Jonas slutar på SweClockers

Permalänk
Redaktion
Chassi-Jesus 📦

Jonas slutar på SweClockers

Den 8 december 2008 skrev jag min första notis på SweClockers, och en månad senare publicerades min första recension. Det har alltså hunnit gå 16 år sedan jag “satte min fot på redaktionen” (citationstecken med anledning av att jag ursprungligen jobbade hemifrån i en etta på 30 kvm med grafikkort och moderkort staplade upp till taket) och det har varit en minst sagt lärorik resa både i min yrkesroll såväl som på ett personligt plan. Nu har det dock blivit dags att avsluta detta kapitel.

Vid årsskiftet lämnar jag SweClockers redaktion och min roll på testlabbet för att göra något annat. Vad exakt som händer i framtiden har jag inte bestämt ännu, men ska börja med att plugga lite matte på Komvux för att möjliggöra vidare studier om så andan faller på att gå det spåret.

Jag vill rikta ett stort tack till @Edin och @Dimestam som gav mig chansen att driva testverksamheten på sajten. Det har inte varit helt lätt alltid, men tycker ändå att det blev rätt bra till slut.

Vill också tacka mina forna redaktionskollegor, inte minst @emilakered som varit en god vän, kollega i testlabbet och slutligen även duktig och stöttande chef i kul och tuffa tider. Utöver honom har jag haft äran att jobba tillsammans med @Jacob, @Kenneth, @Epic, @loevet, @Laxpudding. @UndaC, @Wittwang och @landmarks genom åren, vilka alla har bidragit med att forma SweClockers till en fantastisk plats.

SweClockers osjungna hjältar, moderatorerna, ska också ha en enorm eloge för sitt arbete med att göra forumet till en trivsam plats. Ledare som @Kent, @NordhNet och @Albert har dragit ett enormt lass på sin fritid genom åren, tillsammans med bland annat @Daemon, @DavidtheDoom, @Vzano, @Dinoman och @twit.

Några andra som jobbat i kulisserna med att hålla SweClockers vid liv och förbättra upplevelsen är kodarna och UX:arna på teknik, så ett hjärtligt tack riktas även till @Klorixx, @Gurt och @jreklund. På tal om att hålla sajten vid liv, tack till säljteamet med @Emil, @Alpock och @Norrwie, haft väldigt mycket kul tillsammans med er på både resor och kontoret!

Tack också till @CrispVanDahl som jag jobbat nära med i testlabbet de senaste två åren. Hans brinnande entusiasm för teknik och hårdvara smittar verkligen av sig och pushar en att fortsätta när det känns tungt. Jag lämnar testlabbet i hans händer och har fullt förtroende för att allt blir prima!

Sist men inte minst vill jag tacka alla som läst och kommenterat testerna genom åren, njutit av fredagspaneler och i allmänhet interagerat i forumet. SweClockers kommer alltid att betyda enormt mycket för mig och med all säkerhet ses vi i forumet framöver!

/Jonas

Permalänk
Medlem

Du kommer vara saknad! Du har för mig alltid varit synonym med sweclockers och har hunnit träffa dig både här uppe i östersund och nu senast på moderskeppet.
Hoppas vi kommer få se dig smygandes här i forumet även framöver!
Lycka till med dina framtida utmaningar!

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Å nej, nu är det väl inte längre någon kvar av gamla gardet på redaktionen? Du kommer vara saknad av alla Jonas, din insatts har varit enorm för Sweclockers. Stort lycka till framöver, hoppas du fortsättningsvis kommer synas till på forumet och andra delar av gemenskapen.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Väldigt tråkigt att höra! Du är otroligt duktig, och bidragit starkt till att min upplevelse varit så positiv på swec som den varit!

Lycka till!

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

The end of an era. Tack för allt!

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Lycka till Jonas! Liksom många andra så har jag bara positiva efarenheter av dina bidrag till siten.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem

Supertråkigt för oss som besökare. Ingen av de gamla är längre kvar på redaktionen. Lycka till i framtiden i alla fall!

Ledningen på sweclockers verkar inte förstår att det är ansiktet utåt på redaktionen som fångar hela communityt.
Nu går jag över till nordichardware istället.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

En era går i graven. Man tackar för allt och önskar stort lycka till!

Permalänk
Medlem

Tack för allt Jonas och lycka till i framtiden!

Visa signatur

| 9800X3D | 3080 |

Permalänk
Medlem

En stor förlust Sweclockers, och kanske framförallt för oss läsare och medlemmar!

Jag har, liksom många andra, verkligen uppskattat dina insatser och bidrag genom alla åren.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Tråkiga nyheter, lycka till med studierna!

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem

Du kommer vara saknad Jonas, men jag vill ändå glädjas med dig. Lycka till med framtida utmaningar och tack för allt!

Edit: Nog för att Chassi-Jesus är odödlig så kommer jag nog främst minnas de gamla klippen med Jonas och Emil

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Geeks
SweClockers

Så otroligt snabbt tiden går! Det känns som igår vi satt i en orange soffa i en källare på Odenplan och debatterade vad våra nya testriggar skulle heta. Så många fantastiska minnen och så många skratt – från resor till alla mässor och de mest udda möten till "Killah Gorillah", ökenvandringen i Vegas, fredagspaneler och såklart alla briljanta recensioner från testlabbet.

Ett stort tack för allt Jonas! Du kommer för alltid att vara vår chassi-Jesus! ❤️

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Nej nej

Tack för alla år, och underbara videos.

Önskar dig all lycka till framöver.

Permalänk
Medlem

Medhåll i allt ovan nämnt och vill tillägga att för mig har du alltid vart ansiktet utåt för Sweclockers. Otroligt tråkigt att en så begåvad individ lämnar skeppet! Önskar dig stort lycka till med allt vad du tar dig an i framtiden.

Jag hoppas du lämnar av egen vilja, annars har någon gjort ett stort misstag

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Tack för denna tid, Jonas! Kommer framför allt sakna dina chassi-recensioner. Kan föreställa mig att ett stort vakuum kommer uppstå på redaktionen.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Mycket tråkigt att höra (för oss), lycka till!

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av MickeV:

Supertråkigt för oss som besökare. Ingen av de gamla är längre kvar på redaktionen. Lycka till i framtiden i alla fall!

Ledningen på sweclockers verkar inte förstår att det är ansiktet utåt på redaktionen som fångar hela communityt.
Nu går jag över till nordichardware istället.

Är det något jag har missat? Är det något som inte fungerar med SweClockers under den nuvarande redaktionen?

En sak som alltid är konstant i livet är förändring. Inget varar för evigt, och ju snabbare man accepterar det, desto enklare blir det att hantera.

@JonasT, stort tack för ditt hårda arbete! Det har varit inspirerande att läsa dina texter och se dina videos! Lycka till med studierna framöver och nya äventyr i livet. Vi ses på forumet!

Visa signatur

| || ||| Sundsvall
Gustaf Lindqvist

Love making games

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Som jag skrev i Slack, en era går till ända.
Farväl, lycka till och jag bjuder på biran om du är i krokarna.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

I am a prototype for a much larger system

Permalänk
Medlem

Jonas har likt hans favorit-öl alltid varit min favorit på Sweclockers. Kommer inte vara samma sak längre. Du (och delvis Emil) kommer alltid vara en ikon.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Discokungen

16 år är väldigt lång tid på samma jobb, starkt jobbat! Du har gett mycket glädje och intressanta perspektiv på sajten så det är klart att du kommer bli saknad här.

Alla lyckönskningar till dig i studier eller annat, kul med nytt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Relik 📜

Lycka till @JonasT - vi hade några kul år tillsammans! 🤩

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RTX 4070 Ti Super - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Tackar så mycket för alla åren, alltid sett dina tester som ledande inom industrin så hoppas verkligen du känner att du gjort ett bra jobb här!
16 år på samma ställe också, damn det är fan bra jobbat!

Blir en stor förlust för Sweclockers, önskar dig lycka till framöver!

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Du kommer att vara saknad.

som övriga sagt högre upp, end of an era

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Supermicro A2SDi-HLN4F | Atom C3758 | Fractal Design Define C | 64GB ECC RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 14 | AP: 2pcs Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk

Vad tråkigt att höra!

Stort lycka till i framtiden Jonas!

Permalänk
Medlem

Tråkigt, du är SweClockers för mig. Tack för denna tid.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.

Permalänk
Medlem

Så trist, kommer vara saknad! Lycka till framöver! <3

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Kan bara instämma med tidigare talare, jävlar vad tiden går snabbt. Det var 12 år(!) sedan jag klev in på redaktionen och fick det stora nöjet att lära känna dig. Finns så mycket man skulle kunna ta upp från åren vi arbetade ihop. Det är kollegor som du som gjorde att man, med glädje, pallade jobba in i kaklet och långt in på småtimmarna för att möta tighta deadlines. Men framförallt fick jag en vän för livet. Stort tack för allt och lycka till på nästa äventyr vad det än blir!

Glöm aldrig att du var den värsta forumpolisen.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Lycka till och tack för allt!