Rösta fram din favoritbakgrundsbild!
Permalänk
Medlem

Ny burk runt 12-15k

Tänkte bygga upp datorn igen för max 15 k har ett nätagg på 750w och ett chassi det jag tänkt ha kvar typ, så amd eller intel spelar ingen roll men vill ha det bästa möjliga så klart spelar typ bara CoD, har en varukorg för tillfället ser ut så här:

Är svin dålig på pc men dags att uppgradera från konsol. Vad kan jag ändra för att få bästa möjliga innom priset eller kan jag få bättre om jag väljer intel?

Såg nu att processorn och moderkort inte passa.. ska man byta processor eller moderkort och ddr för bästa möjliga resultat.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är det grafikkortet bättre än 4070 super?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fikaren:

Är det grafikkortet bättre än 4070 super?

Yes, 4070 Super är jämförbart med 7900 GRE.

https://www.techpowerup.com/review/sapphire-radeon-rx-7900-gr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alastor Moody:

Okej tack för hjälpen, aldrig kört med radeon, men hur är det med game overlay filters å så på amd grafikkort, vet ju att det är smidigt å bra på GeForce

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fikaren:

Okej tack för hjälpen, aldrig kört med radeon, men hur är det med game overlay filters å så på amd grafikkort, vet ju att det är smidigt å bra på GeForce

Vilken skärm använder du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alastor Moody:

Vilken skärm använder du?

Acer Nitro XV282K kör jag med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fikaren:

Acer Nitro XV282K kör jag med.

Vad bra, mitt bygge är perfekt för 4K.

Permalänk

Jag byggde ihop denna åt en polare, fungerar väldigt bra för hans spelande. Du hade redan nätagg så räkna bort det så landar det strax över 15k ink chassi. Förvisso inte lika vasst grafikkort som tidigare nämnt men har istället lite mer processor att leka med.
(och vitt ifall det är en preferens hehe)