Canon EOS 70D dåligt batteri, värt att satsa på nytt batteri eller nytt kamerahus?
Jag har en Canon EOS 70D, det var ett tag sedan jag fotade aktivt så kameran blev liggandes. Batterierna laddade ur och nu går de knappt att ladda.
Laddareb vara blinkar konstant, vet de va likadant förra gången jag provade å det tog "100 år" innan jag fick de att ta laddning, lyckades dock ladda upp men den har laddat ur igen. Blev liggande igen tyvärr.
Ska erkänna att jag inte trodde den tog laddning då jag satte i batteriena igen då den bara blinkade på det där konstiga sättet. Laddaren blev varm, nu när jag tittade så blinkade den 3 snabba slocknade och 3 snabba igen. Det funkar.
Men kameran och batteriena har några år på nacken. Vet jag haft problem med att jag inte fått skarp fokus när jag fotat på sistone. Så börjar fundera på om jag skulle satsa på nytt kamera hus, men då är frågan vad.
När jag kollade på Scandinavian Photo så finns det en uppsjö av nya modeller och jag är inte så insatt längre vad det är som gäller.
När jag var som mest aktiv var det 5D mark III som va nån värsting om jag inte missminner mig som vi vanliga hobbyfotografer har råd med, minns att det fanns någon som hette 1D men den kostade skjortan.
Vad är det gäller idag?
Eller är det värt att satsa på nya batterin? Googlade lite snabbt efter dom, va inte så lätt att hitta det verkar delvis gått ur tiden. Fanns några piratkopior, men vet inte om de är bra? De jag hittade var på sidor jag inte känner igen så vet inte om de är säkra?
De som sitter i nu är original Canon LP-E6.
Är det kanske bättre att uppgradera kamerahuset?
Jag tänker att de objektiven jag har idag även ska gå att använda på nytt kamerahus. Ändå vart objektiven som vart de dyra inköpen.
Är sugen på att ta upp hobby fotandet igen, även om jag fotar mycket med mobilen så går det inte att jämföra med vad man kan göra med en systemkamera och helt ärligt så saknar jag det.
Tror att det största problemet att jag inte fotat så mycket på sistone har varit att jag inte vart helt nöjd med fokuset och batterina.
Bollar lite idéer tankar och funderingar nu.