Jonas slutar på SweClockers

Permalänk
Medlem

Ha! Jag visste de. Jonas hann aldrig bli anställd utan förblev praktikant även in i slutet! 😅

Tack för alla år Jonas. En given fredagsrutin back in the day va att beställa pizzan och vika ut den på bordet samtidigt som man tittade på fredagspanelen. Det va på den gamla tiden när det var du och Emil i rutan. När jag själv blickar bakåt så har jag själv hunnit byta jobb tre gånger under denna tid. Helt otroligt. Lycka till med framtida utmaningar!

Visa signatur

🎮 MSI GeForce RTX 5090 32GB Suprim Liquid SOC • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 8TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Follow90:

Nordichardware har med slutat för ett år sen 🤔

Ja just den delen var på skämt då det inte finns någon annan svensk ersättare för Sweclockers idag, närmast skulle då vara @Inet som faktiskt har mer video-relaterat innehåll och tittare än vad Sweclockers har. Inet är dock inte en oberoende testsida utan en datorbutik.
Självklart kommer jag inte lämna Sweclockers efter över 22 år som medlem p.g.a detta. Men det är bara väldigt tråkig utveckling senaste åren. Nu när @JonasT lämnar är det ungefär lite som om Linus skulle lämna LTT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaarx:

Du och Emil har varit de jag förknippat SweC med. Minns med värme era videos tillsammans... kommer sakna dig.

Perfekt läge för Jonas och Emil att köra videos i egen regi nu ju!

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

@JonasT Stort lycka till i framtiden!

Även om Sweclockers tuggar på än idag har tidsepoken runt sisådär 2010-2012 med dig och @emilakered som frontfigurer en särskild plats i mitt hjärta. Nuförtiden är det inte riktigt samma sak. Om det beror på att jag inte följt allt alls lika slaviskt, att Sweclockers förändrats eller att datorer knappt går att överklocka längre vet jag inte, men det kan vara några av anledningarna.

Tack för alla tester, fredagspaneler, reportage från mässor och inte minst julskivor och första säsongerna av "Hemma hos" med höjdpunkter som när mikron hemma hos Djureks luktar död bränd katt!

https://www.youtube.com/watch?v=pearxV_Q7R4

Tänkte posta samma, verkligen +1 på denna.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Du kommer vara saknad Jonas. Jag har följt dig sen du började och alltid uppskattat dina tester, videos etc.

Jag skriver mycket sällan här på sajten men är inne och läser varje dag

Tack för alla år och stort lycka till Jonas!

Vänligen
Fabian Witkowski

Permalänk

Någon som är duktig på grafisk design bör rita om SweC gubben så den liknar @JonasT
Tack för allt och stort lycka till framåt! Hoppas du kikar in med jämna mellanrum

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra, tackar för alla år av intressanta saker.

All lycka på färden o7

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kommer saknas jättemycket!

En dundrans nyårskrönika och exit interview tillsammans med Emil kanske?

Visa signatur

i9-10980XE ~4.7 GHz | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition ~3200/17000 MHz
i9-7920X 4.8 GHz | 64 GB DDR4-3200 | ASUS X299 WS PRO | RTX 4070 Super Founders Edition ~2950/12000 MHz

Permalänk
Medlem

Jag vet inte varför ni la av med fredagspanelen men har nog sett varenda en av dom med dig och Emil, lycka till med allt!
Du boosta mitt intresse för datorer men även garderobens färgkollektion på ralph lauren polos och pikéer

Nu får SC släpa hit Emil och göra en sista nyårskrönika med dig hoppas jag.

Permalänk
Medlem

Kombinera de där studierna med lite svenska så kommer det gå bra för dig.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem

Super spännande med ett nytt kapitel, verkligen, men tråkigt för mig som önskar en nyårskrönika… var alltid höjdpunkten på teknikåret som gått.. circus 4h med @JonasT och gänget.

Det jag önskar mig mest nu är en teknikpod som sänder varje fredag, staring @JonasT @emilakered @Jacob och @Kenneth

Permalänk
Medlem

Ledsamt se att du lämnar redaktionen @JonasT

Precis som många andra beskriver, är du för mig synonym med Sweclockers och alla rigorösa tester man läst genom åren.

Samtidigt skall du ha en eloge för att våga sadla om och testa något nytt efter alla dessa år. Jag räknade lite snabbt och kom fram till att jag haft 5 olika yrken (förvisso inom IT) under samma period, vilket känns galet.

Lycka till med framtida äventyr! Du kommer inte ha några som helst problem att hitta en ny arbetsplats vilket spår du än väljer.. var kräsen.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Super spännande med ett nytt kapitel, verkligen, men tråkigt för mig som önskar en nyårskrönika… var alltid höjdpunkten på teknikåret som gått.. circus 4h med @JonasT och gänget.

Det jag önskar mig mest nu är en teknikpod som sänder varje fredag, staring @JonasT @emilakered @Jacob och @Kenneth

Ja, med tillhörande bloopers var höjdpunkten

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Slutet på en era, tack för alla år Jonas och lycka till med nästa kapitel!

Permalänk
Medlem

Jonas och Emil är ju synonymt med Sweclockers. Tack för alla fantastiska tester och inlägg samt sommar dator, vinter dator mm. Jäkla trist men jag förstår att livet går vidare för alla, inklusive Jonas.
/ P

Permalänk
Medlem

SweClockers utan Jonas är ju nästan lika illa som en PC utan AMD. ☹️

Permalänk
Medlem

Jonas och Emil är och var Sweclockers svar på Filip och Fredrik, vilket radarpar!

Fan, jag har ju valt chassin och nätagg [Supernova G2] baserat på utlåtanden av @JonasT, hur ska jag nu klara mig?

Visa signatur

5820k - 6950 XT

Permalänk
Hedersmedlem

Jaha, vem ska en nu titta på och känna igen här på SC? Du kommer att vara saknad.

Lycka till med matematiken och framtiden.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Luminous:

Jonas och Emil är och var Sweclockers svar på Filip och Fredrik, vilket radarpar!

Fan, jag har ju valt chassin och nätagg [Supernova G2] baserat på utlåtanden av @JonasT, hur ska jag nu klara mig?

Nja.. jag röstar på Castor och Garland Greene

Visa signatur

I am a prototype for a much larger system

Permalänk
Medlem

Det kommer alltid finnas ett Jonas-format hål här efter dig på Swec, hoppas livet går bra framöver och tack för din tid, det var awesome!

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Nja.. jag röstar på Castor och Garland Greene

Wow, jag har inte varit med tillräckligt länge

Visa signatur

5820k - 6950 XT

Permalänk

o7

Lycka till Jonas!

Tackar för rullbandy och 10+ år av StarCraft 😊
Brorsan hälsar också, vi ses på en fika nångång!

Visa signatur

Ryzen 5900x - G.Skill Trident Neo Z 2x16GB DDR4 3600Mhz - GeForce RTX 4080 16GB WINDFORCE - Samsung 980 Pro 1TB - WD SN750 1TB - Corsair SF750 - Asus ROG Strix B550i - Arctic Liquid Freezer II 280 - Asus ROG Swift PG349Q - NR200P

Permalänk
Medlem

Sörjd och saknad av många av oss.
Ett krav är att hitta en likasinnad, med minst samma fina engagemang som dig och som tar din stol framöver. Det är vår förhoppning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Wow, jag har inte varit med tillräckligt länge

https://www.sweclockers.com/artikel/28109-missa-inte-galna-se...

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem

Oj vad tråkigt för oss på Sweclockers men Förhoppningsvis skönt att för dig att utvecklas i livet! Jag själv bör riktning på allt för en 12 åt sedan och pluggade 2 år på Uppsala folkhögskola så jag förstår dig

Visa signatur

anti-fascist antiX Linux på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intels fabrik på mark tagen av Israel

Permalänk
Medlem

Show must go on

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | LG 1440p @144Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeV:

Ja just den delen var på skämt då det inte finns någon annan svensk ersättare för Sweclockers idag, närmast skulle då vara @Inet som faktiskt har mer video-relaterat innehåll och tittare än vad Sweclockers har. Inet är dock inte en oberoende testsida utan en datorbutik.
Självklart kommer jag inte lämna Sweclockers efter över 22 år som medlem p.g.a detta. Men det är bara väldigt tråkig utveckling senaste åren. Nu när @JonasT lämnar är det ungefär lite som om Linus skulle lämna LTT.

Har du kollat in Semi14?
https://semi14.se/

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Har du kollat in Semi14?
https://semi14.se/

Ja den fina sidan som drivs av vår käre gamle swecräv @Jacob känner jag till. Den sidan skulle jag klassa som en nyhetssida riktad lite mer mot proffesionella läsare. Den har t.ex inget community, inget forum, inga tester osv.
Jag skulle inte säga att man främst dras till Sweclockers p.g.a nyheter. Det är en kombination av nyheter, communtiy och tester som gör det och det finns ingen liknande på samma nivå i Sverige idag.

Permalänk
Skrivet av JonasT:

Den 8 december 2008 skrev jag min första notis på SweClockers, och en månad senare publicerades min första recension. Det har alltså hunnit gå 16 år sedan jag “satte min fot på redaktionen” (citationstecken med anledning av att jag ursprungligen jobbade hemifrån i en etta på 30 kvm med grafikkort och moderkort staplade upp till taket) och det har varit en minst sagt lärorik resa både i min yrkesroll såväl som på ett personligt plan. Nu har det dock blivit dags att avsluta detta kapitel.

Vid årsskiftet lämnar jag SweClockers redaktion och min roll på testlabbet för att göra något annat. Vad exakt som händer i framtiden har jag inte bestämt ännu, men ska börja med att plugga lite matte på Komvux för att möjliggöra vidare studier om så andan faller på att gå det spåret.

Jag vill rikta ett stort tack till @Edin och @Dimestam som gav mig chansen att driva testverksamheten på sajten. Det har inte varit helt lätt alltid, men tycker ändå att det blev rätt bra till slut.

Vill också tacka mina forna redaktionskollegor, inte minst @emilakered som varit en god vän, kollega i testlabbet och slutligen även duktig och stöttande chef i kul och tuffa tider. Utöver honom har jag haft äran att jobba tillsammans med @Jacob, @Kenneth, @Epic, @loevet, @Laxpudding. @UndaC, @Wittwang och @landmarks genom åren, vilka alla har bidragit med att forma SweClockers till en fantastisk plats.

SweClockers osjungna hjältar, moderatorerna, ska också ha en enorm eloge för sitt arbete med att göra forumet till en trivsam plats. Ledare som @Kent, @NordhNet och @Albert har dragit ett enormt lass på sin fritid genom åren, tillsammans med bland annat @Daemon, @DavidtheDoom, @Vzano, @Dinoman och @twit.

Några andra som jobbat i kulisserna med att hålla SweClockers vid liv och förbättra upplevelsen är kodarna och UX:arna på teknik, så ett hjärtligt tack riktas även till @Klorixx, @Gurt och @jreklund. På tal om att hålla sajten vid liv, tack till säljteamet med @Emil, @Alpock och @Norrwie, haft väldigt mycket kul tillsammans med er på både resor och kontoret!

Tack också till @CrispVanDahl som jag jobbat nära med i testlabbet de senaste två åren. Hans brinnande entusiasm för teknik och hårdvara smittar verkligen av sig och pushar en att fortsätta när det känns tungt. Jag lämnar testlabbet i hans händer och har fullt förtroende för att allt blir prima!

Sist men inte minst vill jag tacka alla som läst och kommenterat testerna genom åren, njutit av fredagspaneler och i allmänhet interagerat i forumet. SweClockers kommer alltid att betyda enormt mycket för mig och med all säkerhet ses vi i forumet framöver!

/Jonas

Chassi Jesus.

Permalänk
Skrivet av Persikan:

Show must go on

Blir inte så mycket mer show, alla de andra har slutat på SweClockers även Chassi Jesus.