flags/ för att återställa allt (Reset all)

Om ovan inte fungerar, så är mitt tips att installera om Chrome från följande länk:
https://www.google.com/chrome/

Det finns tyvärr många skadeprogram som utger sig för att vara Google Chrome.

Exempel på hur en någorlunda uppdaterad version av Chrome ser ut:

chrome://settings/help/