Tillverkare avslöjar kommande Geforce RTX 5000-kort

Permalänk
Melding Plague

Tillverkare avslöjar kommande Geforce RTX 5000-kort

Enligt ansökan förbereder Sinotex sig för att Nvidia kan lansera RTX 5090 Ti och Super.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag hade ett GeForce 5950 Ultra när det begav sig. Dags att återuppliva "Ultra" nu med 5000-serien tycker jag

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Ganska uppenbart tillverkaren inte avslöjar ett dyft. Click bait rubrik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Jag hade ett GeForce 5950 Ultra när det begav sig. Dags att återuppliva "Ultra" nu med 5000-serien tycker jag

Nej!!! Ge dom inga ideér. Kommer Ultra så lovar jag dom återupplivar "MX" också. Fruktansvärda kastrerade kort

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Det är väl rätt uppenbart att de bara listat alla namn från 50 till 90 med Ti, Super, och inget suffix. De har inte bara listat modeller som aldrig kommer släppas utan även missat några, t.ex. 4070 Ti Super. Så som Videocardz säger handlar det bara om trademarks och har inget att göra med något "avslöjande".

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Det är väl rätt uppenbart att de bara listat alla namn från 50 till 90 med Ti, Super, och inget suffix. De har inte bara listat modeller som aldrig kommer släppas utan även missat några, t.ex. 4070 Ti Super. Så som Videocardz säger handlar det bara om trademarks och har inget att göra med något "avslöjande".

Exakt, det är ju väldigt basic practice i hur man jobbar med varumärken. Det handlar om att skapa sig handlingsutrymme helt enkelt.

Åter igen en värdelös clickbaitartikel. Enda skillnaden denna gången att man bara såg halva rubriken i högermenyn. Kanon.

Permalänk
Medlem

Detta är bara en spekulativ lista över kommande namn på Nvidia-grafikkort. Har ingenting med faktiska bekräftade kort att göra. Varför ens publicera detta?

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Billigare att naffsa åt sig namnen innan skiten kommer, än att köpa loss saker när det släppt och blivit populärt.
Så ja, detta säger absolut ingenting

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Detta handlar alltså om tredjepartskort från Ninja? Måste verkligen alla tredjepartsutvecklare göra detta? Ger inte Nvidia dessa tillåtelse att använda modellnamnen? Många frågor.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Säger väl inte så mycket alls utom att någon registrerar dessa "just in case". Känns som en väldigt clickbait headline.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Jag kan redan nu avslöja GeForce 7090 och 8090. Ge det några år bara.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag kan redan nu avslöja GeForce 7090 och 8090. Ge det några år bara.

Vadå har du missat 9090 Ti Ultra GTS ? Shit du hänger inte med...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får man be redaktionen om att inte publicera clickbait artiklar?
Vi ska väl inte konkurrera med aftonbladet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Nej!!! Ge dom inga ideér. Kommer Ultra så lovar jag dom återupplivar "MX" också. Fruktansvärda kastrerade kort

Bättre de heter "mx" än att de kallar de strypta varianterna samma fast med DDR2 eller annan minnesmängd än det snabba kortet. Som med 1030 eller 3060 8GB.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

En tillverkare har gissat vad de tror att kommande kort kommer att heta och skickat in ansökan om varumärkesskydd med dessa gissningar.

Så nä, det här var verkligen en usel artikel utan något vettigt att säga.

Om man ska publicera rykten så bör det ju ändå vara något med substans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

jooo nu vet vi med säkerthet stt rtx 6090 ti kommer /s

de verkar ha glömt 6090ti super, 5090ti super, 5080ti super etc. kanske blir det "ultra" i år också, får vi se ett 4070ti Super Ultra?

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Bättre de heter "mx" än att de kallar de strypta varianterna samma fast med DDR2 eller annan minnesmängd än det snabba kortet. Som med 1030 eller 3050 8GB.

GTX 710 1gb var det bästa kortet Nvidia släppt hittills!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

GTX 710 1gb var det bästa kortet Nvidia släppt hittills!

Nope. Fel. För riktiga enthusiaster som gick och dräggla på ett GTX 980, fanns 710 med samma minnesmängd. I give you GT 710 med ! 4gb !

https://www.amazon.se/maxsun-GeForce-GT-710-f%C3%B6rbrukning/...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av AkUs:

Nope. Fel. För riktiga enthusiaster som gick och dräggla på ett GTX 980, fanns 710 med samma minnesmängd. I give you GT 710 med ! 4gb !

https://www.amazon.se/maxsun-GeForce-GT-710-f%C3%B6rbrukning/...

Jag tror dig inte det låter för bra för att vara sant! Nu kan jag äntligen köra 640x480 SVGA med AA!

Permalänk

Jag köper tre!

RTX 5010 1,5GB!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Jag tror dig inte det låter för bra för att vara sant! Nu kan jag äntligen köra 640x480 SVGA med AA!

Tänka sig så lycklig du kan vara

Visa signatur