LG C3 startar inte efter "uppdatering"

Permalänk
Medlem

LG C3 startar inte efter "uppdatering"

Startade TVn igår och fick upp "dra inte ut sladden"-ikonen. Strax efter det dök LG loggan som kommer vid nedstängning upp. Skönt tänkte jag, snabb uppdatering. Men sedan startade inte TVn igen. Jag lät den stå över natten för att köra klart eventuella rester men lika död på morgonen. Har testat att dra ut sladden en minut och sen försöka starta. Både med fjärrkontroll och knappen på TVn hör jag samma "klick" som brukar höras när den går på i vanliga fall men ingen bild.

Några tips på saker jag kan göra? Har uppdateringen brickat den?

Permalänk
Bildexpert 📺

Låter som en typiskt fall för LG:s support när du testat vaktmästaråterställning. C3 är en aktuell modell så definitivt inom garanti/reklamationsperioden. Av responsen i andra trådar att döma lär de skicka ut en servicetekniker om det inte är något som kan lösas över telefon/mail.

Permalänk
Medlem

Läskigt, för att inte säga bökigt. Särskilt om det krävs att någon fysiskt måste komma och reparera. Själv använder jag inte någonting av en TVs appar eller webgränsnitt. Den är bara en bildskärm för min apple-tv. Så jag behöver inga uppdateringar ur den synvinkeln. Så jag funderar på att stänga av automatiska uppdateringar för att slippa problem. Finns det några negativa konsekvenser av att göra det om man inte har något intressea av TV's "smarta" saker?

Visa signatur

MSI X670E Gaming Plus, AMD Ryzen 7 7800X3D
AMD XFX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
32GB Corsair vengeance 6000MHz CL30, Arctic Freezer III 280
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. OpenSuse Tumbleweed Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Någorlunda smart byggda enheter har en bootloader med möjlighet att ladda på ny huvud-programvara.

Finns det ingen möjlighet att starta TV:n med USB-sticka med mjukvara på eller annat liknande sätt att återstarta uppdateringen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Startade TVn igår och fick upp "dra inte ut sladden"-ikonen. Strax efter det dök LG loggan som kommer vid nedstängning upp. Skönt tänkte jag, snabb uppdatering. Men sedan startade inte TVn igen. Jag lät den stå över natten för att köra klart eventuella rester men lika död på morgonen. Har testat att dra ut sladden en minut och sen försöka starta. Både med fjärrkontroll och knappen på TVn hör jag samma "klick" som brukar höras när den går på i vanliga fall men ingen bild.

Ring LG support.

Permalänk
Medlem

Har ringt LG support. De ska skicka ut en tekniker. Hade gärna meckat med en USB sticka själv om jag inte haft garanti kvar men nu ger jag dem en chans att lösa det. Det verkar kunna ta några dagar dock. Skulle gått sönder på en måndag istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Om du hör klicket och den direkt stänger av sig är det kanske ett fel på hårdvaran. Lagat ett sånt fel på en plasma tv för länge sedan så låter lite bekant.

Permalänk

lyser den röda standby lampan??

min LG CX dog nån vecka sen bytte nätdel och nu funkar den igen dock va de inget med uppdatering

Permalänk
Medlem
Skrivet av Great Games Archive:

lyser den röda standby lampan??

min LG CX dog nån vecka sen bytte nätdel och nu funkar den igen dock va de inget med uppdatering

Japp den lyser. Ska komma en tekniker nästa vecka förhoppningsvis så får se om den kan identifiera felet. Kan ju vara en försvagad nätdel också i teorin.

Permalänk

ja led lampana tändes aldrig igen testa massa saker och dra ur sladd länge även kabel från nätdel till moderkort läste ja så kunde de tända sig iaf då moderkort som kanske paj.. ja min garanti hade ju gått ut med så bara chansa själv inköpt 2020-12