Permalänk
Medlem

Köpa box DVB-T2 till nostalgi-TVn

Jag måste ha en ny DVB-T2 box för frikanalerna i marknätet, till min somarstugeTV eftersom den nuvarande boxen börjar konstra (Innan ni svarar att jag borde köpa ny tv: Det är av två skäl inte aktuellt. Dels bär det emot att att slänga min väl fungerande nostalgi-TV på tippen så länge den inte är minsta fel på, dels behöver jag ha en TV på ca 19" räknat i det moderna 16:9-formatet om jag ska köpa nytt, vilket är svårt att hitta).

Till frågan:
Vågar man köpa "kina-skit" på typ Amazon eller Ali Express? Det är inte lätt att hitta hos TV-handlarna, inget konstigt med det eftersom såna antagligen inte har strykande åtgång. På loppisar finns det ofta gott om beg. boxar av alla sorter, men där får man köpa på vinst och förlust och vet inte förrän man kommer hem om boxen är avsedd för den utfasade DVB-T, ,DVB-C (kabel) eller DVB-S (satellit), för det vet de inte om man frågar. Eller tar de fram en router 😮 och undrar om det är en sån jag menar.

Permalänk

Kolla blocket eller tradera. Annars sitter jag på några gamla boxar. Dock är jag osäker på om det är T2 samt det är scart på dom.

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

Köpt två olika DVB-T2 boxar åt föräldrarna på amazon, funkar fint båda. Bara returnera om de inte skulle göra det.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Jag köpte för något år sedan ifrån Kjell o Co, fungerade fint. Sökte på "dvb" o kollade o de har T2 boxar ifrån 549 kr och med Scartkontakt, förutom modernare finesser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sinclairhacker:

Jag köpte för något år sedan ifrån Kjell o Co, fungerade fint. Sökte på "dvb" o kollade o de har T2 boxar ifrån 549 kr och med Scartkontakt, förutom modernare finesser.

Tack för tips!

Jag pilade iväg till Kjell och köpte en box, hade tur och fick den sista de hade på lager! Det var lite mickel, eftersom alla menytexter var på tyska, men det mesta gick att räkna ut. Efter vederbörlig kanalsökning såg jag för resten att BBC News sänder okodat, har de gjort det länge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knorkas:

Tack för tips!

Jag pilade iväg till Kjell och köpte en box, hade tur och fick den sista de hade på lager! Det var lite mickel, eftersom alla menytexter var på tyska, men det mesta gick att räkna ut. Efter vederbörlig kanalsökning såg jag för resten att BBC News sänder okodat, har de gjort det länge?

Tror de sänt fritt sedan pandemin typ. Al Jazeera är också frikanal. Båda dessa lär dock försvinna till årsskiftet när Boxer släcker ner sina sändningar via marknätet:

https://mediemyndigheten.se/nyhetsrum/nyhetslista/2024/boxers...

SweClockers-tråd:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1720809-boxer-har-best...