Sonos ledning avstår bonusar tills appen blir bra igen

Permalänk
Melding Plague

Sonos ledning avstår bonusar tills appen blir bra igen

Högtalartillverkaren släpper lista med åtgärder för att återfå kundernas förtroende, inklusive lagom kännbar späkning från ledningen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Vad ska man köpa om man inte vill ha sonos. Pratar trådlöst.

Permalänk
Discokungen

Ja, jag vet inte hur VDn ska klara sig på 500k dollar om året när han drar in 5 miljoner dollar om året med bonusar. Känns som hårt liv ändå.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Det är bra att de tar kritiken på allvar, snyggt agerat Sonos.
Det här höjer iaf mitt förtroende för dem, de lär iaf inte upprepa samma misstag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Ja, jag vet inte hur VDn ska klara sig på 500k dollar om året när han drar in 5 miljoner dollar om året med bonusar. Känns som hårt liv ändå.

Det är lugnt... De tar alla bonusar retroaktivt sen...😉☺️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfving88:

Denon Home

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - WD Black SN850X 1TB - MSI GeForce RTX 3070 Suprim X - Corsair SF750 - Arctic Liquid Freezer III 280 - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Det blir ICA Basic för honom resten av året.
Tycker dom borde få ett straff, ta en rejäl lönesänkning och använd dom pengarna till att hyra in folk eller återanställa de som fick gå för en månad sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfving88:

Klipsch?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfving88:

Sony har ett nytt paket för TV-surround med 4 surround-högtalare med virtuell surround som simulerar flera högtalare. Ligger i ungefär samma prisklass som Sonos. Paketet kostar 30 000 och 5 000 för en baslåda.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfving88:

Ta en titt på Bluesound.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfving88:

För musik Svenska Audio Pro?
Låter fruktansvärt mycket bättre och är billigare, dom kör rea rätt ofta på deras högtalare så man bör kanske inte köpa för fullpris utan köpa på deras outlet när den öppnar.

Eller Harman Kardon Citation

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Elfving88:

Beror på budgeten men Google nest mini som signalkälla till valfritt system med BT ingång är ett bra billigt alternativ. Dynaudio Focus är ett inte direkt billigt men bättre alternativ.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Citat:

no member of the Executive Leadership Team will accept any annual bonus payout for the October 2024 - September 2025 fiscal year unless the company succeeds in improving the quality of the app experience and rebuilding customer trust.

Ah, den hederliga "vi lovar X, men bara om följande, diffusa villkor uppfylls"-retoriken.

Gissa vem som bestämmer om "the app experience" är tillräckligt bra, och om "customer trust" har blivit tillräckligt reparerat?

Dom som vill ha sin bonus utbetald nästa år

Dold text
Permalänk

Styrkekramar till Sonos styrelse!

Permalänk
Medlem

För att visa mitt stöd för detta initiativ så kommer jag, trots att jag helt saknar koppling till Sonos och deras tillkortakommanden, inte heller ta emot några miljonbonusar från dem det närmsta året...

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk

Märkt att Google röstassistent på mina Sonos är mer korkad än på min Google nest. Lös er situation med Google och fixa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfving88:

Brukar du även gå in i seriebutiker och fråga vem som är den bästa superhjälten?
Du kommer få 100 olika svar på detta...hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Beror väl på utgifter? Om man levt hela sitt liv på en knegarlön och har utgifter därefter så klarar man sig lätt på 500 tusen dollar per år. Har man vant sig vid 5 miljoner per år och har utgifter därefter (hus, lägenhet, bil etc) så blir det svårare om man tar en kraftig lönesänkning.

Sedan är detta snarare en signal än någon "megauppoffring" med tanke på hur många VDs verkar sko på sig allt dessa kan vid dåliga tider.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk

Spotify borde ta efter detta o.O

Permalänk
Medlem
Skrivet av Margarin:

Brukar du även gå in i seriebutiker och fråga vem som är den bästa superhjälten?
Du kommer få 100 olika svar på detta...hehe.

Fast i det här fallet är det väl bra.
Det visar ju att det finns gott om alternativ till Sonos.
Det är ju bara för vederbörande att läsa på om alternativen, och se vad som passar bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

För musik Svenska Audio Pro?
Låter fruktansvärt mycket bättre och är billigare, dom kör rea rätt ofta på deras högtalare så man bör kanske inte köpa för fullpris utan köpa på deras outlet när den öppnar.

Eller Harman Kardon Citation

Jag har audio pro. Är nöjd, men det är lite småsaker ibland som är lite störiga. Kör uteslutande med Spotify. Ofta måste jag välja högtalaren två ggr i spottan för att den ska väljas. Smått, men lite irriterande. Appen är inte lön att öppna imo.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Bara att gå ut och säga så visar på en gnutta inkompetens. Typisk LinkedIN virtuesignaling chef. Bara massa snack och väldigt lite göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Jag har audio pro. Är nöjd, men det är lite småsaker ibland som är lite störiga. Kör uteslutande med Spotify. Ofta måste jag välja högtalaren två ggr i spottan för att den ska väljas. Smått, men lite irriterande. Appen är inte lön att öppna imo.

Har också haft audio pro. Hade en hel del problem. Större problem än en icke fungerande app som inte behövs vid vanlig användning. Det du nämner blir olidligt i längden. Sonos är dock på en annan nivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfving88:

Kör Bluesound hemma..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfving88:

Dynaudio. Har själv ett par gamla Xeo 10 (numera discontinued) som dels är trådlösa sinsemellan utan problem och tar emot blåtandssignal från t.ex. din telefon. De har även optisk och 3.5mm ingångar med mera. Kan inte lovorda dem nog.
https://dynaudio.com/discontinued-models/xeo/xeo-10#product_s...

Visa signatur

CPU: 5600X - NH-D15S. GPU: 3070Ti
RAM: 16GB DDR4 3600MHz Cl 14-15-15-35.
Moderkort: MSI X570 Tomahawk.
Nätagg: Corsair RMX 850W

Permalänk
Medlem

Finns det någon bra artikel som förklarar vad det är som har hänt egentligen?

Jag fattar att de pushade ut en kass app men samtidigt har ju andra företag gjort det till sit mantra och därmed ökat bonusar ju argare kunderna är, varför är Sonos så speciellt?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Finns det någon bra artikel som förklarar vad det är som har hänt egentligen?

Jag fattar att de pushade ut en kass app men samtidigt har ju andra företag gjort det till sit mantra och därmed ökat bonusar ju argare kunderna är, varför är Sonos så speciellt?

De tog bort i stort sett alla basic-funktioner som t.ex. sov-timer, "brickade" en massa enheter som "inte var kompatibla" med deras nya skitapp t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

De tog bort i stort sett alla basic-funktioner som t.ex. sov-timer, "brickade" en massa enheter som "inte var kompatibla" med deras nya skitapp t.ex.

För en utomstående som bara kör Spotify Connect på mitt 7.1 surround, vad är så bra med Sonos VS alla andra trådlösa system med Bluetooth?

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Skrivet av kyre:

För en utomstående som bara kör Spotify Connect på mitt 7.1 surround, vad är så bra med Sonos VS alla andra trådlösa system med Bluetooth?

Grejen med SONOS är att det inte är bluetooth. Du sätter upp det på ditt wifi och har olika rum och högtalare. Dessa kan du sedan placera i grupper och spela samma ljud på flera högtalare eller i olika rum. Tanken är att allt ska fungera tillsammans utan sladdar.

Det är najs när det funkar men det strular ganska mycket. Jag har själv dragit ethernetsladdar genom väggar m.m för att jag trodde det var mitt wifi som var dåligt men det hjälpte inte. Ibland hittar du inte dina högtalare, ibland hittas dem men vägrar spela upp ljud. Det senaste stora problemet var att de gjorde en stor uppdatering som tog bort funktioner och gjorde saker inkompatibelt. Det finns inget sätt att använda SONOS-prylarna utanför sonos-sfären heller så om ditt wifi försvinner(eller du vill flytta på högtalaren temporärt) så kan du inte lyssna på musik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Fake news, inga enheter är brickade. Snälla sprid inte lögner.