Rösta fram din favoritbakgrundsbild!

Gästnätverk aktivt dagtid ASUS RT-AX88U

Permalänk

Gästnätverk aktivt dagtid ASUS RT-AX88U

Jag undrar om någon vet om det går att ställa in så gästnätverket alltid är på dagtid, men avstängt nattetid som ett återkommande schema varje dag?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

7800x3d, 7900xtx

Permalänk
Skrivet av OldScrub:

<Uppladdad bildlänk>

Det där har jag inte sett i min, det måste jag kolla upp. Hur har jag i så fall missat det....

Permalänk

Jag kollade men så ser det inte ut i min... hur gör jag för att få det som den bilden här ovan?
Det där är precis det jag vill ha.

Så här ser det ut för mig:

Permalänk
Hedersmedlem

Har du senaste firmware? Du behöver en firmware v3. Finns inte v3 till din router så stödjer den inte Guest Network Pro.
https://www.asus.com/support/faq/1049414/

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

Har du senaste firmware? Du behöver en firmware v3. Finns inte v3 till din router så stödjer den inte Guest Network Pro.
https://www.asus.com/support/faq/1049414/

Jag vet inte vilken vi har, ska erkänna att jag inte är säker på vart jag ska titta. Vi har det på svenska och jag minns ärligt inte vad "firmware" är på svenska.
Men vi har inte Pro versionen av gästnätverket i alla fall, det är ett som är säkert.

Eller är det programvaran? Ska erkänna att jag inte är helt med i huvudet längre, är nära att gå in i den berömda väggen, så antagligen därför jag är lite mer seg i kolan än vanligt.

Om jag läste rätt står det något om version 3.0.0.6.102_34312 eller över och om det är programvaran säger våran 3.0.0.4.388_24209 vilket jag tolkar som under och den säger att den senaste versionen är installerad. Så hur uppdaterar jag den då till den 3.0.0.6....?
Det kanske är självklart egentligen men jag har lite svårt att hänga med i huvudet. Tack ändå för förståelse och hjälp det uppskattas verkligen.

Permalänk
Medlem

Det verkar bara vara "RT-AX88U Pro" som stödjer detta och firmware som börjar med 3.0.0.6.xxx.
Du har icke-Pro modellen så stöd verkar saknas.

Firmware RT-AX88U:
https://www.asus.com/se/networking-iot-servers/wifi-routers/a...

Firmware RT-AX88U Pro:

Permalänk
Skrivet av edson:

Det verkar bara vara "RT-AX88U Pro" som stödjer detta och firmware som börjar med 3.0.0.6.xxx.
Du har icke-Pro modellen så stöd verkar saknas.

Firmware RT-AX88U:

Firmware RT-AX88U Pro:

Skit också...

Permalänk
Medlem

Jag kör med 86U Pro, så det där med att bara pro-modellerna har det kanske stämmer bra (tyvärr).

Visa signatur

7800x3d, 7900xtx

Permalänk
Skrivet av OldScrub:

Jag kör med 86U Pro, så det där med att bara pro-modellerna har det kanske stämmer bra (tyvärr).

Skulle inte förvåna mig om det är därför de heter Pro.

Nu funderar jag om man kan köpa en pro modell och behålla alla inställningar från den jag har idag. Det borde väl gå, bara spara ner på datorn och sen ladda upp i den nya?
Minns inte om pro modellen fanns när jag köpte den vi har nu.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@TheRedLightning: Du kan ju testa dra in merlin i den med, det brukar låsa upp en massa roliga inställningar

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@TheRedLightning spara ner behöver du inte göra men du kan kopiera eller duplicera inställningarna till en ny asus router som har den funktion du behöver.

Alternativt kan man köpa bättre begagnad asus router så kanske du kan uppgradera ytterligare för mer prestanda och andra bra funktioner. Eller så köper man nytt.

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

@TheRedLightning: Du kan ju testa dra in merlin i den med, det brukar låsa upp en massa roliga inställningar

jag har för mig att jag redan gjort det men det blev ingen större skillnad.

Permalänk
Skrivet av DennisOlof:

@TheRedLightning spara ner behöver du inte göra men du kan kopiera eller duplicera inställningarna till en ny asus router som har den funktion du behöver.

Alternativt kan man köpa bättre begagnad asus router så kanske du kan uppgradera ytterligare för mer prestanda och andra bra funktioner. Eller så köper man nytt.

Min hjärna är inte helt med, men vet att jag har sparat ner något på datorn som man senare kunnat ladda upp när man installerat om osv. Kanske är samma grej men att mitt huvud benämner det något annat.

Men då borde inställningarna mellan en non-pro och en pro kunna använda samma egentligen.
Ska kolla upp detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheRedLightning:

Ska erkänna att jag inte är helt med i huvudet längre, är nära att gå in i den berömda väggen, så antagligen därför jag är lite mer seg i kolan än vanligt.

Gör dig själv och omgivningen en tjänst och strunta i allt som har med routrar att göra, sjukskriv dig och sov ut, vistas i naturen och träna. När det gått så långt att man själv inser att man är seg i huvudet är det verkligen dags, inget blir bättre av att skjuta upp den oundvikliga återhämtningen. Ingen alls tjänar på att det går ännu längre, så det finns ingen anledning till något dåligt samvete. Det är bättre att återhämtningen tar en vecka eller månad snarare än åratal.

Permalänk
Skrivet av KAD:

Gör dig själv och omgivningen en tjänst och strunta i allt som har med routrar att göra, sjukskriv dig och sov ut, vistas i naturen och träna. När det gått så långt att man själv inser att man är seg i huvudet är det verkligen dags, inget blir bättre av att skjuta upp den oundvikliga återhämtningen. Ingen alls tjänar på att det går ännu längre, så det finns ingen anledning till något dåligt samvete. Det är bättre att återhämtningen tar en vecka eller månad snarare än åratal.

Jag har fått de svar jag behövde angående routern, de behövdes då jag håller på att beta av alla bitar som påverkar mig. Nu kan jag släppa den biten.

Har fått hemläxa av KBT-teraputen som jag jobbar med. Tack för omtanken.