Inet - Stora nyheter i kundklubben

Permalänk
Inet

Inet - Stora nyheter i kundklubben

Stora nyheter i kundklubben

Nu har vi det enorma nöjet att meddela stora förbättringar till vår kundklubb, där vi både fyller på med nytt innehåll och nya förmåner för dig som Inet-kund. Samtliga uppdateringar går live idag, 4 december 2024, och om du uppnått någon av våra nya nivåer Silver eller Guld rekommenderar vi att kolla din e-post.

Nytt i kundklubben

Dold text
  • Ny kundprofilsida

• Ny samlingssida för enkel överblick av dina ordrar, achievements, kundvagnar, bevakningar, byggen och kundklubbsaktivitet.

• Nytt notifikationssystem

• Nu får du det senaste om dina erhållna achievements, reaktioner på dina recensioner, upvotes på dina kommentarer och annat som rör kundklubben på ett ställe.

• Nya avatardelar

• Nu kan du ändra din avatars utseende i ännu större detalj, med över 40 nya delar. Se alla delar du har på inet.se/avatar, och lås upp fler via achievements.

• Nya förmåner, som kan ge:

• Rabatt på fyndvaror

• Fri hemleverans

• Trevliga presenter

• Exklusiva erbjudanden och streams

Tre olika nivåer i kundklubben

Med den här uppdateringen av kundklubben introducerar vi för första gången nivåer i kundklubben, där du kan få trevliga bonusar och förmåner. På inet.se/oversikt kan du se vilken nivå du har just nu och hur många fler IP (Inet-Poäng) du behöver för att nå nästa.

Alla som registrerar ett konto på inet.se och är med i kundklubben får nivån Brons, men för att nå högre behöver man samla på sig IP. Här kan du se vilka förmåner du kan få om du går upp i nivå. Rabatt på fyndvaror avser fyndvarupriserna i Fyndhörnan, som då blir ännu billigare om du är Silver- eller Guldmedlem.

Förmån

Brons

Silver

Guld

Fri frakt och fria returer

30 dagars öppet köp

Födelsedagspresent

Exklusiva erbjudanden baserat på medlemsnivå

Rabatt på fyndvaror

5%

10%

Uppgraderingspresent

250 kr

500 kr

Alltid fri hemleverans

Exklusiva livestreams

Medlemsnivåer:

️🥉 Brons: Från 0 IP
️🥈 Silver: Från 10 000 IP
️🥇 Guld: Från 20 000 IP

Så här går du upp i nivå

Om du vill nå en högre nivå för att komma åt någon av de nya förmånerna kommer du behöva samla på dig fler IP. Det gör du genom att låsa upp nya achievements (som även ger dig nya delar till din avatar).

På den nya kundprofilsidan ser du en summering av vilka achievements som du är nära att låsa upp, men om du klickar på ”Visa alla” kan du se alla achievements du har och vilka du fortfarande kan låsa upp.

Vi har en stor blandning av achievements, där du kan samla IP både genom att köpa saker och genom att vara aktiv på inet.se. Exempelvis kan du få IP om du svarar på frågor, lämnar recensioner och delar bildinlägg. Ta gärna en titt på vilka du är närmast att låsa upp, du har säkerligen flera som är enkla att uppnå.

Missa inte presenterna!

Är du med i vår kundklubb kommer vi skicka en liten present till dig varje gång du fyller år. Därtill får du en extra fin present varje gång du går upp i medlemsnivå. När du går från Brons till Silver kan du belönas med en värdecheck på 250 kr, och går du från Silver till Guld kan du istället få en värdecheck på 500 kr.

För att ta del av dessa förmåner behöver du vara med i vår kundklubb, vilket förutom presenterna ger dig utskick med exklusiva erbjudanden. Detta är frikopplat från våra vanliga nyhetsbrev, så du behöver inte ge samtycke för den typen av utskick för att ta del av kundklubbens erbjudanden – även om vi så klart rekommenderar att göra det också, vi har många bra tips i våra nyhetsbrev.

Om du har kundklubben aktiverad kommer du när du går upp i nivå få en värdecheck som syns på din kundprofil och i kassan, där du bockar i om du vill använda den. Värdechecken är giltig i 14 dagar från att den ställs och för att kunna nyttja den behöver du handla för minst lika mycket som värdechecken är värd.

Har du exempelvis fått en värdecheck på 250 kr behöver du alltså handla för minst 250 kr, är beloppet lägre går inte värdekoden att nyttja. Du kan använda checkarna på allt förutom presentkort, virtuella produkter och specialbeställningar (så som Inet System) – så det är bara att välja och vraka. Samma princip gäller även värdecheckarna vi ger ut vid födelsedagar, som även de endast skickas ut till de som är med i kundklubben.

Om man redan är Silver eller Guld då?

Har du redan nått någon av nivåerna Silver eller Guld har vi väldigt trevliga nyheter till dig. Då väntar nämligen en värdekod på din kundprofil, på 250 kr om du har Silver och 500 kr om du har Guld.

Vi hoppas värdekoden kommer väl tillpass nu inför julen och att du hittar något fint att köpa till dig själv eller till någon kär.
Glöm bara inte att använda den inom 14 dagar!

Om du vill ha fler förmåner i framtiden behöver du i så fall inte göra någonting alls, du är redan medlem i kundklubben. Så länge du väljer att vara kvar kommer vi bjuda på exklusiva erbjudanden, födelsedagspresenter, livestreams och annat skoj som är unikt för kundklubben.

Får jag tillbaka min värdecheck vid återköp?

Just värdecheckar har alltid en begränsad giltighetstid och gäller endast vid ett köptillfälle. En värdecheck som använts vid ett köp är alltså förbrukad och kommer inte att aktiveras igen vid retur. Det eventuellt överskidande belopp du betalt med ett annat betalsätt kommer givetvis att återbetalas.

Mer att vänta

Även om det här är en av våra historiskt största uppdateringar av kundklubben vill vi även passa på att tipsa om att vi har mer på ingång. Vi filar ständigt på nya achievements, nytt innehåll och fler roliga saker att hitta på för den som gillar att engagera sig på inet.se.

Vi hoppas du vill vara en del av vår kundklubb och att du är redo för fler trevliga överraskningar i framtiden! Har du önskemål, förslag, funderingar eller frågor är du varmt välkommen att gå med i vårt community på Discord - där kan du både prata med oss och med andra likasinnade. Hör vi inget hoppas vi att du gillar våra förbättringar i kundklubben, och så får vi passa på att önska dig en god jul i förskott.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Fråga, jag har alltid haft fri hemleverans från er som jag antar kommer från att jag kopplat mitt sweclockers-konto, kommer det att försvinna då som silver-medlem?

Permalänk
Medlem

Trevligt med 250kr ändå

Permalänk
Medlem

Detta tackar man för!
500 kr i värdecheck är inte helt fel

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

250kr! Trevligt 😃

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Trevligt med en värdecheck, men det känns tråkigt att den bara är giltig i 14 dagar. Särskilt att jag fick den precis dagen efter att jag köpte en kabel hos er för 300 kr...

Permalänk
Medlem

Jaha, då kanske det kan löna sig att försöka ta sig guldnivå då.

Gött att se att Dr Inet är guldmedlem iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

bara är giltig i 14 dagar.

Designat för att FOMO-stressköp.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Dunder! Glad överraskning att jag trillade in på Guldnivå!
Känns som en rätt tydlig kundklubbslösning och generellt generösa förmåner även om det idag inte är några jättestora ändringar från tidigare SweC-kopplat konto.
Snyggt jobbat!

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Man tackar. Blir en Ubiquiti UniFi Express för 1149 kr efter avdraget för värdechecken.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av VinterSolen:

Jo, lite så, eller hur?

Särskilt eftersom man ofta får bonuschecken precis när man gått upp i nivå = redan har handlat...

Permalänk
Inet
Skrivet av Kungjaevel:

Fråga, jag har alltid haft fri hemleverans från er som jag antar kommer från att jag kopplat mitt sweclockers-konto, kommer det att försvinna då som silver-medlem?

Du behåller din fri frakt som verifierad Sweclockers-användare

Skrivet av Flutters:

Detta tackar man för!
500 kr i värdecheck är inte helt fel

Kul att det uppskattas!

Skrivet av VinterSolen:

Helt valfritt att använda den eller inte, ingen hets utan bara en trevlig bonus

Skrivet av DavidtheDoom:

Dunder! Glad överraskning att jag trillade in på Guldnivå!
Känns som en rätt tydlig kundklubbslösning och generellt generösa förmåner även om det idag inte är några jättestora ändringar från tidigare SweC-kopplat konto.
Snyggt jobbat!

Kul att höra!

Skrivet av pv2b:

Jo, lite så, eller hur?

Särskilt eftersom man ofta får bonuschecken precis när man gått upp i nivå = redan har handlat...

Man kan gå upp i nivå utan att köpa. Recensioner, att svara på frågor och skapa bildinlägg ger achievements också! Så det går att planera tillsammans med framtida köp

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Jäklar vad najs, trillade in på guldnivå med råge. Får bli en julklapp till mig själv med 500:- gåvan från inet

Tackar! 🍻

Permalänk
Medlem

Supertrevligt!
Har sneglat på en ny DP-kabel länge, så det fick bli en 3meters för 29 bagare! Kanon, tack! ✌️

Permalänk
Medlem

En fråga till @Inet Jag är på nivå silver, men har inte långt till nästa nivå. Om jag tar mig till guldnivå och inte har utnyttjat värdechecken på 250kr som jag fick idag, kommer jag då att få ytterligare en värdecheck på 500kr då? Kan dessa användas vid samma köp? Eller tas den första värdechecken på 250kr bort och ersätts med en på 500kr?

Permalänk
Medlem

Missade att köpa en sak på Black Friday så 500kr off blir nästan som det Stort tack!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Bara fördelar, tacksamt att man behåller fri frakt som swecmedlem

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Haha, jag har handlat på Inet för över 80 000 kr och är bara på bronsnivå. Rätt högt ställda nivåer ändå. Vad krävs för guldnivå? En halv miljon?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Haha, jag har handlat på Inet för över 80 000 kr och är bara på bronsnivå. Rätt högt ställda nivåer ändå. Vad krävs för guldnivå? En halv miljon?

78k Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

78k Silver

Inte 78 000 kr i alla fall. Är det "IP" som man behöver 78 000 av? Med en "växelkurs" på ca 8.6 kr/IP verkar man behöva handla för ca 670 000 kr för att nå silvernivå då.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Inte 78 000 kr i alla fall. Är det "IP" som man behöver 78 000 av? Med en "växelkurs" på ca 8.6 kr/IP verkar man behöva handla för ca 670 000 kr för att nå silvernivå då.

Jag har handlat för 78k sen 2008-12 och fick silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Det är inte bara handlande det handlar om. Jag har "bara" handlat för 53 000 och ligger på silver.

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

Jag är silver och kanske handlat för runt 10k

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

jag hamnade på guld nivå med en total order summa på 255 400kr

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem

Mysko, men jaja. Handlar knappt där sen några år, så det spelar ingen större roll för min del, bara märkligt att det kan skilja så enormt som en faktor tio i hur mycket man behöver handla...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Silver är 10 000 IP, Guld är 20 000 IP.

Jag är på Silver med 60 500kr i ordrar.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Silver är 10 000 IP, Guld är 20 000 IP.

Jag är på Silver med 60 500kr i ordrar.

Uppenbarligen har olika kunder olika "växelkurser" mellan orderbelopp och "IP".

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Uppenbarligen har olika kunder olika "växelkurser" mellan orderbelopp och "IP".

Vet inte hur mycket vikt som läggs på själva summan. Jag har fått de flesta poäng från achievements och upvotes etc.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Vet inte hur mycket vikt som läggs på själva summan. Jag har fått de flesta poäng från achievements och upvotes etc.

Upvotes? Av vad? Dina köp??? Jag fattar nog inte riktigt vad det handlar om, märker jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Upvotes? Av vad? Dina köp??? Jag fattar nog inte riktigt vad det handlar om, märker jag.

Ja, upvotes av mina utlåtanden på produkter jag köpt. Sedan finns det achievements liknade de som återfinns i spel. Ett exempel på det kan vara att man köpt både en AMD och en Intel-CPU.

Visa signatur