Vilken VPN är bäst att använda vid streaming på Twitch?

Permalänk
Medlem

Vilken VPN är bäst att använda vid streaming på Twitch?

Jag har provat Mullvad nyligen och får drops och annat när jag streamar. Får liksom sitta och byta plats i Sverige och har jag tur funkar en utav platserna, ibland en längre tid innan man får byta igen. Inga problem uppstår när jag kör vanligt internet.

Har ni någon annan VPN att rekommendera som både är för dator och mobil?

Permalänk

Kör utan vpn när du streamar mot twitch finns ingen anledning att köra sin videoström via vpn...

Vpn kommer alltid innebära en försämring iom att det blir extra fördröjning på datapaketen.

Du kan t.om i obs låsa den till en specifik anslutning så du kan köra resten av datorn bakom vpn och bara ha direkttransport på datan från obs.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Kör utan vpn när du streamar mot twitch finns ingen anledning att köra sin videoström via vpn...

Vpn kommer alltid innebära en försämring iom att det blir extra fördröjning på datapaketen.

Du kan t.om i obs låsa den till en specifik anslutning så du kan köra resten av datorn bakom vpn och bara ha direkttransport på datan från obs.

Visste inte om detta. Har du tutorials hur man gör med inställningar osv?

Permalänk
Skrivet av Cr4zyt0e:

Visste inte om detta. Har du tutorials hur man gör med inställningar osv?

Smidigaste är väl att bara köra utan. Ser inte riktigt vitsen med att köra vpn på datorspel och när man strömmar till twitch.

Men finns en rullgardin nånstans i inställningarna där du kan välja vilken nätverksenhet du vill skicka via.

Men minns dock inte exakt var i inställningarna... Och är inte hemma just nu å kan kolla.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad är anledningen till att du kör vpn? Vilket problem löser det?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Skrivet av Haptic:

Vad är anledningen till att du kör vpn? Vilket problem löser det?

Bra formulerat är det jag inte heller riktigt förstår...

Fine att man kör vpn på sin webläsare men till spel eller för att streama till twitch känns bara som onödigt krångel...

Det enda jag kan komma på är väl möjligen för att kunna fuska i nå spel utan att riskera att få sin egen ip blockerad vilket känns lite misstänkt om jag ska va ärlig.

Men samtidigt knappt inga spel som syslar med ip bans längre brukar ju snarare va account ban isf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

VPN minskar ju riskerna för ddos attacker. Nånting man har erfarenhet av tyvärr.

Permalänk
Skrivet av Cr4zyt0e:

VPN minskar ju riskerna för ddos attacker. Nånting man har erfarenhet av tyvärr.

Men är det verkligen dig de attakerar och inte spelservern?

Vore ju extremt dåligt säkerhetsmässigt om de kan spåra trafiken till dig via spelet eller twitch. Har svårt att se att något någorlunda modernt spel skulle släppa vidare spårning längre än så långt din trafik går tills den når servern.

Aldrig kört vpn öht och aldrig stött på en ddos attack direkt riktad mot mig personligen deremot att spelservrar gått ner pga det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är väl också synnerligen tveksamt huruvida en VPN skulle kunna skydda mot en DDOS - Attackerar de din publica IP via VPN:en så kommer ju VPN-tjänsten att gå ner.

Sen kan man ju ytterligare fundera på hur en elak aktör fått tag på just ditt IP för att kunna attackera just dig direkt på din private IP address.