Hjälp med Nedis Smart IR fjärrkontroll

Permalänk

Hjälp med Nedis Smart IR fjärrkontroll

Jag köpte för ett par år sedan en Smart Fjärr för Tv, värmepunmp etc.
Nu hittade jag den igår i en låda. Så jag tänkte börja använda den. För jag har aldrig använt den innan.

Jag har nu lagt till den i Appen på telefonen och fått TV, Förstärkare och Projektor att fungera.
Men jag har en AC som jag inte riktigt vet hur jag skall lägga till den i appen då jag inte hittar märket i listan med varumärken
Den enda informationen jag hittar är att det är en Bodner & Mann WAP-35DI och att den är tillverkad för Hornbach.
Ta min TV som ett exempel. Det är en 42 tum TV from IKEA (Uppleva). Men den är tillverkad av TCL som jag hittade på baksidan av TV:n. Men jag hittar ingen information gällande AC:n.
Jag frösöker att hitta en lösning på detta. Jag hoppas att ni kan hjälpa mig.

I Nedis smartlife appen så trycker jag på "Lägg Till Fjärrkontroll".
Sen trycker jag på "Luftkonditionering".
Då dyker det upp massa olika märken för AC (Electrolux, Airlux och massa andra).

Jag hoppas på att det är någon annat märke på AC som använder samma signaler. I värsta fall får jag använda knapparna på den fysiska AC:n.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Rekordmedlem

Har multifjärren ingen funktion för att leta sig fram till rätt apparat ?
Många har nån scanfunktion som provar alla apparatkoder.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseman84:

Jag köpte för ett par år sedan en Smart Fjärr för Tv, värmepunmp etc.
Nu hittade jag den igår i en låda. Så jag tänkte börja använda den. För jag har aldrig använt den innan.

Har du ingen fjärr till AC:n som du kan lägga in i Nedisen? Har fått göra så själv när grejor ej funnits i appen. Du lär helt enkelt upp Nedis fjärren med den befintliga fjärren sas. Om du nu har en sådan dvs.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Har multifjärren ingen funktion för att leta sig fram till rätt apparat ?
Många har nån scanfunktion som provar alla apparatkoder.

Skrivet av dustoff:

Har du ingen fjärr till AC:n som du kan lägga in i Nedisen? Har fått göra så själv när grejor ej funnits i appen. Du lär helt enkelt upp Nedis fjärren med den befintliga fjärren sas. Om du nu har en sådan dvs.

Tyvärr så har jag inte fjärrkontrollen. Jag fick AC:n av en kompis och han hade ingen fjärr till den tyvärr.
Jag vet inte om det finns någon skanning. Jag får leta lite.

Tack för svar.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz