"Dimma" över bilder i min iPhone

Permalänk
Medlem

"Dimma" över bilder i min iPhone

På sistone händer en konstig grej ibland på vissa sidor i min iphone - en konstig dimma sveper snabbt över sidan, eller rättare sagt bilder tror jag, och försvinner sedan. Jag är supernovis med allt som har med telefoner att göra. Är jag hackad, eller vad är det?

Tråd flyttad till rätt forumdel & § 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om. - MOD
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Hackad nej men det är inte nån efterredigering av bilder som sker automatiskt? eller Live-funktion?

Permalänk
Medlem

Tror jag vet vad du menar, men vet inte själv vad det är för funktion riktigt.

Brukar hända på bilder där man ser vissa enskilda objekt tydligt. Är någon slags funktion som identifierar objekten på bilden... och så kan man söka efter dem på nätet.

Permalänk
Medlem

Har ingen aning om vad funktionen heter, men tror precis som @Ario_Nuke att det är till för att visa dig att du kan interagera med objektet. T.ex. skapa stickers eller göra en bildsökning.

Permalänk
Medlem

Ser det ut så här när du håller på? Får du upp en meny som i videon?

Permalänk
Medlem

Nej, det är precis som en dimma som sveper över bilder, på nätet. Igår var jag inne på Stockholms auktionsverk och dimman kom över bilderna flera gånger. Det var bara över bilden. Hände inget mer, och det dyker inte upp några val eller andra sidor på telefonen.

Permalänk
Medlem

KAn du ta en screenshoot å posta?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Det går alldeles för fort. Dimman sveper över på en millisekund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellamy:

Det går alldeles för fort. Dimman sveper över på en millisekund.

Har du aktiverat "live" funktionen?

Permalänk
Hedersmedlem

iphone-kameran har en funktion för scenigenkänning, som typ scannar igenom efter objekt i bilden. den ser ut lite som en dimma. men för mig syns den bara om jag drar upp detaljer om bilden, ej i vanliga vyn.

du kan slå på/av det under inställningar -> kamera

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion