Tabbas ut till skrivbordet när jag spelar spel i fullskärmsläge

Permalänk
Medlem

Tabbas ut till skrivbordet när jag spelar spel i fullskärmsläge

Hej,
Jag har ett frustrerande problem där jag tabbas ut i Windows när jag spelar spel i fullskärmsläge. Jag har Windows 11 PRO installerat.
Det sker oregelbundet och jag kommer lista nedan de åtgärder jag vidtagit hitintills:

• Bytt kablar från GPU till PSU.
• Kontrollerat så GPU sitter rätt och på plats som den ska.
• Bytt ut DisplayPort kablar och skiftat portar.
• Testat köra med HDMI istället för DP på olika skärmar.
• Installerat om Windows flertalet gånger och minimerat drivrutiner och annan mjukvara som är kopplat till skärm, tangentbord osv (enda installerade är för mus och headset Razer synapse för att få ut en högre pollingrate)
• Skiftade skärmar bytt från min standard Alienware AW2524HF till en annan skärm för att kunna utesluta att det skulle kunna vara skärmen som är boven.
• Skiftat tangentbord.
• Backat Windows uppdateringar för att se om det kan ha effekt.
• Stängt av spelläge och aviseringar i Windows ifall det skulle kunna påverka.
• Testat FocusLogger för att se vad som kan ta fokus från spelet och ev kasta ut mig i Windows utan resultat.

Spelen jag spelar: CS2 och Fortnite.

Jag börjar bli lite smått galen då det tar bort hela spelupplevelsen att alltid ha i bakhuvudet att när som helst kan jag flyga ut i Windows.

Så snälla snälla jag ber er om hjälp med denna, någon som vet vad det kan vara som skapar detta problem?

Permalänk
Medlem

Drog en chansning på en sökterm i google.

Har du testat att lira utan Razer Synapse för att kunna utesluta det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Drog en chansning på en sökterm i google.

Har du testat att lira utan Razer Synapse för att kunna utesluta det?

Hej,
Jag har själv eftersökt svar via Google, olika forum och AI men resultatet är densamma. Jag har testat att ändra diverse register filer mm med, men det gav inget resultat heller och det känns långsökt att det ska behöva göras för att kunna göra något så ”simpelt” som att spela spel.

Jag har tidigare kört med en Logitech superlight mus med samma resultat, så där kan vi utesluta synspse som jag behöver för att få ut 4000hz i pollingrate och önskad DPI på musen.

Det känns så märkligt att det inte vill fungera.