Permalänk
Medlem

Farming simulator 25

Har suttit nu ett par dagar och kollat video av det nya spelet. Ser fram emot det väldigt mycket som vanligt när det kommer en ny version av detta spel. Gillar specifikt GPS funktionalitet som dom har lagt till vilket kan göra stora fält lite enklare. Har inte bestämt mig vilken karta jag kommer starta på ännu, kort sagt jag är hypad.
Är jag själv eller flera som väntar på morgondagen 🙂

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Don_Tool:

Har suttit nu ett par dagar och kollat video av det nya spelet. Ser fram emot det väldigt mycket som vanligt när det kommer en ny version av detta spel. Gillar specifikt GPS funktionalitet som dom har lagt till vilket kan göra stora fält lite enklare. Har inte bestämt mig vilken karta jag kommer starta på ännu, kort sagt jag är hypad.
Är jag själv eller flera som väntar på morgondagen 🙂

får väl hoppas på att GPS systemet funkar bättre i 25 än 22 tyckte det var lite meh i 22 iaf så sällan jag äns använde det.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

får väl hoppas på att GPS systemet funkar bättre i 25 än 22 tyckte det var lite meh i 22 iaf så sällan jag äns använde det.

Fanns det ens i 22? Du tänker inte på AI-helpern? Den funkade inte särskilt bra nej hahaha.

Men det jag har sett från 25 är att det verkar fu göra väldigt bra med möjlighet att kunna ställa väldigt mycket hur du vill det ska kunnas genomföras

Visa signatur

PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.

Permalänk
Skrivet av Don_Tool:

Fanns det ens i 22? Du tänker inte på AI-helpern? Den funkade inte särskilt bra nej hahaha.

Men det jag har sett från 25 är att det verkar fu göra väldigt bra med möjlighet att kunna ställa väldigt mycket hur du vill det ska kunnas genomföras

har för mig det finns "gps" i 22 också. men bara på vissa maskiner och är ett tillköp på dem flesta och är typ bara en autopilot som gör att den automagiskt korrigerar kursen för att följa föregående längd man körde på fältet

men kan mycket väl vara nått som kom med någon av mina moddar.

men absolut inget man behöver utan går lika bra att göra manuellt lika bra.

Och ja AI´n är bland det mest korkade man kan hitta... oftast är de bara förlust att hyra en AI.

får hoppas att de tagit inspiration av Courseplay som faktiskt gjorde AI´n användbar och gav den en hjärna. inte perfekt men ljusår bättre än vanilla AI´n...

Visa signatur

Permalänk

startade det just och åkte runt lite på kartan inte kört något på riktigt men vet inte riktigt vad jag ska tycka än.

det första som slog mig var väl att:

1. menyerna kändes extremt klunky jämfört med 22? extremt konsollifierade menyer som verkligen inte kändes som att de hörde hemma på en dator med mus och tangentbord.

2. grafikmässigt kändes det som att fs22 hade bättre grafik men kanske bara är inbillning?

ska dra igång det på riktigt i helgen får vi se vad man tycker sen när man spelat en stund och kanske kommit in i det lite mer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag håller med angående grafiken, vad har dom gjort? Jag har maxat ut allt så mycket jag kan men kan inte få det bra. Det är lite synd och jag påtalade detta i tidigt stadie när det blev klart att dom fortsätter med samma grafikmotor dom haft i tidigare spel. kanske något som patchas snart? Känns inte som allt står rätt till där.

Annars är jag nöjd med spelet och har börjat göra en plan på hur jag ska utveckla min farm Risfält kommer det är en sak som är säker

Visa signatur

PC:

Permalänk
Skrivet av Don_Tool:

Jag håller med angående grafiken, vad har dom gjort? Jag har maxat ut allt så mycket jag kan men kan inte få det bra. Det är lite synd och jag påtalade detta i tidigt stadie när det blev klart att dom fortsätter med samma grafikmotor dom haft i tidigare spel. kanske något som patchas snart? Känns inte som allt står rätt till där.

Annars är jag nöjd med spelet och har börjat göra en plan på hur jag ska utveckla min farm Risfält kommer det är en sak som är säker

I nuläget känns det bara som att de slappat på dx12 har för mig 22 använde dx11 men inget annat.(Ä lite osäker det kanske körde dx12 också så kanske inte äns det.)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker inte FS25 ser sämre ut, men däremot såg ju många moddade maskiner och kartor i FS22 betydligt bättre ut än de som kommer med FS25.

Det finns även lite trevliga nya grafikeffekter i FS25, som dimma, bättre skuggor (lyser du med strålkastare på ett objekt kastar det en skugga bakom sig, hände inte i FS22) och marken deformeras av tunga fordon.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Maxar man upp detail scaling till 200% så ser det snyggt ut, och ja det är lite nya effekter i spelet som är definitvt snygga

Jag började om mitt spel nu efter testat lite ocg tog Hutan Pantai kartan och den är definitvt värt att börja med med tanke på allt man fick gratis direkt (det som följde med farmen) så nu är jag fulltids risbonde i nutiden Roliogt som fan, fokuserar en mass på växthus ochså för att hålla produktionen igång med annat medans jag väntar på rätt månad för att så nytt ris. Älskart

Visa signatur

PC: