MSI laptop - hur kopplar jag in hörlurar och justerar tangentbordsbelysning?

Permalänk
Medlem

MSI laptop - hur kopplar jag in hörlurar och justerar tangentbordsbelysning?

Hej!

Jag har en MSI gaming laptop. Jag har två saker som jag behöver hjälp med. Jag har kopplat in mina corsair hörlurar via HDMI kabel men det händer ingenting. Datorn känner inte av hörlurarna. Jag blir tokig!

Hur ska jag göra för att lösa det hela. Jag är amatör så jag vore tacksam för en pedagogisk beskrivning.

Sen undrar jag hur man får tangentbordet att lysa. Jag har provat alla varianter med FN knappen men det händer ingenting. Jag håller på att krevera här då jag har googlat men inte hittat någon lösning på det hela.

Ursäkta om mina frågor är lite amatörmässiga, men jag blir galen på detta.

Mvh/ Packe

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om. - MOD
Permalänk
Medlem

Hörlurar/headset kopplas inte in via HDMI. Det brukar vara via USB om det inte är traditionell 3,5mm kontakt.

Om vi ska kunna hjälpa dig så behöver du ange exakt modell av båda laptop och headset då det finns en uppsjö olika laptops från MSI och headsets från Corsair.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34