Mobil för bankärenden och korta samtal, runt 2000kr

Permalänk
Medlem

Mobil för bankärenden och korta samtal, runt 2000kr

Letar efter en ok mobil som bara används för bankärenden och väldigt korta samtal.
Kvalitet på kamera är inte viktigt förutom att kunna scanna vid QR koder vid bankärenden.
Spela spel eller kolla på videos är inte viktigt, det gör jag på datorn.
Behöver ha trådlös laddning med.

Är Xiaomi Redmi 13C alldeles för dålig för att vara värt det?
https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklocko...
Eller är det bättre att köpa nått refurbished typ denna?
https://cdon.se/hemelektronik/galaxy-s20-fe-cloud-navy-128-gb...

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Letar efter en ok mobil som bara används för bankärenden och väldigt korta samtal.
Kvalitet på kamera är inte viktigt förutom att kunna scanna vid QR koder vid bankärenden.
Behöver ha trådlös laddning med.

Är Xiaomi Redmi 13C alldeles för dålig för att vara värt det?
https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklocko...
Eller är det bättre att köpa nått refurbished typ denna?
https://cdon.se/hemelektronik/galaxy-s20-fe-cloud-navy-128-gb...

Xiaomi telefonen har inte trådlös laddning om det är ett krav. Det är väldigt få budget telefoner som har trådlös laddning. Det närmsta jag kan komma på är Nothing Phone 1

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

S20 kommer kom ut 2020 och kommer snart gå end of life.
Hade nog sneglat på en nyare Samsung. Kanske någon av A modellerna A05 eller A15.
Deras A modeller är lite "röriga" när det gäller uppdateringar, det är inte helt klart alltid när dom kommer få om det är månadsvis eller kvartalsvis, men det går att googla fram efter du hittat någon modell som passar plånboken.

Edit:
Insåg att ingen av de telefonerna jag föreslagit har QI laddning, så får nog bli någon av de dyrare modellerna om man vill ha det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

S20 kommer kom ut 2020 och kommer snart gå end of life.
Hade nog sneglat på en nyare Samsung. Kanske någon av A modellerna A05 eller A15.
Deras A modeller är lite "röriga" när det gäller uppdateringar, det är inte helt klart alltid när dom kommer få om det är månadsvis eller kvartalsvis, men det går att googla fram efter du hittat någon modell som passar plånboken.

Har heller inte trådlös laddning.
Så länge s20 funkar med bankID så är det inget problem att de inte får uppdateringar.
BankID brukar vara kompatibelt långt tillbaka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du kan nog glömma hitta en ok mobil för ca 2000 som har trådlös laddning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Har heller inte trådlös laddning.
Så länge s20 funkar med bankID så är det inget problem att de inte får uppdateringar.
BankID brukar vara kompatibelt långt tillbaka.

En begagnad iPhone XR, SE2020 eller kanske iPhone 11, där har du support i minst 2 år till med säkerhetsuppdateringar.

BankID är kompatibelt bra många versioner äldre OS, men tänker mer att det är trevligt att ha en telefon som just är patchad.

Permalänk
Medlem

Skulle nog rekommendera Motorola,kolla bara så modellen har NFC.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kolla in denna:
TCL 50 5G Dual SIM 4GB RAM 128GB 2000:- trådlös laddning.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

är iphone 13 bättre än s20?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kolla så att telefonen har NFC ja om banken själv får välja.

Mitt förslag: Motorola G54 - för under 2.000:-

Smidig och rapp.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Absolut, 13 säljs fortfarande.

Edit: Och kommer troligtvis vara supporterad i många år till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

13 och S20 är inte ens från samma årgång

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Snusfri

OnePlus Nord CE 3 Lite för 1990:- hos EG.

Saknar dock trådlös laddning men har riktigt bra snabbladdning och medföljande laddare.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk

köpte denna till frugan för inte så länge sen:
https://www.amazon.se/Xiaomi-Redmi-smartphone-mobiltelefon-ko...

kostade 1990 på erbjudande då via Webhallen (alla de svenska ÅF hade typ samma pris), bör väl komma tillbaka på erbjudande igen men annars är skillnaden ett par hundra på Amazon.. helt OK för det hon gör med den...

ref-länk nuke:ad /Mod
Permalänk
Medlem

Trådlös laddning ⚡ har jag aldrig använt. Det är bordsladdare som gäller (med möjlighet att ladda telefon samt ett extra batteri) eftersom att i mitt fall så tenderar telefonen vara 90% i min hand än på ett bord.

Jag har en telefon med utbyttbara batterier och det är underbart att alltid ha ett laddat batteri tillhands när det tomma batteriet sätts i bordsladdaren under tiden som man sätter i det laddade batteriet i telefonen. ❤️

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃