Tyst tangentbord med bakgrundsbelysning och mus?

Permalänk
Medlem

Tyst tangentbord med bakgrundsbelysning och mus?

Är i jakt på något nytt tangentbord, kör Logitech G15 och Mx518 men hittar ingen bra motsvarighet?

Nästan alla tangentbord klickar högt och de är ganska dyra. G15 låter absolut ingenting när man klickar på tangenterna.

Söker bara något bra, tyst och bakgrundsbelyst att köra Officepaketet med, gärna med media knappar och display samt tillhörande mus. Helst under 500 kr.

Permalänk

Jag letar efter något liknande!

Permalänk
Medlem

Ska musen vara tyst med? Jag kör en Logitech M330 SILENT PLUS, den är bra, inte helt knäpptyst, men låter mycket mindre än en vanlig mus. Men är mindre och har färre knappar än din Mx518, finns lite större modeller med men då drar priset i väg lite.

Permalänk
Medlem

mx keys mini ❤️

samt mus Signature M650 (helt tyst)

Permalänk
Medlem

Vad är viktigast, priset eller ljudvolymen?

Är värt att lägga en slant extra för att få mer kvalité. Rekommenderar varmt Logitech MX Keys, finns i mini variant eller fullstort med numpad. Då har du bakgrundsbelysning, tyst och väldigt skön att skriva med. Kostar visserligen i spannet 700-1000kr för bara tangentbordet. Men det är värt det. Visst, det finns ju att få tag på bakgrundsbelysta tangentbord med membran-switchar under 500kr, typ HyperX alloy Core. Men skuille inte säga den är lika tystlåten som mx keys.

Tystlåtna möss så föreslår jag Razer Pro Click Mini, Logitech MX master 3s eller Logitech M650.