Rykte: Samsungs S25-serie släpps den 22 januari

Permalänk
Melding Plague

Rykte: Samsungs S25-serie släpps den 22 januari

Läckor pekar på att vissa Ultra-modeller får 16 GB primärminne.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Man kan koppla in en skärm till mobilen. Antaligen direkt genom usb c eller genom en hdmi adapter. Sedan kan man koppla till gamepad till mobilen genom blueoth och även tagentbord +mus.

Det innebär att en helt vanligt barn lätt kan nyttja samma datakraft från en mobil som en speldator har. Även om nu apputbudet på krävande appar till android ej är det bästa.

Så jag påstår att det finns behov av snabbare mobiler som Samsungs S25-serie.
Förutom prestanda så förväntar jag inte så mycket mer av Samsung S25, nyare bluetooth såklart. Sedan bättre skärm och kamera, där vanligt folk i blindtester inte kan se att skärmen/kameran är bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Man kan koppla in en skärm till mobilen. Antaligen direkt genom usb c eller genom en hdmi adapter. Sedan kan man koppla till gamepad till mobilen genom blueoth och även tagentbord +mus.

Det innebär att en helt vanligt barn lätt kan nyttja samma datakraft från en mobil som en speldator har. Även om nu apputbudet på krävande appar till android ej är det bästa.

Så jag påstår att det finns behov av snabbare mobiler. som Samsungs S25-serie.
Förutom prestanda så förväntar jag inte så mycket mer av Samsung S25, nyare bluetooth såklart. Sedan bättre skärm och kamera, där vanligt folk på blindtester inte kan se att skärmen/kameran är bättre.

"Vanliga barn" spelar Fortnite, Minecraft, Roblox, FC25 osv. Det skulle nog bli en tråkig upplevelse på en S25 om det ens går att starta spelen...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Det blir väl bra så länge Exynos skräpet inte tvingas på oss här i Europa. Nu verkar det bli mer likt S23 serien där man använde Snapdragon i hela världen, men man vet aldrig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

"Vanliga barn" spelar Fortnite, Minecraft, Roblox, FC25 osv. Det skulle nog bli en tråkig upplevelse på en S25 om det ens går att starta spelen...

Alla dom finns väl redan till Android och går att spela på S10?

Använder själv min S23 med HDMI OTG adapter som retroarch/Switch- "dator" kopplad mot TVn.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg0n:

Det blir väl bra så länge Exynos skräpet inte tvingas på oss här i Europa. Nu verkar det bli mer likt S23 serien där man använde Snapdragon i hela världen, men man vet aldrig.

Lärde mig exynos skiten den hårda vägen. Som tur är var telefonen billig iaf pga dubbla koder-bugg på samsungs hemsida.
Ska nog byta telefon så småningom mot en som har riktigt bra batteritid. Xiaomi 15 såg intressant ut för priset.

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78

Permalänk
Medlem

Antar att skärmarna bara blir större, får se när 8 tum blir standard.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Antar att skärmarna bara blir större, får se när 8 tum blir standard.

Förstår verkligen inte det. Jag köpte en iPhone 15 Pro Max och klarade inte av den, alldeles för stor, otymplig och man får ont i handen av att hålla i den. Bytte till en 16 Pro i stället och är supernöjd.

Visa signatur

Core i9 12900K | RTX 3090 FE | Odyssey G80SD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Förstår verkligen inte det. Jag köpte en iPhone 15 Pro Max och klarade inte av den, alldeles för stor, otymplig och man får ont i handen av att hålla i den. Bytte till en 16 Pro i stället och är supernöjd.

Alla har olika storlek på händerna. Jag har en S24 ultra och inga problem att använda den i en hand.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Så jag påstår att det finns behov av snabbare mobiler som Samsungs S25-serie.
Förutom prestanda så förväntar jag inte så mycket mer av Samsung S25, nyare bluetooth såklart. Sedan bättre skärm och kamera, där vanligt folk i blindtester inte kan se att skärmen/kameran är bättre.

Då är det ju betydligt billigare med ett steamdeck för 4k plus dockning och få mycket bättre utbud än android.
Sedan ser jag inte hur "vanliga barn" springer runt med en mobil för 20k heller.

Permalänk
Medlem

Ska bli roligt att se när batterierna börjar svälla på den här serien. En annan sak är när Samsung tycker att det är dags att byta upp sig pga dåligt batteri.

Jag bytte just till ett nytt originalbatteri i en s22 pga att det gamla svällde (andra Samsung som detta händer på) och batteritiden blev sämre. Låter jag luren ligga på samma plats hela dagen med 5G, wifi och bluetooth avslaget, är jag nere på 20% på kvällen, dvs exakt samma som det gamla skadade batteriet. Jag funderar på att bryta upp skiten igen och mäta spänningsfallet under de här timmarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Jag hittade zenphone 10 som då hade minsta skärmen jag kunde hitta. 4.7 tum tyckte jag var perfekt.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9

Permalänk
Medlem

Priserna på S24 Ultra 512GB-1TB är ju fortfarande galna, ingen vidare rea under året heller.
Sitter kvar på Note 10+ 512GB så länge, men batteriet börjar bli kasst och några pixlar har givit upp.

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på en S25U, sitter fortfarande på min S21U och börjar klia lite nu tycker ja, kommer dock aldrig igen köpa en telefon med abonnemang och blir endast kontant köp framöver, mitt abonnemang som jag har idag och kontantköp blir mycket billigare än alla dagens 3-års avbetalningar i längden.

Saknar tiden när jag dag 1 kunde få en telefon för halva priset om man räknade bort priset för abonnemanget över 2 år, idag betalar man fullpris för telefonen.