Problem att komma åt mejl för en vän

Permalänk
Medlem

Problem att komma åt mejl för en vän

Hej,

Försöker hjälpa en vän som helt plötsligt börjat få upp den här rutan på sin mejlinkorg

Hon skriver in rätt lösenord men popupen försvinner inte. Har ni någon idé på vad hon kan prova?

Permalänk
Medlem

Använder leverantör som nu kräver OAuth istället för vanligt lösenord?

Permalänk
Medlem

Precis som @ztenlund är inne på så har Microsoft ändrat i sin autensiering så att alla med bl.a. live-, hotmail- och outlook-adresser måste ta bort sitt konto i telefonen och istället lägga till det som ett nytt konto med valet Outlook.com

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Använder leverantör som nu kräver OAuth istället för vanligt lösenord?

Skrivet av JoL_:

Precis som @ztenlund är inne på så har Microsoft ändrat i sin autensiering så att alla med bl.a. live-, hotmail- och outlook-adresser måste ta bort sitt konto i telefonen och istället lägga till det som ett nytt konto med valet Outlook.com

Okej suveränt att ni identifierat problemet. Jag har ingen iPhone själv, har någon av er det och har några enkla instruktioner som jag kan skicka vidare? Skulle uppskattas väldigt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mhj:

Okej suveränt att ni identifierat problemet. Jag har ingen iPhone själv, har någon av er det och har några enkla instruktioner som jag kan skicka vidare? Skulle uppskattas väldigt mycket.

Inställningar -> Scrolla längst ner till Appar -> Mail -> E-postkonton -> Lägg till konto -> Välj ”Outlook.com” -> Följ instruktionerna för att logga in där.

Sen kan man i lugn och ro ta bort det gamla kontot under Inställningar -> Appar -> Mail -> E-postkonton

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz