Ansluta två skärmar till Dell Vostro 3520

Permalänk

Ansluta två skärmar till Dell Vostro 3520

Hur ansluter man två skärmar till Dell Vostro 3520 så att laptopen speglas på dessa?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Mrbarduck:

Hur ansluter man två skärmar till Dell Vostro 3520 så att laptopen speglas på dessa?

Det beror på exakt modell för en del verkar bara kunna driva en extern monitor medans andra kanske klarar 2 men alla verkar ha hdmianslutning och en del verkar även kunna ansluta skärmar via usb c.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det beror på exakt modell för en del verkar bara kunna driva en extern monitor medans andra kanske klarar 2 men alla verkar ha hdmianslutning och en del verkar även kunna ansluta skärmar via usb c.

Funkar det på denna laptop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrbarduck:

Funkar det på denna laptop?

Det går inte att svara på om du inte anger exakt modell. Det finns flera olika Dell Vostro 3520 där vissa t.ex. enbart har grafikkrets inbyggd i processorn, andra har ett dedikerat grafikkort från nvidia.

Man brukar kunna kolla exakt modell via tillverkarens websida om man skriver in serienumret som står på klisterlappen på undersidan av laptopen.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Skrivet av shugge:

Det går inte att svara på om du inte anger exakt modell. Det finns flera olika Dell Vostro 3520 där vissa t.ex. enbart har grafikkrets inbyggd i processorn, andra har ett dedikerat grafikkort från nvidia.

Man brukar kunna kolla exakt modell via tillverkarens websida om man skriver in serienumret som står på klisterlappen på undersidan av laptopen.

Jag får inte fram någon mera information om modell. Den har integrerat grafikkort iris xe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrbarduck:

Jag får inte fram någon mera information om modell. Den har integrerat grafikkort iris xe

Då är det kanske bättre att du kontaktar Dell och frågar dem.

Det jag har kunnat utläsa är att några modeller med enbart integrerad grafikkrets enbart kommer med en hdmi port. De modeller som har aluminium chassi och nvidia grafik kan även ha en usb-c port som man skulle kunna ansluta en andra skärm till.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Vill du klona bilden, så det blir samma bild på båda de 2 andra skärmanra? Då kan man köpa en HDMI splitter. Men för det mesta är det inte vad folk är ute efter.

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Skrivet av shugge:

Då är det kanske bättre att du kontaktar Dell och frågar dem.

Det jag har kunnat utläsa är att några modeller med enbart integrerad grafikkrets enbart kommer med en hdmi port. De modeller som har aluminium chassi och nvidia grafik kan även ha en usb-c port som man skulle kunna ansluta en andra skärm till.

Det är korrekt att den enbart en hdmi och är i plast. Vad betyder det?

Permalänk
Skrivet av FX9:

Vill du klona bilden, så det blir samma bild på båda de 2 andra skärmanra? Då kan man köpa en HDMI splitter. Men för det mesta är det inte vad folk är ute efter.

Nej, jag vill inte ha samma bild på de två andra bildskärmarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrbarduck:

Att du högst troligen inte kan koppla in två skärmar för att visa olika bild på respektive skärm. Men det kanske finns någon dockningsstation eller liknande som låser upp det? Hör av dig till Dell som sagt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrbarduck:

Nej, jag vill inte ha samma bild på de två andra bildskärmarna.

Misstänkte det, men tänkte jag skulle fråga då du faktiskt skrev "speglas" vilket betyder samma bild

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Skrivet av Mrbarduck:

Att det fortfarande beror på exakt vilken modell det är iom att samma modellnamn levereras med massa olika hårdvarukonfigurationer där vissa bara levererar bild från hdmi porten och vissa även från usb-c porten men inte alla konfigurationer.

Så som flera sagt får du nog kolla med dell om du inte kan hitta modellnumret.

Exakt modellnummer bör stå på inköpskvittot om du inte har kvar katongen där det stod.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Om du inte vet vad det är för exakt modell på datorn så kan du kolla om den har någon USB-C-port märkt med en DisplayPort- eller Thunderbolt-symbol bredvid porten, då vet du att du kan få ut bild den vägen.

Permalänk

Kan jag koppla in en bildskärm som stödjer mer än 1920x1080 och få ut högre upplösning externt via hdmi ?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Mrbarduck:

Kan jag koppla in en bildskärm som stödjer mer än 1920x1080 och få ut högre upplösning externt via hdmi ?

Beror på exakt datormodell men troligen går det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Mrbarduck:

Skulle tro att hdmi porten är väl iaf minst 1.3 eller 1.4 så den borde klara iaf upp till 4k 30hz skulle jag tro.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrbarduck:

Nej, datorn har HDMI 1.4 som normalt klarar 2560x1440@60Hz, men Dell skriver uttryckligen i specifikationen att HDMI-porten är strypt till 1920x1080@60Hz. Detta verkar gälla oavsett vilken modell av Vostro 3520 du egentligen har.