Jonas slutar på SweClockers
Den 8 december 2008 skrev jag min första notis på SweClockers, och en månad senare publicerades min första recension. Det har alltså hunnit gå 16 år sedan jag “satte min fot på redaktionen” (citationstecken med anledning av att jag ursprungligen jobbade hemifrån i en etta på 30 kvm med grafikkort och moderkort staplade upp till taket) och det har varit en minst sagt lärorik resa både i min yrkesroll såväl som på ett personligt plan. Nu har det dock blivit dags att avsluta detta kapitel.
Vid årsskiftet lämnar jag SweClockers redaktion och min roll på testlabbet för att göra något annat. Vad exakt som händer i framtiden har jag inte bestämt ännu, men ska börja med att plugga lite matte på Komvux för att möjliggöra vidare studier om så andan faller på att gå det spåret.
Jag vill rikta ett stort tack till @Edin och @Dimestam som gav mig chansen att driva testverksamheten på sajten. Det har inte varit helt lätt alltid, men tycker ändå att det blev rätt bra till slut.
Vill också tacka mina forna redaktionskollegor, inte minst @emilakered som varit en god vän, kollega i testlabbet och slutligen även duktig och stöttande chef i kul och tuffa tider. Utöver honom har jag haft äran att jobba tillsammans med @Jacob, @Kenneth, @Epic, @loevet, @Laxpudding. @UndaC, @Wittwang och @landmarks genom åren, vilka alla har bidragit med att forma SweClockers till en fantastisk plats.
SweClockers osjungna hjältar, moderatorerna, ska också ha en enorm eloge för sitt arbete med att göra forumet till en trivsam plats. Ledare som @Kent, @NordhNet och @Albert har dragit ett enormt lass på sin fritid genom åren, tillsammans med bland annat @Daemon, @DavidtheDoom, @Vzano, @Dinoman och @twit.
Några andra som jobbat i kulisserna med att hålla SweClockers vid liv och förbättra upplevelsen är kodarna och UX:arna på teknik, så ett hjärtligt tack riktas även till @Klorixx, @Gurt och @jreklund. På tal om att hålla sajten vid liv, tack till säljteamet med @Emil, @Alpock och @Norrwie, haft väldigt mycket kul tillsammans med er på både resor och kontoret!
Tack också till @CrispVanDahl som jag jobbat nära med i testlabbet de senaste två åren. Hans brinnande entusiasm för teknik och hårdvara smittar verkligen av sig och pushar en att fortsätta när det känns tungt. Jag lämnar testlabbet i hans händer och har fullt förtroende för att allt blir prima!
Sist men inte minst vill jag tacka alla som läst och kommenterat testerna genom åren, njutit av fredagspaneler och i allmänhet interagerat i forumet. SweClockers kommer alltid att betyda enormt mycket för mig och med all säkerhet ses vi i forumet framöver!
/Jonas