Netflix gör succé med reklamabonnemang

Permalänk
Melding Plague

Netflix gör succé med reklamabonnemang

Netflix med reklam har fått 48 miljoner nya prenumeranter i år.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Detta är början till slutet för reklamfria abonnemang. :/

Permalänk
Medlem

"En bidragande orsak är att det billigaste abonnemanget, Basic, inte längre finns tillgängligt på marknader där reklamabonnemanget har lanserats."

Plans and Pricing USA.
Här har vi nog förklaringen. Sjukt stor prisskillnad om man ska slippa reklam självklart folk väljer det billigare även om det svider med tråkig reklam.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Discokungen

Det låter rätt sinnessjukt för en själv.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Jag hottade den här artikeln via aktiva trådar, konstigt att den inte finns på framsidan alls (på mobilen i alla fall)

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag hottade den här artikeln via aktiva trådar, konstigt att den inte finns på framsidan alls (på mobilen i alla fall)

Brukar nu inte använda framsidan själv, men artikeln verkar mycket riktigt inte visas där (ännu?). Kanske en cachefråga? Eller något helt annat...

Arkivet är ju annars typ som framsidan fast utan en massa trassel, så en bättre upplevelse helt oavsett.
Rekommenderas ju även från redaktionshåll: #20374336

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Brukar nu inte använda framsidan själv, men artikeln verkar mycket riktigt inte visas där (ännu?). Kanske en cachefråga? Eller något helt annat...

Arkivet är ju annars typ som framsidan fast utan en massa trassel, helt oavsett.
Rekommenderas ju även från redaktionshåll: #20374336

Jo jag vet, blev bara förvånad. Varför kasta en ny artikel direkt i arkivet…

Använder arkivet en hel del, man tack för påminnelsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

"En bidragande orsak är att det billigaste abonnemanget, Basic, inte längre finns tillgängligt på marknader där reklamabonnemanget har lanserats."

https://i.gyazo.com/b1277e2104abd2bc2db8ba0b4da7ff4a.png

Plans and Pricing USA.
Här har vi nog förklaringen. Sjukt stor prisskillnad om man ska slippa reklam självklart folk väljer det billigare även om det svider med tråkig reklam.

Ja, ta bort alla överkomliga alternativ så är det alltid några som väljer reklam...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Detta är början till slitet för reklamfria abonnemang. :/

Chans för ökning av försäljning av Blu ray filmer kanske. Har själv Netflix Premium å ett flertal Blu ray filmer. Vägrar att betala för att se reklamtrams, jag å TV:n har reklam allergi (finns läkarintyg). Vid reklamvising på TV:n ring närmsta TV försäljare, för inköp av ny ren TV.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk

Det är skillnad på reklamängder. Jag vet inte vad Netflix har, men säg de har en kort reklamsnutt var 30:e minut och sedan betydligt lägre pris. Så ser jag inte alls konstigt folk som betalar 199kr/månaden för en användare som de är tycker det är på tok för mycket.

Permalänk
Medlem

Får se om vanlioga kanaler gör en comeback om ett par år när alla stream tjänster kostar 1000 kr/månaden och reklampauserna är 25 minuter långa.
Att det går så bra måste ju innebära att folk älskar reklam och det kommer såklart alla andra tjänster också se och racet är igång med längst reklam pauser

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9

Permalänk
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Det är skillnad på reklamängder. Jag vet inte vad Netflix har, men säg de har en kort reklamsnutt var 30:e minut och sedan betydligt lägre pris. Så ser jag inte alls konstigt folk som betalar 199kr/månaden för en användare som de är tycker det är på tok för mycket.

Beror också på hur mkt man tittar. Youtube konsumerar jag timmar av per dag. Där är extra betalt för att slippa reklam mkt värt. Netflix har så lite sevärt att det bara blir några timmar i månaden.

Permalänk
Skrivet av Olof_von_Knorring:

Beror också på hur mkt man tittar. Youtube konsumerar jag timmar av per dag. Där är extra betalt för att slippa reklam mkt värt. Netflix har så lite sevärt att det bara blir några timmar i månaden.

Självklart. Antal tid som tjänsten används totalt av alla användare på ett annemang. För min del blir det en på tok för dyr timkostnad när det kommer till tjänsten Netflix. Detta för att jag använder så många andra tjänster.

Permalänk
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Självklart. Antal tid som tjänsten används totalt av alla användare på ett annemang. För min del blir det en på tok för dyr timkostnad när det kommer till tjänsten Netflix. Detta för att jag använder så många andra tjänster.

Netflix har på tok för lite vettigt innehåll för mig. Uppsagd sen länge.

Permalänk
Medlem

Streamingföretagens våta dröm är att göra reklam accepterat hos avändare. Vidrigt

Permalänk
Medlem

Någon som vet när de visar reklam och hur mycket? Om det bara är före/efter avsnitten man tittar på skulle jag kunna leva med det, men görs det avbrott mitt i går det bort.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

tråkigt, betala och se reklam... Kommer bara bli dyrare och få reklamfritt gissar jag på.

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jo jag vet, blev bara förvånad. Varför kasta en ny artikel direkt i arkivet…

Använder arkivet en hel del, man tack för påminnelsen

Har väl alltid varit så. Och nu heter väl sidan "Artiklar" istället i menyn vilket också passar bättre.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk

Gick in på netflix för att kolla vad för priser de har, men det var inte så lätt utan att besudla sin mejladress...
Men första sidan säger att det kostar från 109:-/månad och faq'n säger 199:-/månad, stämmer det då att man, i teorin, endast sparar 90kr per månad om man väljer ett delvis reklamfinansierat alternativ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av surrogate activity:

Gick in på netflix för att kolla vad för priser de har, men det var inte så lätt utan att besudla sin mejladress...
Men första sidan säger att det kostar från 109:-/månad och faq'n säger 199:-/månad, stämmer det då att man, i teorin, endast sparar 90kr per månad om man väljer ett delvis reklamfinansierat alternativ?

Har inte kollat alternativen på länge, men i Sverige var det 199 för 4k med 4 användare och 109 för upp till 1080p 2 användare och sen reklam alternativet där under i pris. Har inte kollat in prisplanen på länge så vet inte om de erbjuds reklamalternativet just nu (men tidigare fanns den möjligheten i alla fall). Tror de låg på 69 (priset har troligen ändras).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Och av en ren slump så har svt börjat prångla ut en doku-serie om piratebay 😁

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Om det är dyrt eller inte behöver man nog backa lite och ta lite bredare perspektiv....

Nu drar jag alla över samma kant och påstår att billigaste alternativet kostar runt 100-lappen per månad.
Det är sjukt prisvärt egentligen om man ser till vad man faktiskt får tillgång till.

Jag har så pass mycket hår i öronen att jag jämför det med när man under barndomen gick till videobutiken o hyrde 3 filmer på VHS i 2 dygn för ungefär samma peng.... Lägg till inflationen på det... Då kostade en standardpizza runt 50:- och en dosa general lös 15:-

Hur stort värde har 100:- idag?

Vi drar exemplet att du har billigaste Netflix, Max, Disney+ och Sky Showtime igång, det blir i runda slängar en 500:-/mån, hur länge behöver du arbeta för att tjäna ihop till det? Jag är på inget sätt högavlönad, men jag behöver inte ens jobba till lunch....

Att konsumera media i form av film och serier är idag sjukt billigt i ett lite större perspektiv.

Sen kan man alltid ha åsikter och synpunkter på kvalitén och innehållet som de olika tjänsterna tillhandahåller.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem
Skrivet av surrogate activity:

Sverige har väl inte med reklam än så länge? I Tyskland kostar premium 20€ och standard med reklam 5€.

Permalänk
Medlem

Aldrig. I. Livet.

Död åt all reklam. Amen.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Absolut vidrigt. Skulle aldrig betala för något som fortfarande spottar reklam i ansiktet på dig. Totalt vägrar. Jag betalar för att slippa ha skräpet upptryckt i nyllet, har nog med reklam runt omkring i allt annat.

Sorry Netflix, du har förlorat mig som kund för evigt. Vägrar stödja ett företag som håller på så här.

Abbonnemang uppsagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpijey:

Absolut vidrigt. Skulle aldrig betala för något som fortfarande spottar reklam i ansiktet på dig. Totalt vägrar. Jag betalar för att slippa ha skräpet upptryckt i nyllet, har nog med reklam runt omkring i allt annat.

Sorry Netflix, du har förlorat mig som kund för evigt. Vägrar stödja ett företag som håller på så här.

Abbonnemang uppsagt.

Förstår inte riktigt din logik här? Det är ju ett annat billigare abonnemang som har reklam. Du kommer inte ha reklam på ditt konto som du har (hade).

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Det är ju inte det minsta förvånande att de som idag skaffar ett Netflix-abbonemang skaffar ett billigt då de tidigare tyckt att det varit för dyrt för att det ska var värt månadskostnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Förstår inte riktigt din logik här? Det är ju ett annat billigare abonnemang som har reklam. Du kommer inte ha reklam på ditt konto som du har (hade).

Det är principen jag är emot. Att företag normaliserar detta. För du tror väl inte det slutar här? De höjer priserna på abbonnemangen som inte har reklam, sedan höjer de priserna på de med reklam. Sedan rätt som det är så tar de bort de reklamfria abbonnemangen och så får du olika reklam-tiers istället. Ett steg i taget. Koka grodan sakta så att ingen märker nåt....

Det är som sagt principen jag är emot, och tänker inte ge pengar till företag som beter sig så här. Att BETALA för reklam. Absurt.

Du kanske tycker det är OK att betala bara litegrann med peng för reklam. Och sedan kanske lite mer, är ju trots allt "det billigare abbonemanget"...

Jag gör det inte. Punkt.

Permalänk
Medlem

Tyvärr tar stora företag oftast död på sig själv till slut. De överskattar sin egen förträfflighet och fördyrar/försämrar tills de för sent inser att de tog helt fel väg, om de ens inser det då. Vi får se om detta blir slutresultatet för Netflix också. Jag tror säkerligen det.

Det börjar likna kabeltvsörjan som gällde innan, men med fler spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Och av en ren slump så har svt börjat prångla ut en doku-serie om piratebay 😁

Ja, de kanske får en ny storhetstid när fok tröttnar på streamingbolagens ständigt ökande vinstkrav:)