Bästa sidan för att införskaffa ett 9800X3D

Permalänk
Medlem

Bästa sidan för att införskaffa ett 9800X3D

Som rubriken lyder vilken svensk näthandlare brukar ha bäst lager eller få in lager snabbast när det kommer till utsålda komponenter i det här faller ett 9800X3D.

Permalänk
Avstängd

https://www.komplett.se/product/1315831/datorutrustning/dator...

om 2 dagar
Preliminärt i lager 9 december 2024 (50+ st osäkert datum)

har du spel abstinens eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av techOn3:

https://www.komplett.se/product/1315831/datorutrustning/dator...

om 2 dagar
Preliminärt i lager 9 december 2024 (50+ st osäkert datum)

har du spel abstinens eller?

Ja det kanske jag har, ja men lite svårt att lita på det där kanske? Köpte från Inet men datumet blir bara uppskjutet hela tiden.

Permalänk
Medlem

beställ från komplett,webhallen,inet,amazon etc.. den som shippar först vinner

Permalänk
Medlem

Inet sa ju på sin sweC-stream att det skulle komma in stora leveranser i december. Nu vet vi ju dock inte hur lång kö dom hade, men dom har flyttat fram datumet drastiskt senaste dagarna.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.

Permalänk
Medlem

Jag beställde från Inet och även fast de stod att leveransen skulle komma in i mitten på december fick jag den för 2v sen. Tror dom får in leveranser utan att lägga upp de

Permalänk
Medlem
Skrivet av opA:

Jag beställde från Inet och även fast de stod att leveransen skulle komma in i mitten på december fick jag den för 2v sen. Tror dom får in leveranser utan att lägga upp de

Det fundera jag också på. Därför undrar jag vem som är bäst på att få in mycket leveranser. Kanske blir Inet ändå.

Permalänk
Skrivet av opA:

Skrivet av Bristian:

Det fundera jag också på. Därför undrar jag vem som är bäst på att få in mycket leveranser. Kanske blir Inet ändå.

kan ju vara så att lagerdatumet är när de förväntar sig att ev backlog är genombetad och de kommer få cpuer på hylla igen och sålänge alla inbeställda blir uppköpta innan leveransdatum flyttar de fram leveransdatumet på produktsidan till nästa förväntade leverans som kommer ha osålda cpuer.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

kan ju vara så att lagerdatumet är när de förväntar sig att ev backlog är genombetad och de kommer få cpuer på hylla igen och sålänge alla inbeställda blir uppköpta innan leveransdatum flyttar de fram leveransdatumet på produktsidan till nästa förväntade leverans som kommer ha osålda cpuer.

Så är det mest troligt. Har en bokad från leveransen den 18:e och ser idag att det vid beställning står ett datum i januari. Den kommer när den kommer kan jag känna, men jag har ju också en bra CPU så länge i 13600k.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem

Någon som har order hos netonnet?

Permalänk
Medlem

Komplett har flyttat lev.datum till Februari nu, segt.
Har order hos Komplett och Inet sedan flera veckor.
Alla andra komponenter bara ligger och samlar damm.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Har också en order på Komplett (och Webhallen) sedan flera veckor. Slängde in en på Inet nu också, men hoppas på att Komplett får in en leverans så att jag kan få min cashback. Tycker ju att de borde vara stora nog att få minst lika mycket allokering som de andra svenska butikerna.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Har också en order på Komplett (och Webhallen) sedan flera veckor. Slängde in en på Inet nu också, men hoppas på att Komplett får in en leverans så att jag kan få min cashback. Tycker ju att de borde vara stora nog att få minst lika mycket allokering som de andra svenska butikerna.

Komplett äger nästan alla elektronik försäljare i Sverige bl.a. webhallen och netonnet så antar att dom gjöder sin egna kundkrets först. Dock har dom hela Norden att försörja med lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Hur många veckor har du haft på Inet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bristian:

Komplett äger nästan alla elektronik försäljare i Sverige bl.a. webhallen och netonnet så antar att dom gjöder sin egna kundkrets först. Dock har dom hela Norden att försörja med lager.

Well inte riktigt så det fungerar, även om komplett äger webhallen och NetOnNet så betyder inte det att dom köper in allt dom säljer från samma ställe

Samt alla tre dom företagen jobbar nog precis som inet med att få tag på produkter utanför dom vanliga kanalerna (iallafall komplett och webhallen) helt oberoende av dom andra två. Iallafall när det kommer till storsäljare som dessa cpuer.

Även om det är samma ägare så är det egna bolag, se det som Ica, bara för att en Ica handlare köper lokala ägg från en bonde så betyder inte det att andra Ica handlare i samma stad köper sina lokala ägg från samma bonde

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bristian:

Hur många veckor har du haft på Inet?

Bara 3, men ändå.
Får se var det blir.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem

Får väl hoppas att det är många som lagt flera ordrar hos olika butiker som avbokar sen när dom fått sin första skickad, och på så vis minsk trycket avsevärt.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Well inte riktigt så det fungerar, även om komplett äger webhallen och NetOnNet så betyder inte det att dom köper in allt dom säljer från samma ställe

Samt alla tre dom företagen jobbar nog precis som inet med att få tag på produkter utanför dom vanliga kanalerna (iallafall komplett och webhallen) helt oberoende av dom andra två. Iallafall när det kommer till storsäljare som dessa cpuer.

Även om det är samma ägare så är det egna bolag, se det som Ica, bara för att en Ica handlare köper lokala ägg från en bonde så betyder inte det att andra Ica handlare i samma stad köper sina lokala ägg från samma bonde

Tack, bra förklarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Bara 3, men ändå.
Får se var det blir.

Står det 20 januari under "mina ordrar" konstigt att du inte fick från den tidigare om du väntat så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bristian:

Står det 20 januari under "mina ordrar" konstigt att du inte fick från den tidigare om du väntat så länge.

18e December har jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

18e December har jag.

Ja tänkte väl, jag beställde för några dagar sen men min ändrades till 20 januari så får väl vänta snällt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bristian:

Ja tänkte väl, jag beställde för några dagar sen men min ändrades till 20 januari så får väl vänta snällt.

De har ändrat min till 8/1

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Skrivet av SirMacke:

De har ändrat min till 8/1

Jag frågade Inet eftersom det tidigare diffade ungefär en månad mellan mitt preliminära datum och det som stod på produktsidan men att man nu verkar få samma datum (8/1) oavsett om man redan har en beställning liggandes eller ej och tydligen ska de få in "en rejäl batch" då så det verkar som att bristen verkar lösa sig om drygt en månad.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag frågade Inet eftersom det tidigare diffade ungefär en månad mellan mitt preliminära datum och det som stod på produktsidan men att man nu verkar få samma datum (8/1) oavsett om man redan har en beställning liggandes eller ej och tydligen ska de få in "en rejäl batch" då så det verkar som att bristen verkar lösa sig om drygt en månad.

Hände mig med nu, skulle få den på onsdagen och nu står det 8 januari R.I.P

Permalänk
Medlem

Fick mail från inets kundtjänst igår att leverans beräknas bli 8/1 istället för 18/12.

Trökigt att man inte får bygga och leka under julledigheten.
Menmen, inte mycket å göra.

Visa signatur

|CPU: 9800X3D |GPU: Gigabyte RTX 4080 Gaming OC |MB: Gigabyte X870 Aorus Elite |RAM: Kingston 6000/C30 64GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Medlem

Kundtjänst på inet så att det va ca 1000 ordrar i kön.

Permalänk
Skrivet av Hakaboga:

Kundtjänst på inet så att det va ca 1000 ordrar i kön.

Gissar många har köpt på fler ställen och tar första de får och sen avbokar

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Nu börjar det rassla till på Komplett verkar det som, åtminstone för mig. Fick precis meddelande om att min order har skickats.

Lade ordern 19/11.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

9800X3D fanns i lager hos Amazon en väldigt kort period för 6693.48kr. Jag hann lägga en i kundkorgen men sen gick det inte att gå vidare eftersom den sålde slut på mindre än en minut…

Jag vet inte om det var ett globalt släpp eller bara för Sverige/EU men det kan vara en site att hålla koll på i alla fall eftersom de inte har något kösystem utan tillämpar först till kvarn.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem

I lager igen hos Amazon för 6321.23kr. Samma visa som sist, gick att lägga i korgen men tog slut direkt. För den som har tålamod att uppdatera sidan med jämna mellanrum så verkar det i alla fall vara möjligt att få tag i ett ex därifrån. 🙂

Visa signatur