Nu är det dags för SweClockers nya mobildesign!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Tack för all feedback! Vi uppskattar verkligen engagemanget och kommer att gå igenom och analysera alla synpunkter noggrant. Vi återkommer när vi gjort det. Vad resultatet blir av det arbetet är för tidigt att säga men mer feedback är bra feedback, så fortsätt skriv vad ni tycker och tänker om designen.

Jag kan instämma i kören med att det även är någonting som inte är bra med den nya fonten. Om jag läser bara en rad så ser det bra ut, men om det rör sig om flera rader så flyter bokstäverna/orden ihop på nåt konstigt sätt så det blir svårt att läsa och lätt att tappa vart i stycket jag var. Väldigt diffust men inte bra.

Permalänk
Medlem

Nåt jag tycker är otroligt störande är att Nyhetskategori och publiceringsdatum nu kommer innan själva rubriken.
Man vill väl läsa rubriken först och sen kan man få reda på när nyheten kom och i vilken kategori den är lagd.
Det känns bara så jäkla bakvänt.

En annan sak är som sagt återkommande "Kommentera" som är totalt onödig.

Som jämförelse på hur snyggt och enhetligt det ser ut på FZ:
Där rubriken kommer först, sen kategori + datum.
Pratbubblan på HÖGER sida visar mig att "aha, här pågår en diskussion med 950+ kommentarer", utan att behöva skrika KOMMENTERA!!!
Man fattar liksom ändå att man kan gå in å läsa och skriva egna kommentarer. Det är allt man behöver, en ikon + siffror.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

När vi gått igenom all feedback och har något att kommunicera, så kommer vi givetvis göra det. Inte innan.

All feedback? Man kan gå händelserna i förväg och säga att desktop-användarna är i majoritet negativa till designförändringen och ser inte hur de (vi) ska ändra åsikt i frågan. På mobil verkar det övervägande vara positiva tongångar. Det behövs inte inväntas mer feedback än så. Andra sidor, större än Sweclockers, har efter massiv kritik fått backa på designändringar ganska omgående.

Men det kanske är er åsikt att desktopanvändarna är en utdöende art, så ni kan lugnt sitta still i båten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Tycker även framsidan är mycket sämre. Alla artiklar är alldeles ihopklämda. Kommenteraknappen är distraherande. Orimligt svårt att identifiera det relevanta.

Håller med, den har också blivit mycket mer plottrig, och både uppmaningen om att kommentera och gillaknappen är distraherande. Var mycket bättre på gamla sidan där det enda utöver artikeln var en orange pratbubbleikon som visade antalet kommentarer, väldigt mycket mindre distraherande och lättare att se.

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Medlem

Får lov att stämma in i kören av missnöje. Ser inga fördelar alls med den nya desktop siten gentemot den föregående. Använder Ipad väldigt ofta så bidrar säkerligen till statistiken för mobila användare, men även där så ser detta nya för taskigt ut.

Permalänk
Medlem

Det är helt obegripligt att den här designen har godkänts. För den är mycket sämre än tidigare och passar inte alls in på vanlig desktop. Däremot på mobil är den helt ok.
Så man måste ställa sig frågan, varför förändra något som redan är bra?
Bara för att man tror att ett hjul snurrar bättre om det är fyrkantigt innebär ju inte att det är på det viset. Så jag hoppas verkligen att ni tänker om och återgår till det gamla utseendet. För annars är nog risken att många lämnar siten p.g.a. att "hjulbytet gör färden lite för obekväm".

Permalänk
Medlem

Nu har jag släppt ett UserCSS (userscript) vid namn Custom SweC som man kan använda med Stylus i webbläsaren. Det är ett gammalt skript som jag har byggt på med lite nya funktioner och släpper för alla. Allt är inte perfekt och finns säkert buggar!

Hoppas att det kan glädja någon!

Edit 21.31 : Förtydligande - Jag har försökt att ändra på en del av den nya designen på olika sätt för att få tillbaka lite av läsbarheten. t.ex Gamla fonten, två rader på widgets, m.m.

Observera!!! Kommentera INTE i denna tråden om detta skript utan gå till tillhörande tråd!
Här ska vi bara prata om den nya designen på Sweclockers!

en förklaring vad skriptet gör.
Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. Få tillbaka Arial-fonten, ändra tema, m.m.
Installera Custom SweC UserCSS

Permalänk

Jag kan inte svara för mobilsidan men den uppdaterade designen för desktop-sidan som nyss rullades ut känns som ett nerköp på vissa punkter. Det som framförallt stör mig är dom högra rutorna (exempelvis "Nytt i forumet") som känns väldigt begränsade när antalet rader har gått ner till 5. Använder dessa mycket för att få en överblick på saker och ting. Känns också som dessa rutor är onödigt luftiga med en alldeles för stor knapp vilket är tvärtemot nyheterna till vänster som snarare känns ihoptryckta.

Däremot gillar jag alla småförändringar med färger och tjockhet på textsnitt i forumet. Ser fräschare ut.

Permalänk
Medlem

SweC bara erkänn... gamla sweC är så urvattnat så de som en gång i tiden gjorde hemsidan, de har slutat och ni har lejt ut hela arbetet till nått företag och i övrigt är man föga intresserad av vad användarna vill ha. #Modernt

Och hur kan Windows vara 3:e? Orkar man läsa 12 sidor på en GPU-recension på mobilen?
Jag använder swec tioll 98% med Windows alltid en flik uppe, 20 refresh varje dag.

Tumme upp på detta inlägg om du kör windows och undrar hur swec tänker

Visa signatur

CPU:5800X
GPU: 3080OC
Jag är mindre sosse än dig #Folding #Sweclockers #AnvänderMinGPU
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...
https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Tog bort typsnittet Inter med hjälp av Stylus, vill inte riktigt lägga tid på att anpassa sidan. Rutorna "Nytt i forumet", "Senaste privatannonserna" och "Senaste artiklarna" bör Sweclockers fixa själva av ren självbevarelsedrift.

Permalänk
Medlem

Gillar nya designen, men i mitt tycke bör "Nytt i forumet" och de delarna visa mer än 5 trådar på desktop, på mobil förstår jag valet men på desktop ser det bara tomt ut tyvärr!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz 64GB | Corsair RM1000X
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaaX:

Gillar nya designen, men i mitt tycke bör "Nytt i forumet" och de delarna visa mer än 5 trådar på desktop, på mobil förstår jag valet men på desktop ser det bara tomt ut tyvärr!

Jag går direkt till https://www.sweclockers.com/forum/aktiva på mobilen

Som sagt "Nytt i forumet" är större än tidigare, typsnittet är 13px istället för 12 och hälften antal trådar. Gör den mindre om det bara ska vara hälften antal trådar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Mobil är tyvärr vanligast enligt SweClockers egna data. #20638145

Lär ju bli ännu vanligare nu när desktop är katastrof. xD

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Artisan Key-83 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosplay:

Håller med. Vad var det för fel på den gamla designen?

Bra fråga, jag tyckte den funkade superbra. Varför ens fippla med desktop om målet är att förbättra mobildelen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Men vilken procent av dessa besökare skriver inlägg på forumet eller skapar annonser på marknaden?

Skillnad på de som bläddrar nyheter på framsidan jämfört med de som är aktiva skulle jag tro

Det är just detta som inte kommer fram i statistiken är jag ganska övertygad om.

Räknar man bara antalet "besök" utan att ta hänsyn till någon annan parameter alls så stämmer det nog att mobilenheter är dominerande. Folk tittar nog in lite snabbt när de är uttråkade på bussen, eller sitter på skithuset på jobbet, eller nått i den stilen.
Alltså snabba blixtvisiter för att bara uppdatera sig eller slå ihjäl lite dö-tid.
Detta kan säkert bli en 2-3 besök om dagen för den genomsnittlige användaren.

Men när samma användare kommer hem o sätter sig vid datorn så spenderas kanske flera timmar och det skrivs oräkneligt antal inlägg på forat och läggs upp annonser..... Med 1 besök i statistiken.....

Detta borde de som driver siten faktiskt förstå, om de bara tänker efter....

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

Här är ännu ett exempel med tre knappar som länkar till samma sida. Det räcker väl med en knapp?

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasken:

Det är just detta som inte kommer fram i statistiken är jag ganska övertygad om.

Räknar man bara antalet "besök" utan att ta hänsyn till någon annan parameter alls så stämmer det nog att mobilenheter är dominerande. Folk tittar nog in lite snabbt när de är uttråkade på bussen, eller sitter på skithuset på jobbet, eller nått i den stilen.
Alltså snabba blixtvisiter för att bara uppdatera sig eller slå ihjäl lite dö-tid.
Detta kan säkert bli en 2-3 besök om dagen för den genomsnittlige användaren.

Men när samma användare kommer hem o sätter sig vid datorn så spenderas kanske flera timmar och det skrivs oräkneligt antal inlägg på forat och läggs upp annonser..... Med 1 besök i statistiken.....

Detta borde de som driver siten faktiskt förstå, om de bara tänker efter....

Ja det är lite det jag är rädd för. Många av oss som hänger här är ju en del av innehållet som skapas. Bra inlägg, tips, hjälp, och så vidare. Och tror det fortfarande är en stor del som kör datorn för just dessa grejer

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sp1k3n:

Här är ännu ett exempel med tre knappar som länkar till samma sida. Det räcker väl med en knapp?

<Uppladdad bildlänk>

Beror på.. har du kommenterat artikeln? Inte?
Bäst vi stoppar in en knapp till.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger system

Permalänk
Medlem

Ju mer jag använder desktop sen förändringen ju mer irriterad blir jag. Det är så många märkliga amatörmisstag. Varför dessa hemska knappar, när rubriken för varje fält är (självklart) klickbar? Ser för dj-ligt ut.

Hoppas verkligen inte FZ kommer gå samma öde till mötes. Att gå in där just nu är som en semester för ögonen!

Permalänk
Medlem

Jaha, kom nu in på fel tråd p.g.a. det nya gränssnittet, för det stod:
Tråden för oss som gillar Whisk…….
Och jag som trodde tråden handlade om Whiskas, Tråden för oss som gillar Whiskas… 😜
Vilken katastrof /s

https://www.sweclockers.com/forum/trad/871393-traden-for-oss-...

Permalänk
Medlem

Desktop versionen av Swec är numera fullständigt katastrof i och med den nya mobil designen.

Man ser snabbt att detta ska gynna annonsörerna och inte användarna då siten numera är en enda stor reklam pelare kontra hur det var förr. Ser rätt Aftonbladet ut det hela måste jag säga.. och det är INTE positivt för fem öre.. Jag fattar såklart att annonserna hjälper ägarna/redaktionen/anställda att tjäna pengar/gå runt osv men det här är alldeles för mycket. 5 rader vardera för "nytt i forumet" och "senaste privatannonserna" är också på tok för lite.

Skulle inte förvåna mig om ni kommer tappa sidvisningar på sikt pga av detta , och därmed alltså inte kunna sälja lika mycket reklam som tidigare.

Just my two cents.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Tack för all feedback! Vi uppskattar verkligen engagemanget och kommer att gå igenom och analysera alla synpunkter noggrant. Vi återkommer när vi gjort det. Vad resultatet blir av det arbetet är för tidigt att säga men mer feedback är bra feedback, så fortsätt skriv vad ni tycker och tänker om designen.

Som någon som läst tråden kan jag sammanfatta åt dig. Beslutet är enkelt: Rulla tillbaka rubbet. Mobilsidan funkade minst lika bra förut, så inget av värde går förlorat.

Sedan kan ni införa de ändringar som folk faktiskt gillade, en och en. Vilket är.... ähm.

Det tar väl typ två timmar att läsa tråden och föra lite enkla anteckningar, ett jobb som kan parallelliseras av berörda. Sedan ett möte om att rulla tillbaka och bestämma vilka ändringar som ska återinföras, tar en halvtimme, eftersom det är typ inget att besluta om.

Eller ska vi anta att analysen kommer vara klar vid Fredagspanelens nypremiär?

Permalänk
Medlem

Ironin när systersiten FZ (den numera vuxna i rummet) visar Sweclockers artiklar på ett bättre och effektivare sätt

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Tragiskt nog har till och med Inet som är en butik gått om Sweclockers i kvalité på streams och videos.

Detta blir nog spiken i kistan tyvärr, dock är det precis som i alla andra verksamheter idag resultatet av ett kvartalstänk där alla har sina egna mål inom respektive avdelning och ingen ser till helheten.

Har ni glömt att denna sida är värdelös (bokstavligt talat 0 kr in) utan era besökare och då främst aktiva medlemmar som genom trådar och rådgivning skapar 99% av innehållet gratis samt betalar för att annonsera?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att fixa en ny hemsida, behöver dock lite personer som kan vara med och så med design. Bara skicka ett PM så drar vi upp en riktigt shysst hemsida för oss nördar

Permalänk
Medlem

Nya designen är sketabra! Bra jobbat!

Visa signatur

anti-fascist antiX Linux på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intels fabrik på mark tagen av Israel

Permalänk

vet inte hur man ska formulera sig för att ge korrekt feedback.... finns inga ord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Beror på.. har du kommenterat artikeln? Inte?
Bäst vi stoppar in en knapp till.

Intelligent kommentar på mitt inlägg. Har du ens förstått vad jag påvisar?

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Ironin när systersiten FZ (den numera vuxna i rummet) visar Sweclockers artiklar på ett bättre och effektivare sätt

<Uppladdad bildlänk>

Oroa dig inte, om någon vecka så blir det säkert en shadow drop även där. Förmodligen med samma mottagande.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Eftersom även jag är besviken på denna nya design vill jag också skriva ett inlägg där jag ger mitt stöd till alla andras kommentarer. Min feedback går att summera så här: det får gärna vara "fult", bara det är tydligt och lätt att ta till sig informationen. Lex Reddit, där old.reddit.com är milsvida bättre än deras nya design.