Permalänk

Är denna radiator ok? (Aluminium)

Hittade en billig radiator hos amazon, det står att kylfläns är aluminium.
Men längre ner står det (uselt översatt)
"Hållbar - Röd kopparfena och mässingstank kan sprida värme kontinuerligt och under en lång tid"
https://www.amazon.se/datorkylningskomponenter-universell-v%C...
Vad tror ni är det ok att använda eller?

Edit: jag tror jag hittade det jag sökte, verkar som kärnan är av aluminium tyvärr

Permalänk
Medlem

Går nog mer på bilden och det är ju Aluminium som gäller. Text och amazon brukar ju vara sådär.
Ser man även till priset (som du säger billig) så är det nog aluminium det gäller.

Och andra sidan så byggde ju Koolance med aluminiumradiatorer i sina vattenkylningskit (hade själv ett PC2-C) och det fungerade ju fint så länge jag använde den. Även om man dreglade rätt hårt över DangerDen och Swiftechs grejer på den tiden.

Permalänk

skulle tippa kinesium...

brukar generellt vara så på amazon grejer där beskrivningen säger emot sig själv i varannan mening.

vill du ha en djupare förklaraing på vad kinesium är så är det typ billigaste skitet de kunde få tag i just när de tillverkade den radiatorn.

skulle mycket väl kunna vara gjord i Zink kinesium är sällan gjort för att hålla länge eller vara bra men mest troligt är väl någon form av aluminiumlegering.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Kör luftkylning om du inte har råd att köpa ordentliga vattenkylnings-grejer från välrenomerade företag, du kommer bara får problem.

Permalänk
Medlem

Köp beg. radiator här på forumet eller vänta på någon rea istället om du vill bygga lågbudgetvattenkylning; Webhallen sålde EK 240 radiatorer för 300kr och Corsairs CPU-block för drygt 400kr för något år sedan.

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte lita på no-name vattenkylning... Köp begagnat från marknaden är min rekommendation också!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II