Elgigantens erbjudande på Pixel 9 (utbruten ur fynddiskussionstråden) [kampanjen nu avslutad]

Permalänk
Medlem

Elgigantens erbjudande på Pixel 9 (utbruten ur fynddiskussionstråden) [kampanjen nu avslutad]

Skrivet av robocc:

Pixel 9 Pro XL 128GB + 3SSurfa 20GB 249:-/mån i 24 månader vid inbyte av mobiltelefon.

Pixel 9 Pro XL 256GB + 3SSurfa 20GB 249:-/mån i 24 månader + 800kr - eventuellt värde av inbyte, vid inbyte av mobiltelefon.

Pixel 9 Pro 128GB + 3SSurfa 20GB 249:-/mån i 24 månader vid inbyte av mobiltelefon.

Årets erbjudande när det kommer till mobiltelefoner? Elgiganten har förbättrat ett redan väldigt bra erbjudande rejält i form av en extra inbytesrabatt på 4000:-. Då abonnemangsdelen av erbjudandet ligger på 249:-/mån så går det inte att få lägre pris än så, oavsett vad man nu byter in. Ordinarie pris på lurarna verkar ligga på ~13-15k beroende på modell, och här ingår det alltså också abonnemang. Köpet måste göras i butik, då inbytet måste göras fysiskt.

Rekommenderar att man skyndar sig om man nu är intresserad, då tillgängligheten hos butikerna verkar vara förhållandevis låg.

Hur får du priset så lågt? Ser enbart 375kr/mån

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Hur får du priset så lågt? Ser enbart 375kr/mån

Priserna du ser på nätet är innan rabatten från inbytet är tillagd. Om du besöker en av deras butiker så kommer de att justera priset utifrån vilken mobil du byter in, men lägsta priset som går att få är som sagt 249:-/mån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robocc:

Priserna du ser på nätet är innan rabatten från inbytet är tillagd. Om du besöker en av deras butiker så kommer de att justera priset utifrån vilken mobil du byter in, men lägsta priset som går att få är som sagt 249:-/mån.

Men vadå, då får man alltså oavsett vilken telefon man byter in så får man det för 249kr i 24 mån med abb?
För just nu är det ju 249kr abb + 130kr telefon i 24mån.
130x24 är 3120kr och enligt kampanjen så får man 4000kr extra i inbyte så då betalar man bara för abbonemanget även om jag byter in en tok gammal Samsung? Eller?

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Men vadå, då får man alltså oavsett vilken telefon man byter in så får man det för 249kr i 24 mån med abb?
För just nu är det ju 249kr abb + 130kr telefon i 24mån.
130x24 är 3120kr och enligt kampanjen så får man 4000kr extra i inbyte så då betalar man bara för abbonemanget även om jag byter in en tok gammal Samsung? Eller?

Stämmer bra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robocc:

Stämmer bra det.

Verkar inte finnas i lager på någon av de butikerna jag kikade på.
Går det att lämna in telefon i byte och att då luren beställs i butiken av personalen?

Permalänk
Skrivet av Sebbe_a:

Går det att lämna in telefon i byte och att då luren beställs i butiken av personalen?

Ja. Pratade precis med Elgiganten som bekräftade det.

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Ingen aning, men känns som att det borde gå att lösa? Har du kollat hur det ligger till med 9 Pro 256GB? Misstänker nästan att den också kostar 249.-/mån, men kollade inte upp det med säljaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robocc:

Pixel 9 Pro XL 128GB + 3Surfa 20GB 249:-/mån i 24 månader vid inbyte av mobiltelefon.

Pixel 9 Pro XL 256GB + 3Surfa 20GB 249:-/mån i 24 månader + 800:- - värde av inbyte, vid inbyte av mobiltelefon.

Pixel 9 Pro 128GB + 3Surfa 20GB 249:-/mån i 24 månader vid inbyte av mobiltelefon.

Årets erbjudande när det kommer till mobiltelefoner? Elgiganten har förbättrat ett redan väldigt bra erbjudande rejält i form av en extra inbytesrabatt på 4000:-. Då abonnemangsdelen av erbjudandet ligger på 249:-/mån så går det inte att få lägre pris än så, oavsett vad man nu byter in. Ordinarie pris på lurarna verkar ligga på ~13-15k beroende på modell, och här ingår det alltså också abonnemang. Köpet måste göras i butik, då inbytet måste göras fysiskt.

Rekommenderar att man skyndar sig om man nu är intresserad, då tillgängligheten hos butikerna verkar vara förhållandevis låg. Ska väl kanske nämna att jag inte riktigt får ihop matten när det kommer till priset på Pro XL 256GB, men det var iaf det priset som jag fick i butik.

9 Pro XL 256gb

abb 249
mob 250x24 = (6000 - 4000)/24 = 83kr/mån för telefon (minus värde på telefon).

Så max 332kr/mån för en 9 Pro XL 256gb ?

Vart får du 800kr ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

9 Pro XL 256gb

abb 249
mob 250x24 = (6000 - 4000)/24 = 83kr/mån för telefon (minus värde på telefon).

Så max 332kr/mån för en 9 Pro XL 256gb ?

Vart får du 800kr ifrån?

Ja, jag fick inte heller riktigt ihop det men det var det som jag betalade som sagt. Om du väljer erbjudandet för 499:-/mån så står det "Spara 10990:-". Ordinarie pris är 15790:-, och inbytesrabatten är på 4000:-.

15790 - 10990 - 4000 = 800. Det var den uträkningen som säljaren gjorde, men som du säger så överensstämmer det inte med (499 x 24) - 4000 = 7976. 7976/24 = 332. Men jag klagar inte över att man kommer undan billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robocc:

Ja, jag fick inte heller riktigt ihop det men det var det som jag betalade som sagt. Om du väljer erbjudandet för 499:-/mån så står det "Spara 10990:-". Ordinarie pris är 15790:-, och inbytesrabatten är på 4000:-.

15790 - 10990 - 4000 = 800. Det var den uträkningen som säljaren gjorde, men som du säger så överensstämmer det inte med (499 x 24) - 4000 = 7976. 7976/24 = 332. Men jag klagar inte över att man kommer undan billigare.

Måste man fysiskt åka dit och kolla upp värdet på mobilen innan man lägger en order?

Permalänk
Medlem
Skrivet av robocc:

Skrivet av FiftyFifty:

Måste man fysiskt åka dit och kolla upp värdet på mobilen innan man lägger en order?

Det här såg väldigt intressant ut, jag tänkte åka till Elgiganten imorgon och kolla.
1, Några frågor, @robocc vad bytte du in för telefon?
2, Och jag antar att det blir ytterligare billigare ifall mobilen har ett värde iom. formuleringen "extra inbytesrabatt"? Jag har t.ex. en iPhone 12 och den lär vara värd med än 800:-, då borde telefonen bli gratis?

Permalänk
Medlem

Var precis in på EG och jag fick till min att dom inte kunde kombinera kampanjer tyvärr.

Så jag kunde tyvärr inte få samma deal som @robocc lyckades få! Lite synd hade varit ett kap

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruttyh:

Var precis in på EG och jag fick till min att dom inte kunde kombinera kampanjer tyvärr.

Så jag kunde tyvärr inte få samma deal som @robocc lyckades få! Lite synd hade varit ett kap

Ajdå, det var tråkigt att höra Gissar på att det skiljer sig från butik till butik? Fick hjälp av två olika säljare med mitt köp och det var ingen som reagerade på att det inte skulle gå att kombinera. Frågade till och med explicit om det var möjligt att kombinera erbjudandena och svaret var att det var inga konstigheter.

Men visst, det är ju "orimligt" billigt för en såpass ny lur. Gissar på att det inte var planerat att erbjudandena skulle överlappa, inbytesrabatten gäller från igår medans abonnemangsdealen gäller hela oktober.

Permalänk
Medlem

Jag var på EG och plockade en till mig och damen. Till en början lät det som att det ej gick att kombinera men killen i butiken ringde ett samtal och efter det fick vi grönt ljus. Går att få obegränsad surf istället för 20gb till en kostnad av 379kr. För mig som inte klarar mig på 20gb så var det de enda alternativet. Överkomlig deal ändå om du frågar mig.

Permalänk
Medlem

Jag var precis på EG och fick dealen, + 3 månaders avgiftsfri. Bytte in en skräptelefon för 50 spänn.
Köpte 256gb varianten (icke XL).

1000:- up front, 249kr I månaden, 3 första månaderna fria.

Säljaren gick igenom villkoren och allt borde vara ok, han tyckte det lät för sjukt men ändå OK.

Visa signatur

mer smör på mackan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robocc:

Ajdå, det var tråkigt att höra Gissar på att det skiljer sig från butik till butik? Fick hjälp av två olika säljare med mitt köp och det var ingen som reagerade på att det inte skulle gå att kombinera. Frågade till och med explicit om det var möjligt att kombinera erbjudandena och svaret var att det var inga konstigheter.

Men visst, det är ju "orimligt" billigt för en såpass ny lur. Gissar på att det inte var planerat att erbjudandena skulle överlappa, inbytesrabatten gäller från igår medans abonnemangsdealen gäller hela oktober.

Skrivet av Miniwonka:

Jag var på EG och plockade en till mig och damen. Till en början lät det som att det ej gick att kombinera men killen i butiken ringde ett samtal och efter det fick vi grönt ljus. Går att få obegränsad surf istället för 20gb till en kostnad av 379kr. För mig som inte klarar mig på 20gb så var det de enda alternativet. Överkomlig deal ändå om du frågar mig.

Fasen vad schysst att ni lyckades!

Förstår inte att det kan skilja sig mellan butiker på sånt här. Vi har en till Elgiganten här i stan får prova där imorgon då helt enkelt, fingers crossed..

Permalänk
Medlem
Skrivet av robocc:

Skrivet av mortez:

Jag var precis på EG och fick dealen, + 3 månaders avgiftsfri. Bytte in en skräptelefon för 50 spänn.
Köpte 256gb varianten (icke XL).

1000:- up front, 249kr I månaden, 3 första månaderna fria.

Säljaren gick igenom villkoren och allt borde vara ok, han tyckte det lät för sjukt men ändå OK.

Jag fick 249 + 40 i 24 månader vilket nog motsvarar vad @mortez fick för pixel 9 pro non-xl 256

Att då samma för xl 256 gb är bra, men de har nog räknat in rabatten på abbonemanget med 50 kr per månad två gånger om

I slutändan är det en smaksak, nästan samma telefon.

Permalänk
Medlem

Fick 249+90=339kr/mån för 256/pro/xl

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Jag fick 249 + 40 i 24 månader vilket nog motsvarar vad @mortez fick för pixel 9 pro non-xl 256

Att då samma för xl 256 gb är bra, men de har nog räknat in rabatten på abbonemanget med 50 kr per månad två gånger om

I slutändan är det en smaksak, nästan samma telefon.

Ja, om jag själv hade räknat på det så hade det landat på en något högre summa, men jag protesterade inte.

Edit: Har kollat vidare lite och misstänker att min säljare tabbade sig när han gjorde sina uträkningar. Står som sagt att man sparar 10990:-, men detta inkluderar också de 50:-/mån i 24 månader som sman sparar på abonnemanget, så jag borde egentligen ha behövt betala ytterligare 1200:-. Det korrekta priset om man inte har en lika generös säljare som jag hade borde alltså vara 249:-/mån + 2000kr för XL 256GB, vilket blir 332:-/mån.

Permalänk
Medlem

någon som vet om man kan byta in vilken telefon som helst? har en gammal samsung galaxy s4+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lastof1:

någon som vet om man kan byta in vilken telefon som helst? har en gammal samsung galaxy s4+.

Det finns en banner på Elgigantens hemsida som ger en beräkning, min telefon var rätt sprucken...
Det svåra verkar vara att hitta en säljare som matar in båda kampanjerna åt dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lastof1:

Jag bytte in en Iphone 5 och 6. Ena med en kina-skärm som var sprucken. Elgiganten kollade knappt på telefonen, varken funktion eller skick. Du kan nog klampa in med vilken random telefon som helst.

Permalänk
Medlem

Jag va in tidigare idag efter jag såg tips i tråden, blev 249+80=329kr/mån för 256/pro/XL.

Försökte byta in en Galaxy S5 först men det gick inte men en Galaxy S7 var ok.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X3D || Hyper 212 Black Edition || ASUS PRIME B450M-A || Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (2x16GB) 3200MHz || Asus Radeon 7800 XT || Crucial P3 Plus 1TB M.2 PCIe Gen4 NVMe || Kingston A400 960GB || Seasonic Focus GX 650W || Phanteks Eclipse P300A ||

Permalänk

Fyller på med info om elgigantens Pixel 9-kampanj.

Fick nyss dubbel-dealen på en Pixel 9 Pro 256 i butik. Bytte in en skräpmobil och betalade några hundralappar på plats. Nu återstår bara abonnemanget på 24 månader med 249 kr/mån (minus tre månader avgiftsfritt så i praktiken 21x249 kr)

Inga problem med inbytet eller att nya telefonen inte fanns i lager, gick bra att beställa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustengrodslukare:

Fick nyss dubbel-dealen på en Pixel 9 Pro 256 i butik. Bytte in en skräpmobil och betalade några hundralappar på plats. Nu återstår bara abonnemanget på 24 månader med 249 kr/mån (minus tre månader avgiftsfritt så i praktiken 21x249 kr)

Inga problem med inbytet eller att nya telefonen inte fanns i lager, gick bra att beställa.

Kan du utveckla kring "minus tre månader avgiftsfritt" ?

Ser inget om det på hemsidan nämligen.

Permalänk
Medlem

Är faktiskt ganska intresserad av pixeln, för att installera och testa GrapheneOS.
För att se om t.ex. BankID o.dyl. funkar med det operativet.

Men vet inte man "jag kan leva" med att inte ha play store (om man vill skippa google-övervakningen som de garanterat har)

EDIT: Hur gör man med liknande "apple pay"-funktioner, det är ju väääldigt bekvämt med dubbel-tryck på strömknappen på iphonen för att få fram korten.

Permalänk
Medlem

Enligt EG Karlstad Välsviken så är inte Pixel erbjudande kombinationen tillåten, säljaren efter att ha dubbelkollat meddelade att alla andra Elgiganten butiker har gjort fel. It is what it is.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man får byta in en surfplatta istället till Elgiganten? Jag har ingen smartphone över. Och vill ogärna byta in min nuvarande telefon INNAN jag flyttat all data.

Permalänk
Skrivet av Sebbe_a:

Kan du utveckla kring "minus tre månader avgiftsfritt" ?

Ser inget om det på hemsidan nämligen.

Såg inget någonstans om det innan så det var en överraskning. När säljaren tog fram villkor för abonnemanget och avtalet stog det "Abonnemangsrabatt 3 månader" och han bekräftade att det var avgiftsfritt första 3 månaderna.

Pris i avtalet med 3:
Abonnemang 3 surfa 20GB
Abonnemangsavgift 24 mån 299 kr/mån
3surfa rabatt 24 mån: -50 kr/mån
Abonnemangsrabatt 3 månader

Kan inte hitta att det framgår någonstans på nätet men det var så det blev. Verkar vara en deal som bara fortsätter att överraska.

Permalänk
Skrivet av gustengrodslukare:

Vilken mobil byte du in?